/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Små film streams vendes??
Fra : fusses
Vist : 638 gange
300 point
Dato : 27-07-05 23:19

Hej

Vi har et canon a70 kamera - som vi også bruger til at optage små videoer på. - Så er spørgsmålet lige:

Findes der et program som kan vende sådanne små film klip 90 grader - når man er kommet til at vende kameraet på siden?????

Håber at der er nogen der kan hjælpe

Fusses

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-05 23:27

mener quicktime player kan gøre det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-05 23:28
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 23:50

tedd -> Jeg mindes ikke at have set en 'rotate' funktion i Quicktime's player

..men man kan, så vidt jeg ved, i mange video-redigeringsprogrammer : http://download.dk/index.asp?Kat=multimedie&SubKat=filmredigering

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-07-05 00:15

Fandt bare det her forum på nettet, Molo!
http://www.oreillynet.com/cs/user/view/cs_msg/22664

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 28-07-05 08:52

du kan hente Ace mega codec der kam du rotere den player der er med http://www.free-codecs.com/download/ACE_Mega_CoDecS_Pack.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-05 09:02

tedd -> Det er fordi jeg ikke har Quicktime Pro, men kun den gratis version

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Mads1980

Modtaget 300 point
Dato : 28-07-05 21:56

Hej Fusses

Har lige holdt tale til mit bryllup i lørdags :) og det blev filmet, men jeg måtte rotere den 90 grader :) så jeg har lige programmet til dig.

Du finder det her www.kortlink.dk/x55 (Virtualdub - de fleste bruger det til at smide undertekster på film, men det kan også meget andet)

Kommer lige med en lille guide.

• Du åbner dit ønskede filmclip (Den kan åbne næsten alle formater, så den burde også kunne åbne dine filer)
• I menuen trykker du på "video"
• Så vælger du "filters"
• Her vælger du "Add"
• Så køre du ned og vælger "rotate" og klikker ok
• Her vælger du om der skal roteres 90 grader til venstre eller højre og klikker ok
• Så har du valg dit filter og klikker nu ok igen
• Så vælger du "video" i menuen igen
• Og så klikker du på "compression" Her skal du vælge hvilket format du vil have din fil pakket ned med, jeg vil anbefale divx.
• så vælger du "file" og "save as AVI" - så pakker den din fil ned, og vender den

Ved godt det er en ordenlig smøre, men det skulle være til at gå til. Håber det virker. Held og lykke.

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 28-07-05 22:04

ok linket virker åbenbart ikke? prøv det her istedet www.kortlink.dk/x57

Programmet hedder Virtualdub...hvis det her link nu heller ikke virker :) Så kan du søge på programmet i google

Mvh. Mads

Godkendelse af svar
Fra : fusses

Dato : 29-07-05 15:54

Tak for svaret Mads - www.kortlink.dk/x57

Forøvrigt tillykke med brylluperet

Til jer andre mange tak for de gode besvarelser men Virtueldub er bare supernemt og kvikt!!