/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Erfaringer med ellipsebehandling
Fra : Backtee
Vist : 2926 gange
500 point
Dato : 02-08-05 01:10

Min kæreste har nogle pigmentforandringer, og overvejer at få foretaget ellipsebehandlinger.

Jeg er jo superskeptisk og vil høre om der er brugere herinde der har erfaringer med den slags, også gerne med de forskellige behandlingssteder, foreløbig har hun indhentet tilbud fra www.ellipseklinikken.dk

Positive og negative meldinger modtages med kyshånd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-05 01:14

Hvordan udarter de pigmentforandringer sig?

Er det en hudlæge, der har anbefalet ellipsebehandlinger?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 02-08-05 01:26

ans

Det kommer ikke rigtig sagen ved.

Det var ikke for at få en diskussion om eventuelle årsager, eller bemærkninger om andre metoder, eller forslag til fremgangsmåder, tråden her handler udelukkende om at indsamle erfaringer omkring ellipsebehandlinger.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-08-05 01:45

Tjae...jeg har kigget noget på dit link.

Og må sige, at jeg tror ikke rigtigt på det der.
Påfaldende er det især, at man bruger samme behandling mod både pigmentforandringer og karskader som f.eks. roscacea, hvilket jo i høj grad er to vidt forskellige ting.

Det lyder lidt som et "vidundermiddel" hvor beskrivelsen af virkning lige tilpasses den lidelse det nu drejer sig om.

Og deres før og efter billeder http://www.ellipseklinikken.com/pigmentbilder.asp

Kig lidt nærmere på dem, farvelægning o.s.v. på de steder der ikke har været under behandling........
Alt er muligt i et billdedbehandlingsprogram

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-05 01:45

Jeg ønskede nu heller ikke en diskussion, men da jeg selv har haft pigmentforandringer spurgte jeg.

Jeg bebøvede ikke behandling på privatklinik.

Fjerner fluebenet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-05 01:53

Nå, jeg fik ikke fjernet fluebenet, men det gør jeg nu

Dova,

det er erfaring, der spørges om.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-08-05 11:08

Hejsa Bactee!!

Nej, jeg har heller ikke erfaring med ellipseklinikkens arbejde, men ved at laserbehandling kan have de resultater, de beretter om. Stedets seriøsitet er det jo svært at sige noget om.

Hvis nu din kæreste vælger at prøve behandlingen, vil det være skæppeskønt om du vil fortælle om erfaringerne herinde.

Vaxen

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 02-08-05 21:49

Det vil jeg skam gerne, hvis vi når dertil

Kommentar
Fra : multikunstneren

Dato : 09-08-05 15:39

jeg har set etindlæg i tv2 mener jeg det var hvor de viser resultatet. det ser fint ud, men det kan vist ike gøres af en gang som jeg forstår det, i alvorligere tilfælde.

dvs der må flere omg til. hvilket koster en ny omg.

desuden er der ingen dokumentation for eftervirkninger, herunder evt kræftformer der udvikler sig ad vejen.
derfor er jeg personligt nok ikke den største fan.på den anden side heller ikke modstander.
man kunne foretille sig det ikke gav følge sygdomme, men det kan man jo altid.

så svaret som nok ikke giver mange point, er at
har vedkommende risikovurderet ordentligt og vil tage chancen, uanset konsekvnesen?

Kommentar
Fra : multikunstneren

Dato : 09-08-05 15:39

jeg har set etindlæg i tv2 mener jeg det var hvor de viser resultatet. det ser fint ud, men det kan vist ike gøres af en gang som jeg forstår det, i alvorligere tilfælde.

dvs der må flere omg til. hvilket koster en ny omg.

desuden er der ingen dokumentation for eftervirkninger, herunder evt kræftformer der udvikler sig ad vejen.
derfor er jeg personligt nok ikke den største fan.på den anden side heller ikke modstander.
man kunne foretille sig det ikke gav følge sygdomme, men det kan man jo altid.

så svaret som nok ikke giver mange point, er at
har vedkommende risikovurderet ordentligt og vil tage chancen, uanset konsekvnesen?

