/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mortor varme i lancruiser?
Fra : Bragesvej
Vist : 694 gange
20 point
Dato : 27-07-05 18:10

Hvor lang tid skal den varme, før det er ok at starte den, en time?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-05 18:40

Du skal lade være med at bruge motorvarmer nu.
Det er slet ikke nødvendigt, medmindre det er frostvejr.
Det er en stor misforståelse at motorvarmer er noget der skal bruges hele året, og hvis ikke jeg husker helt galt, er der noget med at du kører langt hver dag.
Det er kun hvis man kører mange korte ture hvor motoren faktisk aldrig bliver driftsvarm, at det kan have noget gavn.
Jeg ved godt det lyder åndssvagt, men du risikerer når det bliver rigtigt kold, at din bil ikke vil starte hvis bare den står et par timer uden motorvarmer.

mvh dova

Kommentar
Fra : macau

Dato : 27-07-05 20:23

når vi snakker motorvarmer,,er det så det samme som benzinfyr ??? eller er det forvarmer på en diselhakker ??

macau

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-05 20:31

macau

Jeg tror der menes sådan en "dypkoger" monteret i motorblokken, der via et kabel sættes til strøm og så varmer motoren op via kølevandet.

mvh dova

Kommentar
Fra : macau

Dato : 27-07-05 20:35

nååå,ok,,,den bruger man da kun når det er vinter,og motoren skal være forvarmet når man skal køre

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 28-07-05 17:33

Det er en en dypkoger som jeg vil bruge til vinter, men hvor længe skal den være tændt?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 29-07-05 13:55

Prøver igen, snakker vi en time med motorvarmen, eller mere?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-07-05 17:02

Ja, det lyder ikke helt tosset med en time, og måske lidt mere hvis det fryser rigtigt hårdt.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 29-07-05 17:08

Er det absulut et krav at bruge sådan en? (Når man har en ja så selvfølig bruge den), men ellers et krav for at bilen kan starte, bilen er vel ikke fra ny solgt med sådan en?

Accepteret svar
Fra : hamgeniet

Modtaget 20 point
Dato : 30-07-05 00:29

hejsa
hvis du har en motorvarmer der kan varme din motor op 1 time , så patter den dælme meget strøm , alt afhængit at vejret skal den være tænt mellem 3 og 6 timer for et have sin optimale effekt, men den er ikke nødvendig st bruge hvis det ikke er frostvejr og slet ikke på landcruiser
hvis den ikke kan starte er der noget andet galt
har selv en 4,2 L landcruiser den starter altid , ( var i stavanger i februar der frøs det i snit 21 grader , den sprang bare i gang selv om den havde holdt stille i 4 dage)

Kommentar
Fra : Iceman77

Dato : 30-07-05 12:55

Halløjsa

Jeg har kørt Patrol i flere år, og jeg har aldrig haft motorvarmer. Havde på et tidspunkt en kæreste i Stockholm, og var der oppe om vinteren.
Jeg havde aldrig problemer med at starte. Men s'føli' kan det da være skånsomt for motoren, men hvis den skal være tændt i mellem 3 - 6 timer????

Så ville jeg nok hellere have en kabinevarmer

Mvh. Bo

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 31-07-05 19:13

Tak for svaret hamgeniet.