/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
potte klip der bløder
Fra : jepeku
Vist : 485 gange
20 point
Dato : 04-08-05 18:22

Er kommet til at klippe en potte for tæt på så det bløder
hvordan stopper man denne blødning

Accepteret svar
Fra : maj_britt

Modtaget 30 point
Dato : 04-08-05 18:31

Det stopper af sig selv.

Næste gang, køb potestop på apoteket.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-08-05 18:34

Tag det stille og roligt. Det stopper næsten altid ret hurtigt af sig selv. Det er noget, der kan ske for alle og enhver. Det vigtigste er, at hverken du eller hunden panikker, for så kan det blive sværere at klippe neglene næste gang. --Hvis du uden for meget dramatiseren kan komme til at lægge lidt is på, -evt en post med noget frossent (ærter, majs, isterninger i plasticpose el.lign) -men ikke noget, der er vådt, det får bare blødningen til at se værre ud, og det har du nok ikke brug for.
Eller tag snor på og gå en tur, og se om ikke blødningen stopper af sig selv.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-08-05 18:35

Stakkels hund, det bliver meget ømt.

Men prøv med en hårdt opvredet klud med koldt vand.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : jepeku

Dato : 04-08-05 18:40

Tak for svaret maj_britt.
nu er jeg mere rolig
tak for det

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-08-05 19:03

Det var da så lidt

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 04-08-05 21:29

ja tak, det prøverde vi i vinter. Gudskelov var det frostvejr udenfor, så hunden blev lukket ud i haven. Men min gud der nåede at blive et herrens svineri inden vi nåede så langt. Det lignede det "Stockholmske blodbad!"