/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
DVD audio rip
Fra : erling_l
Vist : 323 gange
100 point
Dato : 30-07-05 12:43

Hej

Jeg har lavet en greatest hit's DVD fra Live8, og inden den står på U2 koncert i morgen aften, skulle jeg gerne have lavet MP3 udgaver af U2 og Pink Floyd fra denne. Det er optaget på DVD optager, og filerne er af navnet VTS med typen VOP.

Findes der et smart lille program, der kan stjæle lyden fra min egen optagelse, og lave det om til MP3, så jeg også kan høre det på min afspiller.

Ønske: Gratis (demoversion, der kører 30 dage eller lignende helt OK), så god kvalitet som muligt, ikke nødvendigvis 100 indstillinger - hellere let at bruge....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 12:52

Advanced MP3 Sound Recorder - Denne optager alt der går gennem dit lydkort

Kan hentes her (bladre ned ca. midt på siden)

http://www.zealotsoft.net/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 12:53

Sorry - det er næsten nederst på siden...

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 30-07-05 13:02

Jeg sender ikke lyden igennem lydkort - jeg har det på DVD-skiver, så det skal "bare" rippes. Men det er måske OK alligevel (kan programmet bare rippe på udgangen i stedet?) ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 13:09

Hvis det er fordi du afspiller DVD på noget andet end komputeren kan du jo bare koble den på komputeren.

Du kan bruge hovedtelefonstik eller micro eller line in - ALT

Sare lyden kommer ind i komputeren kan den "fange" det.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 30-07-05 13:12

Nej, det jeg forsøger at skrive er, at jeg kun bruger PC'en. Skiverne er skrevet, så jeg har dem på DVD. Bruger jeg lydkortet til rip, bliver det derfor på udgangen i stedet for indgangen. Bliver det OK?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 13:18

Så er der jo slet ikke noget problem......

Du skal ikke rippe noget - bare afspil den i komputeren så kan programmet fange den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 13:20

Du kan lave HELE DVDen om til mp3 hvis du har lyst.

Så kan du bagefter klistre og klippe i Nero.

Eller du kan trykke start/stop som påethvert anden optager.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 30-07-05 13:30

Right -- prøver

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 30-07-05 14:04

Hm... fandt ikke helt ud af, om det virkede. Næsten inden jeg kom i gang og kunne teste, ville den have registrering - så der var ikke så meget demo over den.... - øv

Andre muligheder??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 14:14

Den havde jeg ikke lige tænkt over - jeg har nemlig hele programmet.
Men det er 100% pengene værd - så finder du ikke andet........... så overvej det..

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-05 14:16

Åhhh - de 150.- kr. bliver du nok ikke fattig af hvis du har råd til at gå til U2 koncert

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 30-07-05 14:21

Det er jo derfor, jeg er fattig .... har været en sjov -men DYR sommer (Runrig, Springsteen, U2 Berlin og nu U2 Parken) ... lavvande og alt det der ***ggg***

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 14:32

Tror ikke du finder noget der opfylder dine krav gratis.....

Firmaerne er jo ikke dumme - de ved godt hvordan man laver demoer der kun kan PRØVES.....

Godkendelse af svar
Fra : erling_l

Dato : 30-07-05 14:57

Prøvede DVD audio ripper. Kører faktisk OK. Mine egne optagelser har åbenbart lagt lidt flere kapitler ind end dem, jeg selv har bestilt (vel noget med længde), så der skal efterfølgende klippes og klistres. Omvendt lavede jeg lige en hurtig kopi af U2 Go Home fra Slane (altså en ægte DVD), og der snuppede den samtlige kapitler og konverterede under 5 minutter, så det er nok det nærmeste, jeg kommer.

Men tank alligevel, refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 15:02

Selv tak - hovedsagen er det lykkedes