/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan kølerpasta fryses
Fra : nuber2
Vist : 409 gange
50 point
Dato : 04-08-05 11:23

Jeg har eb tut kølerpasta tilovers og vil gerne gemme det til "en anden gang"

Kan man det og hvad er bedste opbevaring?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-08-05 11:27

Ja det kan sagtens gemmes! Jeg opbevarer mit ved stuetemperatur! Da det er en pasta med termiske egenskaber, tror jeg ikke du forlænger holdbarheden ved at fryse det ned!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-05 11:34

Pak det luftæt ind så det ikke fordamper/tørrer ud.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 60 point
Dato : 04-08-05 12:05

Det holder i årevis, bare behold det i stuetemperatur og i tuben.

MVH

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-05 13:44

Jeg har mit i køleskabet,fordi det holder sin tæthed/fleksibilitet,vis man har det liggende uden for køleskabet så bliver det ikke til at arbejde med,det bliver alt for tyndt flydende,nu bruger jeg kun
Arctic Silver (sølv partikler)og de anbefaler selv at man opbevarer det i køleskabet/køligt sted og
man sørger for at studsen på sprøjten/tuben vænder nedad så partiklerne i den termal grees ikke forplanter sig i bunden af sprøjten/tuben,fordi når du skal bruge det igen og de fleste partikler(varme ledende) ligger i bunden og man smøre det på Cpu/Gpu'en så vil det logisk set ikke være særligt varmeledende.
Jeg har brugt Termal grees i årevis når jeg bygger pc'er og det har været den optimale opbevaring.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-05 13:47

og så skifter jeg også selv termal grees på mine pc'er en gang om året,det er det optimale(fem minutter)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-05 14:18

Se under>
Storage

refrigerator=køleskab ikke fryser

http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-05 14:20

thermal

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 04-08-05 15:10

hej
jeg vil ikke opbevare det sammen med fødevarer da det kan være giftig
ude på mit arbejde kar vi det i en skuffe i den reol hvor vi har komponenter
det bliver aldrig for tyndt eller tykt
den tupe vi har nu har holdt i en del år og holder mange år endnu

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-05 15:24

Du skal ikke smøre det på maden
Jeg opbevare det i en plastikboks,det bliver så tyndflydende at det ikke er til at arbejde med vis
man har det ved stue TMP man skal ned på 0,005 mm tykkelse og det er næsten umuligt vis det er for tyndt flydende.
Pluds jo varmere det er jo større sjangse er der for at partiklerne sammler sig i den ene eller i den anden ende af sprøjten/tuben,det er min afaring,jeg holdt op med at tælle hvor mange pc'er jeg har bygget omkring nr 20 og det er ganske vist.
Så du har ikke det optimale Thermal Grease vis du bare opbevare det i en skuffe men det har i måske ikke tænkt på ude dit job.
Nå ikke mere om det.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-05 15:27

i øjeblikket har jeg 16 sprøjter liggende i køleskabet og haft det i flere år,jeg lever endnu,happy me.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-05 15:29

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-05 15:36

jeg mener en ½ mm

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 04-08-05 15:46

hej manse
din kone er nok ikke ligeså skrap som min

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-05 15:55

Jeg er gået hen og blevet ungkal på mine gamle dage,så jeg er begyndt at pille næse/prutte/bøvse pille tær igen,neeeejjj, man ved ikke hvad man savner før man får det igen igen igen
hygge 1133
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : nuber2

Dato : 04-08-05 18:21

Tak for svaret viskinge.
Jeg lægger det til side til næste gang.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 04-08-05 19:43

hej manse9933
ikke køleskab

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-08-05 09:57

Ja, det kan du roligt gøre. Det er ikke hvert år jeg bruger af mine tuber, men har aldrig oplevet at det er blevet ubrugligt.

MVH