/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Film sort/hvis på dvd afspiller
Fra : Jonn87
Vist : 549 gange
80 point
Dato : 25-07-05 12:45

Jeg har lige købt mig en ny dvd afspiller "sony DVP-NS33" og de fleste af mine film vil kun vises i sort/hvid! hvad gør jeg ved det?? er det fordi den er kodet og skal gøres kodefri?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-05 12:51

Enten er tilslutningenskanalen ikke rigtig eller også har du en s/h - farve knap på apparatet eller fjernbetjeningen.

Det er ikke kodning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-05 12:54

Men lidt mere om hvordan du har tilslutten den osv. ville være ønskeligt.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 25-07-05 12:55

Det kan gså være fordi filmene er i NTSC og dit tv ikke understøtter dette.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 25-07-05 13:08

Jeg prøvede noget lignende, hvor det viste sig at være scartstikket i fjernsynet. Da jeg koblede op med phono-stik var der intet i vejen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-05 13:18

tryk en gang mere på knappen DVD på din fjernbetjening til tv'et

Kommentar
Fra : Nilsen2005

Dato : 25-07-05 18:31

min dvd gør d samme... og det er fordi den ikke er kodefri...

mvh Nielsens søn..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-05 19:00

Spørgerens model ER kodefri.....

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 29-07-05 12:58

refi>>
jeg har ingen sort/hvid knap på fjernsynet eller dvd'en.
jeg har haft mange andre dvd afspillere hvor det virkede helt fint med farver og det hele

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 80 point
Dato : 29-07-05 13:07

Hvad mener du med "de fleste" af mine film ?

Har du flere ting på scart....?

Du må komme med lidt flere oplysninger såsom om det er originale film eller brændte cder/dvder osv.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 03-08-05 18:57

grunden var at min dvd var en "billig" sony dvd afspiller og derfor var den ikke udviklet til at kunne afspille NTFS format for også at beskytte kopiering...
så nu har jeg fået byttet den til en billig Dantax dvd