/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
UBS?
Fra : FrK_KrisTenSen
Vist : 605 gange
50 point
Dato : 05-08-05 13:19

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får installeret et ubs på min computer ?
(UBS2 0 FLASH DRIVE)-Ved ikke om det betyder noget ..

-På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 05-08-05 13:22

Jeg tror du mener USB.

Og der er som sådan ikke noget der skal installeres forudsat, at der er en USB port på din computer... så spørgsmålet er om der er det?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-08-05 13:23

Er du sikker på, at det drejer sig om et ubs?
Tror du ikke det har noget at gøre med USB - enten ver. 1.0 eller formodentlig ver. 2.0?

Hvad er det du skal tilslutte og hvad er det for en PC du har - stationær eller bærbar?

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 13:23

Hvis du ikke har USB 2 på din comp.
Så kan du montere et indstikskort til ca. 100 kr.
Hvis du har USB2 så kan du købe en kortlæser til et flash-kort (bruges mest til foto)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-05 13:24

højreklik på skrivebordet - pauseskærm - strømstyring - fanebladet UPS .

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 05-08-05 13:25

Studsede også engang, da der stod UBS..

Men til spørgerens forsvar, kan jo ikke vide alt om alt.
Gør jeg heller ikke selv.

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 13:25

Det er et USB .. Sorry :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-05 13:27

haha - den misforstod jeg da så suverænt det er muligt

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 05-08-05 13:27

Okay, drejer det her sig om UPS eller USB???

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-08-05 13:28

Windows XP behøver ingen driver.
Tidligere Windowsversioner kan kræve driver installeret.
Driveren følger med, når du køber dit USB pendrive eller den kan downloades fra producentens hjemmeside.
Gambrinus

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-08-05 13:33

Hej FrK_KrisTenSen,

nu har vi alle fundet ud af, at det drejer sig om USB.
Nu mangler vi kun at finde ud af, hvad det er du ønsker?

Er det en USB enhed du ønsker at tilslutte (Kortlæser eller tilsvarende) eller er det spørgsmålet om at installere et USB kort i din PC - venligst uddyb spørgsmålet.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 05-08-05 13:33

Okay Miritdk;
Så er jeg også med.

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 13:36

Okay .. Det er en stationær computer .. Jeg har nogle billeder på det her usb-halløj som jeg gerne vil overføre fra den ene til den anden computer .. Jeg har nu billederne på usb'en men når jeg sætter den i den stationære computer sker der ikke noget .. ikke noget jeg kan trykke på eller noget .. der plejede at være et drev der hed ikke permenent, eller lign. men det er forsvundet .. Det skal jeg have igen, så jeg kan åbne billederne på den stationære .. ;D

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 05-08-05 13:38

Den computer du sætter den i, hvilket styresystem kører den på?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-08-05 13:39

Køre du Windows XP ?
Virker andre USB enheder ?
Hvis ikke... Prøv at gå ind i enhedshåndtering og opdater USB driveren.
Gambrinus

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 13:40

Jimmy17)

-System?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-08-05 14:49

du skal nok lige højre klikke på denne computer som du sikkert finder ved at klikke på start
1.så klikker du med venstre på egenskaber
2 nu klikker du med venstre musetast på hardware
3 nu klkker du med venstre på enhedshåndtering
4 nu kommer der en skærm og hvis du ser nogle gule ?!
så højreklikker du på dem og så klik på fjern
nu genstarter du din computer på normal vis , og når den er startet så sætter du din usb ( ting) til

det er det Gambrinus også er inde på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 16:45

Når din computer starter
står der
Windows 98
eller
windows ME
eller
windows 2000
eller
windows XP
eller noget helt andet

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 18:05

Windows 98

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 18:39

Ok så har du en CD-rom til din kortlæser og den skal bruges til win 98.
Men det forudsættes at du har USB bag på din comp.
Jeg har en ældre comp hvor jeg har sat et kort ind og så kan jeg bruge USB2 til min kortlæser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 18:46

Jeg har et kort sat i comp som ligner dette
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=11061 rul ned og se prisen.
Og det bruger jeg til at overfører billeder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 18:48

eller her:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=538720045&n=496908102#xy
rul ned til
USB 2.0 PCI card, 4 port
Varenr.: 50219
Før Kr. 149,00
Kr. 99,00

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 19:01

Jeg skal faktisk bare guides igennem den installation der starter når jeg sætter usb'en i, for ved ikke hvad jeg skal vælge og alt det der .. og så siger den bare at enheden er ukendt ..?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 19:03

Har du en cd-rom til din USB kortlæser

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 19:05

nej? regner jeg ikke med ..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 19:07

Du skal bruge den CD-rom som hører til din kortlæser når det er win 98
Win 2000 og XP behøver ikke denne CD-rom

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 19:12

Kortlæser? .. Forstår ikke noget ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 05-08-05 19:15
Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 19:27

Lige nøjagtig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 19:30

FrK_KrisTenSen - jeg er lidt forvirret, for jeg ved ikke hvad det er for en dims du har.
Så hvis du gider beskrive den, så er det lidt nemmere at hjælpe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 19:31

så glem denne >>
FrK_KrisTenSen - jeg er lidt forvirret, for jeg ved ikke hvad det er for en dims du har.
Så hvis du gider beskrive den, så er det lidt nemmere at hjælpe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 19:34

