/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Trådløst internet?!
Fra : Mejen
Vist : 403 gange
80 point
Dato : 26-07-05 13:47

Hej...
Jeg er lige flyttet og skal have oprette forbindelse til nettet. Men er i tvivl om hvilken forbindelse jeg skal vælge??!
Har en bærbar pc'er, som kan anvendes trådløs... Bruger nettet til mails, messenger, netbank og enkelte downloads. Der er kabeltv samt telefonstik på min nye adresse. Vil helst have ubegrænset forbrug, og ikke for dyrt(ik over 300,-/md.). Er der nogle forslag??!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 13:51

tdc 256/128 kr. 299 mdl - og så er det stabilt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 13:52

oooooops så ikke lige det med trådløs - sorryyyyyyyyy !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 26-07-05 14:00

Miritdk> Det sker der vel ikke noget ved. Uanset hvilken type forbindelse kræver det at Mejen har en trådløs router - eller som minimum et accesspoint.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 14:03

hansen9 - der er da forskel i prisen så ikke ???

Kommentar
Fra : Mejen

Dato : 26-07-05 14:03

Hmm, aner ikke hvad hverken en trådløs router eller et accesspoint er??!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 14:04

hansen9 - der er da forskel i prisen så ikke ???

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 26-07-05 14:06

Lidt afhængigt af dit forbrug kunne du overveje tiscalihighway (tele2highway nu)
199/md incl 1 gb trafik, ekstra 1 gb 59. Og pæn hastighed (2mbit)

Trådløs: køb dig en router med accespoint og gerne 4 porte, cirka 500. Lad være med at leje hos udbyderen!

Jeg anbefaler under alle omstændigheder at købe en router, hvis der ikke følger en med adsl'en. Det er ikke sundt at have sin maskine direkte på nettet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 14:06

Mejen - - gættede på at du ville have trådløs forbindelse pga kategorien og overskriften - ellers er tdc´s opkobling som jeg beskrev rigtig fin

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 14:09

nuber2 - hvis mejen vil være online hele tiden og kommer ud for rimelig store downloads - så er det vist kke sagen med at skulle betale udover abonnement

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 26-07-05 14:11

Der er vist endnu ikke firmaer der leverer trådløst til enkeltpersoner. Det må man selv lave inden for hjemmets fire vægge. Medmindre naboen har et "usikkert" et man kan bruge, men så er det jo helt gratis

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 26-07-05 14:13

http://www.satech.dk/privat/wireless.php?ProductID=68
Her er den router jeg selv bruger. Med trådløs.
Den er lige til at sætte til til tdc og tele2 løsninger. Og kan nemt sættes op til alt hvad der hedder sikkerhed (er slået fra pr default)

(jeg så du ikke helt var klar på routere mv, derfor denne)

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 26-07-05 14:20

miritdk: Hvis 300 kr er grænsen, så må man nok vælge mellem mængde og hastighed: 256/128 er sgutte meget.
Det er en gb sefølig heller ikke.... Men det kan lade sig gøre, ikke offentligt selvmord lissom tdc's "forbrugsafregnet bredbånd" (99/md + 0,75 kr pr mb - en forbrydelse!)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 14:51

Hvis ikke forbindelsen skal bruges til andet end du her nævner, så vælg den lavest mulige med fri transfer, den er rigelig til det brug.....

Så er du nede omkring 150.- kr pr. måned.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-07-05 06:59

hej
her er en adrs.http://www.teleprisguide.dk/
hvor du kan finde den forbindelse der asser til dig

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-07-05 19:53

Der er dog en mulighed for at tilslutte sig trådløst, uden en router.

JO DER ER!

Hvis Mejen bor i nærheden af et HOTSPOT, kan dette bruges. Man skal dog have en adgangskode og password for at benytte det.
Hvad det koster?? - Ja det er et godt spørgsmål!

Men det er muligt!

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 28-07-05 06:54

Severino: man kan osse sætte et accesspoint direkte på en adslforbindelse og dermed koble en enkelt trådløs computer på.....
Men sådan er der jo så meget

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-07-05 23:01

Ja nuber2, det kan man, men så står den forbindelse også åben for enhver, der er inde for rækkeviden. En trafik som man selv må betale for. Så derfor vil det være en fodel at få en router med AP og firewall, så man kan begrænse den trafik. Det kan man ikke i en ren AP direkte på bredbåndet.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 02-08-05 12:13

Severino: at benytte et accespoint er ikke en hindring mod at benytte sikkerhed. Et godt accespoint er lige så sikkert (i forhold til at sikre mod trådløs tilgang til inet/lokalnet) som et godt accespoint med indbygget router.
WEP, WPA osv
Sammenlign fx linksys
WAP54G (access point)
WRT54G (router med access point)

Der er så andre fordele (sikkerhed mod hackere fra internet og flerbrugermulighed, bla) ved at have en router mellem lokalnetværk og internet. Sammenholdt med at der ikke er nogen speciel økonomisk fordel ved at "nøjes med" et access point er der for mig ingen tvivl hvad jeg anbefaler.
Men som sagt: Muligheden for at benytte et AP er til stede.

Kommentar
Fra : lltom2

Dato : 19-02-06 13:44

Hos Tdc Brædbånd kan man få den her Hastighed
512/128 Kbit/s 299 kr . Men det kommer du os an på hvor store de enkle downloads er fordi hvis den enkle fil er på 500 mb eller over så er det altså lidt nedern og sidde med en 512 Kbit.. Så sig lige hvor store de enkle downloads plejer og være