/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Ristede løg hjemmelavet
Fra : netper
Vist : 2740 gange
200 point
Dato : 26-07-05 01:17

Jeg leder efter en opskrift på ristede løg, men ind til videre uden held.

Jeg går ud fra at løgene bliver frituresteget, men hvordan og hvor længe.

Er der nogen her der har prøvet ?

Mvh
Per

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-07-05 01:45

Hej Per. Det kan ikke betale sig. Uanset hvor længe og i hvad du frituresteger dem, skal de tørres bagefter. ALT fedt skal ud af dem og så skal de tilsættes nogle forskellige svampedræbende og andre midler.
Nyd dine friske løg. Men jeg kan da sige at jeg som Spejderleder har undervist i fremstilling af Vildmarks-mad.
Her var Løg en nem og god ting. De smager skønt også når de senere bliver blødt op i rent vand, eller blot bliver knust og hældt i en gryderet.

Du skærer de friske løg i ringe og skiller de enkelte ringe fra hinanden. På et velgennemluftet sted trækker du så en eller flere tråde ud og hænger ringene op. Hvis det er et loft over en lun hytte, vil varmen nedefra fremskynde processen, men det vigtigste ER gennemluftning. Samme procedure med Kartofler, Rød/Grøn/Gul peber, Chili, Tomater o.s.v.
Gulerødder??? Nej TAK de bliver gummiagtige. VIL du lave Gulerødder, skal de skæres i ULTRA-små stykker. Men når man har provianteret 30 mand til Grønland på denne måde, kan man mærke det på pengepungen. Tilsvarende tørkost er RASENDE dyrt i indkøb.

Som DIREKTE svar på dit spørgsmål: Lav tørrede løg som beskrevet, og steg dem når behovet opstår. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-07-05 02:13

Har lige set på din profil igen. Men der står jo ikke noget om hvornår den senest er opdateret? Er du stadig Fåreavler?
Er du stadig redaktør af en opskriftside på nettet? S.U. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 26-07-05 06:30

Laver tit selv hjemmelavet ristet løg, og de smager skønt.
skær dem ud i ringe og skil dem ad, vend ringene i mel og steg dem i frture til de er brune, læg dem på noget fedt- sugende og drys med lidt salt, det bliver rigtig godt.
god fornøjelse
venlig hilsen fryeyde

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-07-05 07:59

Ja Fru Eyde, men det er jo ikke noget der kan gemmes i længere tid. Alm. kendte Ristede løg er jo netop langtidsholdbare. Hvis det KUN drejede sig om at riste løg, tror jeg ikke at spørgsmålet var blevet stillet.

Men det ved jo KUN Per.

PER HJÆLP. Hvad mener du? Nogen der bare skal laves og nydes eller nogen der skal laves og gemmes?

På grund af dit dårligt stillede spørgsmål, er Fruen(Eyde) og jeg blevet Ujens(Jydsk).

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-07-05 09:24

Ristede løg er vel dem, der også kan købes i supermarkedet?

Dem, frueyde fortæller om, mener jeg, hedder stegte løgringe.

Hanne

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-07-05 10:36

Jeg har også eftersøgt en opskrift på ristede løg - bare uden hvedemel. Er ikke nået så langt som til at afprøve noget som helst endnu.
Det, der kunne være dejligt, det var at opnå lige den karakteristiske smag, som de fabriksfremstillede har.
Kan man det?

Måske jeg skulle tjekke de der stegte løgringe.... Kan huske at hende smørrebrødsjomfruen.... Ida Davidsen ... Laver sine egne. Der ser lækre ud!!

Vaxen

Kommentar
Fra : netper

Dato : 26-07-05 12:23

Det jeg søger er hvordan man lavder de små stykker ristede løg som man kan købe i butikkerne og som mange bruger på en spegepølsemad sammen med remulade, rostbeaf med remulade og ristede løg osv.

Mvh
Per

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 15:31

tror det er en fabriks hemmelighed netper

Kommentar
Fra : netper

Dato : 26-07-05 19:34

Der kan ikke være meget hemelighed i at snitte et løg og smide det i noget friture, jeg ville bare gerne have en nærmer opskrift eller høre fra nogen der havde prøvet selv.

Mvh
Per

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-07-05 00:48

Jow, der er jo liiige alle de der E numre

Hanne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 20:49

jamen så har du jo selv opskriften netper - snit løgene og smid dem i en frituregryde

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 27-07-05 20:54

her:
løgene skrælles og vasked hvorefter de snittes - vendes i en tynd meljævning - hvorefter de steges dejligt sprøde i olie - afkøles og pakkes (iflg denne opskrift i poser - men andet kan vel bruges)

kilde : bagsiden af en pose af stegte løg - fremstillet i holland for coop danmark

hvorfor filan tænkte jeg ikke på den lidt før - og så er det faktisk ikke til at stå for lige at smage på dem - så afsted ud i køkkenet med dem igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 20:56

ps - der er ingen E numre på

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-07-05 22:57

Næ, det lyder da for godt!

Mums, jeg kan desværre spise ristede løg som snack....

Og så er der et stort F nummer på

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 23:03

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 28-07-05 20:24

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-07-05 21:46

jeg afprøvede det lige ganske lidt - slet ikke så ringe - hvad med dig netper ????
Tror nu ikke de kan holde sig uendeligt - men de smager ganske fortrinligt