Og lige netop denne vare står der ikke noget om hvilken windows udgave den kan køre på.
Den kører automatisk på win 2000 og XP..............tænker lidt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 19:41

Jeg har sendt en mail til THansen:

USB Mini flash disk 256 MB - 2.0
Varenummer: 50683
Jeg vil høre om den også kan bruges til windows 98 og følger der evt. en driver med - eller skal den downloades.
Venligst
Eyvind

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-08-05 19:46

For at gøre en lang forvirret polimik til en kort og klar beskrivelse, så:
Hvad er det du nøjagtigt skal tilslutte til din USB port? - Er det et kamera eller en memory kortlæser?
For du skriver noget med at overføre billeder.
I begge tilfælde er der jo installations CD med til disse enheder.
Jeg køre selv med WIN98 på en ældre maskine, og en gang imellem taber den også forbindelsen til USB enheden.
Somme tider hjælper det at afbryde forbindelsen, og tilslutte den igen; til andre tider må den lige genstartes.

Sådan er det bare, når man stadig køre rundt med et norstalgisk system, der er museumsberettiget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 19:49
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 20:08

FrK_KrisTenSen - hvis du har en CD-rom eller en diskette som fulgte med din dims.
Så skal du indstallere først, og efter en genstart kan du sætte dimsen til.

Severino - siden er nede lige nu.

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 21:34

Min dims virker nøjagtig som en diskette, bare med flere MB ..

Den har været installeret før uden cd-rom , men kan ikke nu .. Det installationsprogram der kommer op når man sætter den i spørger om nogle ting jeg ikke ved hvad jeg skal svare .. Altså sådan noget som:

Hvad skal windows gøre?

-Søge efter den bedste driver til din enhed.
(Anbefales)

-Vise en liste med alle drivere på en bestemt placering, så du kan vælge den driver, du vil bruge ..

Der plejer jeg så bare at vælge den første ..

Bagefter kommer det her:

Det er 4 man kan vinge af:

-Diskettedrev
-Cdromdrev
-Microsoft windows update
-Angiv en placering

Så kan man som sagt angive en placering, men jeg synes at ligemeget hvad jeg vælger, skriver den bare:

Windows kunne ikke finde en driver til denne enhed.

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 21:34

Min dims virker nøjagtig som en diskette, bare med flere MB ..

Den har været installeret før uden cd-rom , men kan ikke nu .. Det installationsprogram der kommer op når man sætter den i spørger om nogle ting jeg ikke ved hvad jeg skal svare .. Altså sådan noget som:

Hvad skal windows gøre?

-Søge efter den bedste driver til din enhed.
(Anbefales)

-Vise en liste med alle drivere på en bestemt placering, så du kan vælge den driver, du vil bruge ..

Der plejer jeg så bare at vælge den første ..

Bagefter kommer det her:

Det er 4 man kan vinge af:

-Diskettedrev
-Cdromdrev
-Microsoft windows update
-Angiv en placering

Så kan man som sagt angive en placering, men jeg synes at ligemeget hvad jeg vælger, skriver den bare:

Windows kunne ikke finde en driver til denne enhed.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-05 00:57

Har du klikket på Denne Computer? den burde være der når den er tilsluttet, som for eksempel Drev G Flytbar disk, sådan vises den på min computer, er den der så er det bare at åbne og kopiere eller flytte billederne, hvis du vælger at flytte dem bliver de slettet, hvis det er en du har lånt for at du selv kan få billederne er det nok ikke så smart . Du skriver at den før har været tilsluttet og virket så den burde kunne igen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-08-05 10:28

Citat
Bagefter kommer det her:

Det er 4 man kan vinge af: -Diskettedrev
-Cdromdrev
-Microsoft windows update
-Angiv en placering

Du skal naturligvis vælge det sted, hvor du har en driver liggende, hvad enten du har det liggende i en mappe, på diskette eller en cd-rom.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-05 10:49

I flg. denne så har du eller har haft en driver/diskette/Cd til din dims.
T.Hansen svarer sådan:

Hej tak for din mail.
Jeg er ikke sikker på 98, men windows 2000, eller XP der er jeg sikker. og driveren medfølger.
Med venlig hilsen / Best regards
T. Hansen Gruppen A/S

Så du må finde denne driver - for win 98 har den ikke selv.
Du skal også ha' din win 98 cd klar når du indstallerer, for den skal også bruges.

Eyvind.

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 06-08-05 13:37

Hmm okay .. forstår jeg bare ikke ,, men prøver at finde den .. på min anden computer(bærbar) kan jeg også bare sætte den i og så er den der .. men det kan selvfølgelig også være jeg har brugt noget til at installere den .. Hmm .. jeg ser ad ..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-08-05 19:50

Det er ikke alle flash kortlæsere der er lige nemme at installere. Jeg har selv 5 af slagsen, fordelt på en fast indbygget, en i en HP printer og to løse, samt en der er bygget sammen med en USB hub.
De er alle meget forskellige i måden de skal installeres.
Beskriv lige din enhed med et typenummer/navn, måske er der en af de drivere jeg har, som du kan bruge???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-05 20:06

Din bærbare "kører" vel windows 2000 eller XP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-05 20:18

[V] > [ ]

Godkendelse af svar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 14-02-06 01:42

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-06 02:44

Hej frøken fik du det nogensinde til at virke? ellers er måske en mulighed her: http://www.pendrive98.dk/acruxdisk.exe jeg har Windows XP så har ikke haft mulighed for afprøve den