/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
spraymal skjolde...
Fra : nick95162
Vist : 1065 gange
100 point
Dato : 28-07-05 16:56

hey,,, i t-hansen kan man få 2 forskellige grundere... en der bare hedder grunder, og en der hedder plastik-grunder... er der nogen forskeld, og hvad for en er bedst til at male plastik-skjoldene på en scooter..og hvor mange dåser spray skal jeg bruge for at male: skjoldet rundt om sædekassen, de to på siden og fronten..det skal lige siges at det er en zip... VH Nick...

Kommentar
Fra : slim_djudju

Dato : 28-07-05 17:23

hey nick der er en forskel for den almindelige grunder er til metal den anden er specielt til plastik fordi det er to forskellige materialer behoever de to forskellige behandlinger. jeg vil tro omkring 5 daaser. men er ikke helt sikker for det er forskelligt fra produkt til produkt hvor godt det daekker. ellers kan du altid spoerge din lokale t-hansen de plejer gerne at vaere villige til at hjaelpe med den slags

haaber det er svar nok

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 28-07-05 17:49

Du skal give skoldene en gundmaling " primer ", hvis det er plast, ellers kan malingen ikke holde fast, slib efter med sandpapir korn 500-1000, og derefter spraymale det. Tror næppe du skal bruge mere end 2 dåser.
Husk at rense for fedt og andet.
Malede en BWS, med 2, men gad ikke give den grundbehandling, så den står og taber lakken.
Kan købes i hnyborg eller thansen, eller en farvehandel

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 28-07-05 18:40

tak for svarene begge to.. er det der primer bedre end det i thansen, og hvor kan det købes... og skjoldet skal vel også slibes ned inden man kommer grunder på....VH Nick...

Accepteret svar
Fra : smxxx

Modtaget 100 point
Dato : 28-07-05 21:18

Hej, primer eller grunder, det kommer vist ud på et, men det skal være til plast.
Det er nok også som du skriver en god ide at give dem en gang sandpapir før du bgeynder, så er der mere at hænge ved.
Og lad det endelig tørre/hærde godt.
Held med resultatet.

Godkendelse af svar
Fra : nick95162

Dato : 28-07-05 22:39

Tak for svaret smxxx.