/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Begrænsninger!
Fra : bambusneger
Vist : 462 gange
100 point
Dato : 12-10-02 10:21

hejsa!
Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle lidt om begrænsninger? f. eks. hvordan tager man dem ud?, hvor stærkt og hvor godt optræk får den?, og mer af den slags.

håber nogle vil svare!

venlig hilsen Aske

Kommentar
Fra : mnc

Dato : 12-10-02 12:26

hmmm... hvis man kigger på http://www.45scooter.dk får man lidt information... bare klik under tuning eller noed i den stil...
men begrænsninger er jo noed lort som FolKeTingEt har fundet på, (tror jeg... nogen har i hvert fald fundet på det :D) hvor de sætter en lille skive i, og nogle plomber... plomber er ting de sætter i for at gøre huller som den i udstødningen, mindre... så der ik kan komme så meget udstødning ud af gangen, og det gør jo at motoren ikke kan yde sit fulde potentiale...
jeg har flere steder hørt, at hvis du fjerner alle begrænsninger, som er blevet monteret efter at knallerten har forladt fabrikken i f.eks. italien, så kører knallerten optimalt...

mvh Morten

Kommentar
Fra : gud

Dato : 12-10-02 12:28

hvilken knallert er der tale om da det er meget individuelt fra knallert til knallert
hilsen gud

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 12-10-02 12:37

jamen i det hele taget
h aske

Kommentar
Fra : mnc

Dato : 12-10-02 13:43

jeg tror ik jeg er helt med på hvad du mener så ?!

mvh morten

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 12-10-02 18:30

hvad sker der hvis man tager blindrøret (optræk eller topfart og hvor meget?)og hvad ske der hvis man tager ringen i variatoren?

h aske

Kommentar
Fra : mnc

Dato : 12-10-02 18:53

hmmm... det der med variatoren har jeg ik styr på.... not yet.... men hvis du har et blindrør, mener jeg der står lidt på den side jeg nævnte tidligere... du skærer blindrøret af, lapper hullet, og svejser blindrøret på igen for syns skyld ;)
hvad der sker ved jeg ik med sikkerhed, men du får jo lidt optræk og lidt større tal på din km/h nål ;)

det med din vario må en anden svare på.... og vedkommende må os gerne lige forklare nærmere om en vario :D

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 12-10-02 19:51

ja og om det med blindrøret larmer mere?

h aske

Kommentar
Fra : mnc

Dato : 13-10-02 11:48

det ved jeg ikke... det har jeg ingen erfaring med... men det kan da godt være det gir lidt lyd, men det ville jeg umidelbart ik tro... men who knows ?! ;)

Kommentar
Fra : rafn

Dato : 16-10-02 22:08

hej aske en vario den giver faktisk ikke rigtig nået fart
kun hvis din scooter er lovlig og så du sætter den på
gir det lidt ellers er det kun optræk håber du fandt ud af det
du skulle