/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
udendørs maling
Fra : melani
Vist : 492 gange
10 point
Dato : 02-08-05 15:36

jeg skal igang med at male altandør og vinduer udvendig og skal på en eller anden måde skrabe gammel maling af først - har du et godt tip og i det hele taget et godt råd til det projekt?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 02-08-05 15:46

du kan købe sådan en slags skraber hos din farvehandler. God arbejdslyst

Godkendelse af svar
Fra : melani

Dato : 02-08-05 15:50

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 02-08-05 15:56

Nåmen det var da nemt tjente points!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-05 15:59

satellit.... ja dem er der da heldigvis også nogle af

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 02-08-05 16:04

Ja...bare det var mig!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-08-05 16:08

Nordsted1 - skulle du mon ikke også lige oplyse at man også kan købe sandpapir til efterslibning osv

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 02-08-05 16:12

Joh...men melani syntes åbenbart at det var et rigtig godt svar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-08-05 16:19

ja åbenbart - mon der også blive malet med indendørsmaling så ??????

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-08-05 16:26

Smør døren ind i brun sæbe, kom vita wrap på og pak det så godt ind, som muligt.

Næste dag er det meste af malingen lige til at tage af med en børste eller skraber.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-08-05 16:29

dur det til malede vægge camillasmoster ????????

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 02-08-05 17:06

ja jeg ville nok have slebet mine vinduer i stedet. det andet kan gå hen og give lidt mærker

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 02-08-05 19:46

Det er ikke altid smart at lukkeet spørgsmål før det er stillet. der er mqnge der kan komme med nogle rigtigt gode råd oven i det du præcist vil vide.

Kommentar
Fra : melani

Dato : 04-08-05 20:43

A.C.Rosmon du har ret, men jeg er ikke inde i alle fiduserne endnu og ja det kan da blive til et par grin eller lad mig kalde det (gode) råd indimellem
Det handler vist også om, at jeg ikke fik formuleret mit spørgsmål godt nok eller i hvert fald håbede jeg nok mere på et par gode tip til sidste del af mit spørgsmål (for skraber og sandpapir er der vist ingen der kan være i tvivl om, er gode ting at have ved hånden til det projekt).

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 04-08-05 22:53

En varmepistol kan gøre livet lidt lettere for dig. Brug den sannn med en spartel eller skraber, så får du hurtigt det værste af. Brug derefter rystepudser, eller en trekantsliber, så du får de skarbe kanter væk.

Brug grundingsolie først, så holder arbejdet og altandøren længere.

Kommentar
Fra : melani

Dato : 05-08-05 13:45

jeg begiver mig ud i det- tak for rådet A.C.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 06-08-05 16:24

Selv tak!
Når du så skal til selve huset, hvis det skal males udvendigt, så mal dine dør og vinduesnicher noget mørkere end selve murren. på den måde har du solskin, selv når det er gråvejr.

Her kan du finde lidt af det jeg pusler med til hverdag: www.rosmon.dk og www.kunstner.net

Kommentar
Fra : melani

Dato : 06-08-05 23:46

Har været inde og se dine billeder A.C. de er virkelig flotte - specielt kan jeg godt lide billede nr. 6 med de grønne farver. Er det computergrafik eller hvordan er de lavet?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 07-08-05 16:44

Nej, jeg arbejder næsten ikke i computergrafik. Det er Akrylfarver og PU-Lim på lærred. PU-Lim, er en vandfast trælim, der vokser ca 10X når den får vand.( PU = Poly Urithan ). Inden for det næste stykke tid, kommer jeg til at udstille i Thisted, Skive og Hurur Thy, og udstiller aktuelt stadigt på Dansk Folkeferie i Vigsø, hos Fotocare i Thisted, og i svømmehallen i Hurup Thy. Jeg udstiller over hele landet, og underviser. Lørdag d 13 august , tager jeg til workshop i Nykøbing Mors. Hvis du selv maler, vil jeg gerne hjælpe med den viden jeg har.Om man har et gammelt hus, man vil lave noget spændende ved, eller har en dør , man vil "reparere" på en spændende måde, eller blot vil udtrykke sig kreativt på en eller anden måde, så har jeg tit en halv million idéer der måske kan bruges lidt af.

Vil du vide mere kan du skrive direkte på a.c@rosmon.dk, eller ringe på 26 28 37 70.

Mvh
A.C.Rosmon