Kommentar
Fra : multikunstneren

Dato : 09-08-05 15:40

hm den kom to gange sorry

Kommentar
Fra : multikunstneren

Dato : 09-08-05 15:47

jeg kiggede lige dybere og det lyder godt i starten, indtil man kommer halvvejs ned på sitet, så er der pludselig en masse forbehold, og man bruger binyre bark hormon som jeg mener man skal holde sig langt væk fre i det hele taget.
man må ikke opholde sig i sol i 30 dage omkring behandling, dvs man skal holde sig indendøre en md.
det er lidt urealistisk.
især hvis det er en ansigtsbehandling man skal have

jeg synes efter gennemlæsning at der er en pris at betale der i mine øjne personligt er for høj

jeg kunne ikke vedhæfte som fil og er helt ny så jeg ved ikke om der er den feature overhovedet, men resten i indlægget er en kopi af deres hjemmeside:

Hvad kan behandles?
Godartede røde og blå forandringer i huden, som skyldes vaskulære læsioner / kar udvidelser. F.eks. couperose, hæmangiomer, roscacea mm.

Hvordan virker Ellipse systemet på uønskede kar udvidelser i huden?
Ved behandling af vaskulære læsioner, ønsker man at ødelægge de tynde blodforsynende kar til forandringen. I Ellipse systemet findes et specielt udviklet behandlings-program til dette.

IPL – høj energi pulserende lys indstilles til en specifik bølgelængde, der optages af hæmoglobin i blodet, herved opvarmes de tyndeste blodkar vægge. De destrueres ved 70 grader C.

Et unikt vandkølings filter sørger for at det omkring liggende væv ikke bliver skadeligt påvirket. Er de blodårer, man ønsker fjernet, af en hvis størrelse, kombineres behandlingen med konventionel skleroterapi, ved injektion.

Hvad er vigtigt inden behandlingen?
Det er meget vigtigt at man undgår al sol, både naturlig og kunstig, i mindst 30 dage inden behandling med Ellipse Systemet!!! Dette er for at undgå pigmentforandringer.

Hvordan foregår behandlingen?
Huden skal være grundig renset for makeup. Eventuelle behårede behandlingsområder barberes. Kunden får beskyttelses briller på. Huden påføres et tykt lag gel, som dels øger absorptionen af Ellipse lyset, dels beskytter huden mod overopvarmning. Ved aktivering udsendes et gult lys glimt, som føles noget varmt i huden.

Efter behandling nedkøles området med ispose i 15 – 20 min. Evt. påsmøres området med dermovat creme, der har et lavt indhold af binyrebarkhormon.

Hvad sker der efter behandlingen?
Området er rødt og varmt i nogle timer efter behandlingen, som ved en let solskoldning.

Der kan opstå hævelser, hvorved behandling med ispose kan gentages. Ved behandling i ansigtet, specielt i nærheden af øjnene, anbefales det at sove med hovedet hævet, et par dage, for at undgå hævelser.

Husk det er vigtigt helt at undgå naturlig sol og solarium i mindst 30 dage!!!

Ved behandling på ben bør der, for at sikre et godt resultat, benyttes støttestrømper i de efterfølgende 14 dage.

Hvornår ses effekten af behandlingen?
I løbet af en måned ses effekten af behandlingen. Hvor meget af blodkarrene der forsvinder, ved hver behandling, varierer fra person til person ligesom antallet af behandlinger vil gøre.

Hvem kan ikke behandles?
Behandling bør ikke følge sted ved følgende forhold:

Ved systemisk eller lokal behandling med steroider eller af non-steroide anti-inflamatorisk midler.
Ved arvelige eller sygelige tilstande som giver en øget lysfølsomhed.
Ved diabetes og blødersygdomme.
Ved kelloid eller anden ikke normal ar dannelse.
Ved feber.
Ved solbrun hud og personer med medfødt mørk hud.
Tobaks-rygning inden for 4 timer af behandlingen.
Gravide og personer med pacemaker behandles normalt ikke.

Personer med implantater bedes oplyse dette til Ellipse klinikken ved behandling.

Tatoverede områder skal undgås, dette gælder også permanente læbeliner

Kommentar
Fra : morwil

Dato : 05-09-05 16:48

Jeg har i dag for første gang været til ellipsebehandling hos Matas i Viborg. Jeg er også MEGET skeptisk, men har valgt at prøve alligevel. Hun sagde, det kunne hun sagtens fjerne med max. 3 behandlinger, men ville ikke give nogen garanti....Jeg har fået en ny tid om en måned og vil gerne dele mine erfaringer hér.