/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad hedder den plante ?
Fra : mulberry
Vist : 719 gange
101 point
Dato : 05-08-05 07:53

Vistnok en staude, hurtigtvoksende sommerplante, bliver ca. 1. meter høj, savtakkede blade, der er aflange og spidser til.
Ca. 5-6 cm. høje, aflange blomster,udgjort af mange små, blomsterne er hvidlige, en anelse grønne.
ku´ måske være i famillie med brændenælde, ikke døvnælde, men længere ude.
??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-05 08:06

måske en art salvie?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 05-08-05 08:19

Billed af den????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 10:53

Det kunne være en Hashplante.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-05 10:58

eller en art ærenpris eller en astilpe, mulighederne er mange

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 05-08-05 11:56

Er bladene ensartede i farven eller mønstret, og hvilken farve har bladene?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 101 point
Dato : 05-08-05 12:27

http://www.stauder.net/BILDEARKIVET.htm

Her kan du i hvert fald søge efter alverdens stauder, der er billeder af dem.

Men det kunne være en småblomstret Astilbeart.

mvh dova

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-08-05 08:48

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.kraeuterei.de/shop/MinzeKoreanisch.jpg&imgrefurl=http://www.kraeuterei.de/shop/g6g14g.htm&h=350&w=263&sz=20&tbnid=gazM8ubz2ZcJ:&tbnh=116&tbnw=87&hl=da&start=16&prev=/images%3Fq%3Dagastache%2Brugosa%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8

Hvis ellers linket virker er der et billed her, Tak til Dova, der gav mig noget at bladre i.
Det er en art mynte, så kan jeg bedre forstå min kat er helt pjattet med den, da hun elsker mynte.
Det var på grund af min kat´s interesse jeg blev nysgerrig.
Dova får poængerne fordi hun ledte mig på vej med billedlinket

Godkendelse af svar
Fra : mulberry

Dato : 06-08-05 08:51

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-05 09:06

mulberry, hva var det så for en plante? lidt nysgerrig har man vel lov at være??

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-08-05 14:50

Hej Nordsted1
Agustache rugosa, i hvid.
Eller koreansk mynte.
Billeder her : http://images.google.dk/images?svnum=10&hl=da&ie=UTF-8&q=agastache+rugosa&spell=1

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-08-05 14:55

P.s. en lugter af lakrids/anis, selvom den også går under "koreansk mynte", den ligner da også mynte en smule, men en hel del højere og ikke så kompakt som mynteplanten.
Så måske sku´ jeg købe noget anis til min kat til vinterhalvåret.