/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
vask af løbesko
Fra : timeglas
Vist : 13247 gange
50 point
Dato : 04-08-05 18:52

Hej.

Har et par nike-løbesko. Kan jeg vaske dem i vaskemaskinen?

Hilsner fra Timeglas

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-05 18:54

De lyder for dyre til at eksperimenterer med, jeg ville bare give dem en grundig gang "håndvask"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-05 18:57

smider nu mine i vaskemaskinen uden problemer på 40 grader og af og til på 60 -

måske har jeg bare været heldig - men det har ikke svigtet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-05 18:58

Jeg har altid lagt mine "kondisko" i vaskemaskinen.

De er blevet taget ud som nye.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-08-05 19:02

Ja, det kan du sagtens gøre på 40 grader.
60 grader er nok for meget, du risikerer at limen i dem bliver ødelagt.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-08-05 19:03

Det kommer jo noget an på hvad de er lavet af. Er de fyldt med Papmache som nogle af de ældre typer er, går den ikke. Men de fleste moderne materialer tåler sagtens en maskinvask på 40-60 grader.

Accepteret svar
Fra : monadam

Modtaget 60 point
Dato : 04-08-05 19:05

hej
Vaskes kan de sagtens, når du har taget dem ud så put avispapir i mens de tørre, det bevirker også at de tørre hurtigere.
mvh Monadam

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 04-08-05 20:07

Tak for svaret monadam.
Syntes det var et godt tip det med avispapir. Nu er de ihvertfald i vaskemaskinen, og jeg krydser fingre. Tak for hjælpen alle sammen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-05 20:13

skriver du ikke lige resultatet, måske i tip??

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 04-08-05 21:39

Jo ser resultatet imorgen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-08-05 09:12

timeglas

Når jeg vasker mine sko i vaskemaskinen fjerner jeg altid snørrebånd fra skoene.

Jeg lægger dem i en "vaskepose", husker ikke lige den rigtige betegnelse. Posen er beregnet til tøj, der ikke må blive ødelagt i vaskemaskinen.

Så ved jeg hvor snørrebåndene er, når maskinen skal tømmes og det er rene snørrebånd jeg igen kan sætte i skoene.

Jeg har lige læst dit tip derfor dette indlæg.

Hilsen ans og god week-end