/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
"Gajol Vodka"
Fra : grethes
Vist : 6531 gange
100 point
Dato : 02-08-05 19:01

Kan man selv lave det? Hvor mange æsker Gajol skal der bruges til 0,7 liter Vodka? Hvor længe skal det trække?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-05 19:14

Når man kan lave "små grå" kan man vel også selv lave det andet, jeg kender ikke blandingsforholdet, men det er vel også en del af det "sjove" at smage sig frem )

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-05 19:14

Det skal vel trække, til pastillerne er opløst

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 02-08-05 19:18

Er godt klar over det skal trække til det er opløst, så spørgsmålet går nok mest på blandingsforholdet.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 02-08-05 19:25

jeg vil mene at det er så billigt at det ikke kan svare sig selv at gå igang..
hvis du derimod selv vil lave en special blanding så er der jo ikke andet at gøre end at prøve sig frem....

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 02-08-05 19:33

Til CCjunior!
Nu er sagen den, jeg har en del Vodka, der bare står. Så kunne det jo være sjovt at prøve. Ved godt en Gajol Vodka ikke koster en formue, men mere for at prøve, om det er noget der kan laves.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 02-08-05 19:34

........... og så tænkte jeg, måske der var en, der kendte blandingsforholdet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-05 19:38

jeg ville starte med et par æsker, og så ellers smage mig frem, for som ccjunior skriver, er det rimeligt i pris, så jeg tror ikke det lige er det der bliver eksperimenteret mest i, god fornøjelse

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-08-05 19:40

gå ned i den nærmest forretning og se på bag etiketten

Der må det da stå

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-05 19:49

troldenesdhb..... jeg tror ikke du kan få den præcise deklaration, det er nok en fabrikshemmelighed, og hvis der endelig står noget, er det vel en estrakt nok ikke pastiller

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-08-05 19:56

så send et par flasker, så skal jeg teste den bedste blanding.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-05 19:59

ja, jeg vil også gerne være med til noget af det "grove" arbejde

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 02-08-05 23:25

Jeg vil tro der skal en del æsker Gajol til, ta de sorte for det er den bedste Gajolvodka til dato. Jeg kan huske da man startede med at lave de små grå, skulle der en hel pose tyrkisk peber i en flaske. Men prøv dig lidt frem start feks. med 3 æsker gajol, og ryst flasken i ny og næ, så får du jo lige nøjagtig den smag du syns bedst om

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 03-08-05 08:29

Hej
det er ikke sikkert at pastilerne opløses
jeg har selv prøvet med lakrids ruller og de kunne ikke opløses.
men når du har et resultat så skriv lige et tip

mvh Mad-Nuser

Accepteret svar
Fra : nullerbullerpige

Modtaget 100 point
Dato : 03-08-05 09:40

Hej!
Du skal bruge 3-4 æsker gajoler, alt efter dit eget ønske.
Jeg synes selv det er bedst med 4 æsker, men kender andre som synes det smager bedre med 3 æsker. Prøv evt først med 3 æsker, og put evt den sidste æske i, hvis du synes... Og bare rolig de bliver opløst, men det tager over 6 timer. derfor har jeg et lille tip: put gajolerne i en pose og læg dem i fryseren i 30 min, derefter kan du nemt slå gajolerne til meget små stykker med noget hårdt...

Godkendelse af svar
Fra : grethes

Dato : 03-08-05 19:32

Tak for svaret nullerbullerpige. Nu har jeg lavet Gajolvodka. Startede med 3½ dl og 2 pakker Gajol. De var opløst i løbet af ca. 4 timer uden at have været i fryseren. Det smager fint af Gajol, men farven er lidt bleg og grumset. Men forsøget værd.
Kan godt se der ikke er økonomi i at lave det selv, slet ikke , hvis man også skal købe Vodkaen i DK. Kan købes syd for grænsen til ca. 60 kr. for 70 cl. Men nu var sagen denne, jeg havde fået foræret en flaske polsk Vodka ........... som bare stod. Så 23 kr for fire pakker Gajol ...... og, det smager ganske udmærket nu.