/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Babymad!
Fra : nillenolle
Vist : 1025 gange
50 point
Dato : 31-07-05 22:21

Min søn på 5 mdr er efterhånden blevet rigtig god til at spise mos, men grøden er han ikke så glad for - Jeg har forsøgt med Rismelsgrød, majmelsgrø og hirsegrød - det sidste var for tørt og underligt for ham! - I forbindelse med at jeg lavede hirsegrød (som han spiste meget lidt af) til ham tænkte jeg på om det er muligt at opvarme grød der er iblandet erstatning/modermælk - Jeg kogte grøden på komfuret og tilsatte erstatning (lidt forskelligt om jeg malker ud eller bruger erstatning) og da han jo så kun spiste 2 skefulde (helt fint for en første smagsprøve) havde jeg jo meget tilbage - som jeg måtte smide ud! - Kunne jeg i stedet ha gemt det og opvarmet det næste dag?
Har andre erfaring med om man kan/må fryse mos (kartoffel, broccoli, blomkål) til ham - Min sundhedsplejerske lød meget "fornærmet" da jeg fortalte at jeg nedfrøs hans mad!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-07-05 22:29

Fandt det her link, der står noget:

http://www.voresborn.dk/siab.jsp?o_id=4040&d_id=181749

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 22:31

grød/vælling - mange babyer kan faktisk bedst lide det bare glider ned - altså er blødt og behageligt - prøv fløjsgrød - men på den anden side - en dag skal det jo læres at spise rigtigt og det er ulig nemmere mens de er helt små - er barnet sultent nok skal det nok gå

Ved ikke helt med modermælkserstatning og modermælk der kan fryses - hvorfor også det egentlig.

Mange små retter kan fryses ned - men til en baby ville jeg nok overveje det (har selv gjort det - men opdagede at det var langt nemmere lige at lave portionen - man glemmer ofte at tage ud i tide)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 22:36

maj_britt slog du dig da du faldt over linket ???

godt link forresten

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-05 22:37

jeg kan ikke svarer dig på, om du kan fryse mos ned, men modermælken kan godt nedfryses. Da mine unger var små, havde de også lidt svært ved i starten at spise grød, så jeg blandede pærermos i, som jeg trappede ned, efterhånden som de spise størrer portioner

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-07-05 22:48

Miritdk, næ nej, har jo lagt dyner rundt om min stol, du ved, når jeg lige falder over noget hist og pist

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 01-08-05 10:22

Hej Igen !
Du er da godt nok alle vegne hva maj_britt....!!!! - tak for hjælpen igen!
Det med at fryse mos ned gør jeg kun her i begyndelsen, hvor han kun spiser det der svarer til 1-2 isterninger - Mht. grøden ville jeg ikke fryse den ned - bare sætte den i køleskabet til næste dag, men det er det jeg ik ved om man må da der jo er modermælkserstatning/modermælk i !! - Men det hele er kun her i opstarten, hvor jeg ellers må smide så meget ud - det er jo begrænset hvor små portioner man kan lave!
Mht til at nå at tage ud af fryseren er microovnen en ganske god opfindelse!
Hvad er fløjsgrød?

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 01-08-05 10:23

Hvordan sætter man de ansigter ind?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-08-05 10:24
Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 01-08-05 10:27

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=6109

men ikke med mel - brug rismel eller lign

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-08-05 21:18

Jeps, jeg er alle steder........både her og der

Godkendelse af svar
Fra : nillenolle

Dato : 05-08-05 12:50

Tak for svaret miritdk.