/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Mit gulvtæppe buler!
Fra : me.dk
Vist : 7076 gange
20 point
Dato : 05-08-05 20:25

hvad kan jeg gøre ved det? Det er på mit hjemme kontor. Har køreunderlag. Men trods det, er det under mit computerbord de værste buler er. Håber på gode råd.

Hilsen
Me.dk

Har desværre kun 20 point, da jeg er helt ny, og ikke helt ved, hvordan det foregår i dette forum.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 20:32

Det er hver gang du "sparker" for at køre stolen bagud, der gør at tæppet krøller.
Så fjern møbler og stræk tæppet helt ud (evt. med en "knæsparker" som kan lejes der hvor du køber dir tæppe) og skær overskydende af.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-05 20:48

Måske du kunne tape tæppet fast til gulvet, så det ikke sker igen?

Kommentar
Fra : me.dk

Dato : 05-08-05 20:52

Jeg "sparker" nu ikke for at køre stolen bagud. Og den der "knæsparker" den hopper jeg slet ikke på. Den skal du vist længere ud på landet med.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-08-05 21:08

den med knæparker er næsten rigtigt, den heder bare en knæstrammer, den bruger jeg jævnligt , især når samlinger skal rettes til , men er ikke god hvis du ikke har prøvet det før , du risikere bare at lave hul i tæppet istedet

det kan være vanskeligt at rette de buler hvis de er slemme , da det er gummiet der er strukket
det du kan gøre for at rede det afhænger hvad gulvet er lavet af
er det beton, spånplade eller termofelt skal det fuldlimes ned
er det af træ , linolium olig. skal du bruge dobbeltklæbende tape , læg det på i striber med 10-20 cm mellemrum der hvor bulerne er ( husk også ved kanten, da det ellers kan krybe )men dette kræver normalt 2-3 mand

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 05-08-05 22:55

me.dk -> du er jo helt ny her fra i dag, så det lader jeg tale for din undskyldning

Men "Eyvind" er skam en seriøs mand og har været bruger her i lang tid, så det han skriver kan du roligt stole på, han kommer kun ind og kommenterer dit spørgsmål for at hjælpe, ikke for at lave grin med dig
Som du jo også kan læse i "bredker´s" kommentar, så er det ganske rigtigt et stykke værktøj, som tæppelæggere bruger.
Held og lykke med dine buler
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-08-05 00:31

Næ du, det er ikke som med en spand kørneprikker

Velkommen til KANDU.dk, me.dk

Hanne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-05 11:57

Ok - det lyder også fjollet med sådan en "knæsparker" men jeg har brugt den adskillige gange. Til nød kan man holde tæppe op og sparke ind i hulningen.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 06-08-05 18:13

ejvind>>det vil nok ikke være nok i dette tilfælde
og pas på med at sparke det ud , jeg har set flere gange når folk prøver det , uden at vide noget om det, at de får sparkethul i tæppet

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 06-08-05 18:13

ejvind>>det vil nok ikke være nok i dette tilfælde
og pas på med at sparke det ud , jeg har set flere gange når folk prøver det , uden at vide noget om det, at de får sparkethul i tæppet