/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Timeløn/md.løn
Fra : kylco
Vist : 27373 gange
100 point
Dato : 03-08-05 10:42

Hvad er formlen, når jeg har månedsløn og vil udregne min timeløn?

Har haft noget overarbejde og vil derfor gerne se, hvor meget det giver.

Kylco

Accepteret svar
Fra : ahj

Modtaget 110 point
Dato : 03-08-05 10:55

Du dividere din månedsløn med 4,3332 - så har du din ugeløn som du herefter dividere med dit ugentlige timeantal.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-08-05 10:55

dividere med 160,333333333

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-08-05 11:19

F. eks 25000 pr md svarer til 25000/160,3333 = 155,93 kr /time

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 03-08-05 11:39

Du skal dividere med 160,33, så får du timelønnen. Men som regel er overarbejdet opgivet for sig selv. Formlen beregner jo kun din normale timeløn. Så har det også noget at gøre med, hvor mange timer, du har haft overarbejde og hvordan satsen er for de forskellige timer, du arbejder over.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 03-08-05 12:57

Hvis du er funktionæransat, skal du bruge de 160,33 som 3773 og Vivi skriver. Er du ansat efter en overenskomst, skal timelønnen fremgå heraf, eller i din ansættelseskontrakt hvis du er sat højere end overenskomsten forskriver.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-05 13:04

På din lønseddel skulle der gerne være specificeret hvad der er overarbejde (dog lidt afhængig af hvilket job det drejer sig om, for f.eks inden for transportbrancehen regner man ikke løn i timer).

Men hvis du er vant til månedsløn og ikke har haft overarbejde før, kan du jo bare tage differencen fra den faste månedsløn du er vant til at få, og op til det ekstra beløb for overarbejdet.
For hvis du bare begynder at regne gennemsnitstimelønnen ud, får du ikke det reelle tal, da det kun vil fortælle gennemsnitstimelønnen for hele måneden.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : kylco

Dato : 03-08-05 13:08

Tak for svaret ahj.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 03-08-05 13:09

Dova - Kylco vil jo gerne regne overarbejdet ud inden hun/han får lønnen og han/hun ER månedslønnet og kan derfor godt udregne sin timeløn.

AMP