/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp med tun...
Fra : nick95162
Vist : 355 gange
50 point
Dato : 31-07-05 09:11

hey... jeg har en zip hvor jeg har pillet begrænsningerne, i den plade ved membranen, ringen i vario og plumben i forrøret... hvordan kan det så være at den kun går 45-50 stykker,,,, jeg kører med std. indsugning og en 14 dyse.. og med 5 grams ruller.. skal der nogle tungere ruller i eller... VH Nick...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-05 09:21

jeg ville forsøge med en større dysse 16-18 stykker og 7 grams ruller, 7 gram giver et hurtigere optræk.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-07-05 10:36

Ja, jeg ville nu gå lidt højere op, og vælge en 76 dyse
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 31-07-05 14:56

Lige et spørgsmål til nick
troede ellers du var kommet længere end sidst.
http://www.kandu.dk/dk/spg/70403

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 31-07-05 14:58

det er fordi at det andet spørgsmål var for en af mine venner...

Kommentar
Fra : Bessiboy

Dato : 31-07-05 23:18

tror bestemt også det er et dyse problem hvis du kører med dyse 14:S

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 01-08-05 09:11

okay... så vil jeg da lige prøve og sætte en større i..

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 07-08-05 19:23

dyse 14 lyder underligt.
jeg har lige sat dyse 80 i min zip og den kører ok. skal bare lige ha en ny trykfjeder i den, 27 kg.

http://www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm

her ser du hvordan den virker.
kig evt på dit variomatik om remmen kommer helt op. gør den ikke det så er der begrænsing der stadig.

ps. original zip udstødning er ikke god. skift til en med mere gennemgang.

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 07-08-05 23:33

okay... men der er ingen begrænsninger i vario...og er det ikke noget med at der sidder en begræmsning i luftindsugningen.?

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 08-08-05 20:24

jo, der sidder en lille brænsning i luftfilteret, og det kan du godt pille ud. det har jeg gjort. Det brummer en smule mere da det ikke er en plump. Det er en indsugningsdæmper.
Du skal blive ved med at dyse op til den 4takter ved fuld gas og derefter dyse den en lille smule ned igen.
Hvis du synes den kører for langsomt og tager mange omdrejninger ved fuld fart så er du 110% en gearing som du skal ha fat i og den skal minimum være på 15%
60 kmt + 15% = 69 kmt, så en 25% som er den størst mulige plejer jeg at vælge.
Det koster lidt optræk men giver rigtig godt på toppen.

Godkendelse af svar
Fra : nick95162

Dato : 08-08-05 23:09

Tak for svaret NoShyGuy.

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 08-08-05 23:10

mange tak for alle dine svar noshyguy..

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-08-05 20:02

helt ok, du spørger bare løs hvis der er noget.
Hvis du har den gamle Zip, som den jeg lige har fikset, så kan du godt glemme om at finde en trykfjeder.
Jeg har prøvet. Jeg endte med at måtte skifte ruller i variomatikken fra 6grams til 4 grams for at få flere omdrejninger ud af den og derved mere optræk.
Topfarten er ikke ændret.
Hvis folk nogensinde siger til at bedre optræk betyder mindre topfart på en scooter, så har de 100% sat forkerte ruller i. husk det.

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 09-08-05 22:08

okay.. men man kan sagtens få strammere trykfjeder til zip..f.eks inder på scooter-shoppen.dk og så inde under zip, og koblinger... der inde er der nogle...