/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Rengøring af bærbarskærm/TFT (?) på Asus
Fra : metalfaust
Vist : 1249 gange
50 point
Dato : 29-07-05 13:59

Er der nogen som har gode råd til rengøring af TFT skærm. Jeg tror i hvert fald det er en såkaldt TFT..., for bærbaren kostede 12.000, er to år gammel og af mærket Asus.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-07-05 14:03

Der er mange kommentarer til spørgsmålet http://www.kandu.dk/dk/spg/65593

Prøv selv at skriv "rengøring" i søgefeltet under emnet "skærme" og du kan finde flere tidligere spørgsmål og svar.

Held og lykke med rengøringen

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-07-05 14:03

http://www.pixmania.com/dk/dk/r/TFT%20sk%C3%A6rm

Der er sådan nogen renseservietter.
Men derudover, er det begrænset hvad man må bruge på sådan nogen skærme.
Normalvis kun en blød, hårdtopvredet klud med vand og hvis meget beskidt, en smule opvaskemiddel deri.

mvh dova

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 29-07-05 14:53

Jakjoe, jeg tjekkede lige linket ud, og tak for det. Mange af svarene tyder på at visse brugere bare tror, at sådan og sådan kan man gøre. Og troede er satme død i min verden. Dova, er du sikker på, at man bruge opvaskemiddel endsige klud på sådan en skærm? Der må da være lavet et produkt til rengøring af sådanne skærme, især så man ikke skal stå og skrubbe på spletter osv.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-07-05 15:02

Her er en anden mulighed for at rense skærmen, uanset hvilken type PC der er tale om!
http://www.grineflip.dk/funstuff/indvendig_rensning.htm

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 29-07-05 15:06

Har set og fandt ej humoristisk.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-07-05 15:12

Næh det er den vel ikke! - Vi er da gudskelov forskellige!

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-07-05 17:03

på mit arbejde bliver alt rengjort af pc o.s.v. UNDTAGET selve skærmen, der har de en flaske med noget man renser skærmen med, så jeg må IKKE rengøre selve skærmene.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 29-07-05 17:12

zepto.dk sælger vist noget du kan bruge "AM Screen clean gel"
http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=AccessoryPage&categoryid=oRLdeXYPNhV6tv
Men jeg så også engang at Fona havde noget, som de solgte sammen med TFT-TV, og det er jo det samme.
Du kan også gøre som jeg, en fugtig klud, uden rensemiddel, og så køre den forsigtig over skærmen indtil den er ren.

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-07-05 17:17

NB. bruger du en fugtig klud, så skal det være en blød klud.

Kommentar
Fra : umak

Dato : 29-07-05 20:29

der skal bare bruges almindeligt skærmrens sammen med en fiberklud det bruger vi når vi er ude for at rense computer for andre firmaer d.v.s at det er noget jeg lever af at gøre

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-07-05 21:09

NEEJ IKKE FIBERKLUD

Kommentar
Fra : umak

Dato : 29-07-05 21:15

jo da

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 30-07-05 10:21

Mange af svarene tyder på at visse brugere bare tror, at sådan og sådan kan man gøre. Og troede er satme død i min verden. Dova, er du sikker på, at man bruge opvaskemiddel endsige klud på sådan en skærm? Der må da være lavet et produkt til rengøring af sådanne skærme, især så man ikke skal stå og skrubbe på spletter osv. jeg tror jeg satser på det der fellowrens.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 30-07-05 11:12

Der findes et middel som jeg tidligere har beskrevet, og det virker også anti statisk, d.v.s. det ikke suger/tiltrækker støv på samme måde.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 30-07-05 11:21

metalfaust!
Som du selv skriver så må der været lavet noget til at rense TFT/LCD skærme med. Det er der også, som både dova og jeg har givet dig et link til. Det er bare to af mange produkter, for ingen tvivl om at der også er lavet flere.

Kommentar
Fra : Cyberdims

Dato : 06-08-05 11:31

Jeg har lige købt et rensemiddel, Clean & Care LCD Wet Tissues,,,,,,,,,Det virker ikke skide godt, den efterlader flere striber på skærmen en der der var før jeg begyndte, men så kom jeg da af med de 59 kr.

Kommentar
Fra : Flaban

Dato : 14-09-05 08:28

Jeg har selv arbejdet med bærbare pc`r i mere end 4 år.
Det mest rigtige du kan gøre og bør gøre.
Er at du tager et viskestykke og køber noget skærmrens.

Og du skal ikke være bange for at det ødelægger skærmen for det gør det ikke.
DET ENESTE DU ALDRIG MÅ BRUGE ER TOILET PAPIR ELLER KØKKEN RULLE.