/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nissan Micra årg. 89
Fra : ThomasEp
Vist : 586 gange
50 point
Dato : 24-07-05 22:11

Hej, jeg har lige fået købt mig en lille grim bil, den står ikke rigtig i ventilerne så har tænkt på at justere lidt i dem! Så var det at jeg ville høre om der var en eller anden der vidste hvad indsugning og udstødning ventilen skulle være??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-05 22:20

Hvordan ved du, at den ikke står rigtigt i ventilerne ?

og er der ikke noget med, at ventilerne på den, er sådan et system med "udskiftningsbrikker" så ventilerne er selvjusterende, og at der så skal byttes brikker ud når ventilerne skal justeres.
Det er jeg lige ved at tro det er sådan det virker.

mvh dova

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 24-07-05 22:33

Ja, altså du mener de små schims eller hvordan det nu staves.. Jeg har jo tænkt mig at åbne for at kigge en gang imorgen, den tikker nemlig en del, det lyder ligesom om at den ene cylinder ikke rigtig kører med de andre, men skal jo ha tjekket tændrør osv..

Kommentar
Fra : pims

Dato : 25-07-05 09:51

Det kan måske være nok at stille tændingen.
hilsen Pims

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-07-05 14:08

Hejsa
Har lige snakket med en af mine NISSAN venner
Det er en ganske almindelig stødstangsmotor, med stilleskruer (han kaldte ligefrem din model for "antik")
Du skal lige bide dig i øret, at denne modellos stilles lige modsat alle andre (som stilles ved kold motor) ved varm motor. Altså ud og køre den varm FØR du stiller ventiler.
Her er målene:
Indsugning = 0,25
Udstødning = 0,30
Held og lykke med "riskogeren"
Søren

Accepteret svar
Fra : akaup

Modtaget 50 point
Dato : 25-07-05 16:12

Hej Thomas.

Ifølge min Haynes manual til K10'eren skal ventilerne stilles således ved kold motor:
Indsugning: 0,22
Udstødning: 0,22

Det bruges som grundindstilling, hvis man har haft motoren adskilt, så du kan jo nøjes med at køre den varm, og så bruge CLAN's mål for varm motor. De står også i min manual.
Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-07-05 19:11

Hvad så!! ... har du fået stillet dine ventiler???
Søren

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 06-10-05 09:33

Tak for svaret akaup.