/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
overførsel af video
Fra : jihaa
Vist : 489 gange
200 point
Dato : 30-07-05 14:11

Heysa.
Har lige lånt min brors digitale videokamera.
Det er fra 2001, så der er ikke usb-stik på det.
Der er en A/V Out - (gult stik).
Hvad skal jeg bruge for at få det jeg har optaget over på pc?
Har søgt, men synes ikke jeg kan finde et sådant gult stik, som går over i USB.
kameraet er et Canon MV300, hvis det kan hjælpe.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 30-07-05 14:25

Du skal have et tvkort i maskinen.......

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 30-07-05 14:51

Et firevire stik måske ??

Kommentar
Fra : jihaa

Dato : 30-07-05 16:59

Jeg har ikke tv-kort.
Firewire kræver jo også stik.
Har valgt at droppe det. Det bliver for bøvlet - så jeg venter til jeg får mit eget kamera engang.

Godkendelse af svar
Fra : jihaa

Dato : 30-07-05 16:59

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 17:04

Selv tak.

Hvis ikke det er digitalt vi taler om, kommer du ikke uden om tvkort i maskinen.

Digitale kameraer/videoopt. kan overføre med usb - uden kort.....

Så det undrer mig lidt du skriver det er digitalt og kun med AV udgang??

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 30-07-05 17:06

Du skal have et videokort i PC'en. Det gule stik fra kameraet skal du så sætte i video IN på på videokortet. Det kræver også noget software, men det følger som regel med når man køber et videokort.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 17:09

Jo - det er digitalt men uden USB

Kortet du skal bruge koster 309.-

http://dk.nomatica.com/index.asp?Chargement=video/MV300DK.htm&provenance=

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 17:10

Hov - hele linket skal kopieres

Kommentar
Fra : jihaa

Dato : 31-07-05 10:10

Takker.
Ja det er lige en tand for gammelt til USB.
Men idet det ikke er mit kamera, og det ikke er så vigtigt, så vil jeg ikke bruge så mange penge.