/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Findes der slet ikke en til en pige????
Fra : lakunen
Vist : 535 gange
50 point
Dato : 24-07-05 21:48

Hej allesammen.
Jeg er en pige der søger med lys og lygte efter en anden MC, end den jeg har. Jeg har en GSX600F som jeg er meget glad for at køre på. Men ikke at holde stille med, eller skulle manøvrere rundt med. Den er simpelthen for tung og for høj i sædet. I dag har jeg prøvet en CBR400RR og hvor var det dejligt med den størrelse. Vægt og højde helt perfekt og jeg havde nær købt den. Umiddelbart var den også OK at køre, men det eneste jeg sidder med i kroppen nu, er en fornemmelse af at jeg har været ude at køre på en stor knallert. Den kan godt køre de rigtige hastigheder, men ikke uden at det virkede som om den skulle arbejde en del for det. Så jeg er bange for at jeg kommer til at kede mig på den.
Er der nogen der ved om der findes nogle på omkring 600, der kan sænkes til sædehøjde 750 mm.? Vægten må ikke overstige 200 kg!!! Jeg er ikke så høj og vejer ikke meget over 50 kg. HJÆLP!!!!!! Jeg er ved at blive fuldstændig forvirret over de forskellige informationer man får.

Lakunen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-05 22:12

Det der er problemet med GSXeren, er at den er så lav i forenden, og derfor er den svær at manøvrere.
Kender flere piger der har "smidt" sådan en, når de skulle holde i et kryds, køre langsomt eller bare trække med den.

Men, selv om du synes, at en CBR400, kun er en knallert, skal du også tænke på, at når du ikke er så stor, giver det nogen begrænsninger i hvad du har kræfter til at håndtere. Der er desværre mange der overvurderer deres egne kræfter og evner til hvad de kan håndtere.

Jeg kører selv på en Suzuki 400, og den vejer knap 200 kg, og jeg er kun 160 cm høj.
men selv om mandens BMW ikke er meget tungere, kan jeg slet ikke tumle den, fordi tyngdepunktet og vægten ligger helt anderledes, og den føles utrolig tung. (En Goldwing 1200 Aspencade føles faktisk ikke engang så klodset som BMWen selv om den vejer 100 kg mere)
Så det behøver ikke være vægten der afskrækker dig.

Nu er 75 cm sædehøjde ikke særlig meget, dog er der en del modeller der overholder det og en del endda mindre, og især hvis du går over i "harley-efterligningerne" Suzuki Intruder, Honda Shadow, Yamaha Virago o.s.v., men det er så en noget anden stil end du er vant til.

Nu havde det været lidt nemmere hvis du havde opgivet lidt om, hvor meget den må koste, om det skal være nyt eller brugt.
Om det skal være cruiserstil eller mere racerpræget med kåbe o.s.v.
Men et par forslag:

Kawasaki VN 800 Classic
Suzuki VL 800 Volusia
Susuki VZ 800 Marauder
Yamaha FZS 600 Fazer
Yamaha XJ 600 N
Kawasaki ER-5

mvh dova

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 24-07-05 22:14

Købe en virago 250 det passer til piger (og mænder) jeg er en stor mand og havde en i ca. 2år den kun alt som jeg folangte ad den meget nemt at manøve og krafter nok den ku køre ca. 130 km/time med meget lav centre of gravity (god til at trille rundt med og parkere jeg køre nu på en virago 535 men jeg savner min lille 250 er somtider!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-07-05 09:31

Hejsa
dova... det var dog pokkers
Ja der uddeles ikke så mange roser her på Kandu, men du fortjener så sandelig en (håndfuld) for dit udførlige svar, det kan vist ikke gøres meget bedre - godt gået
Resten må være op til Lakunen...
Hygge...
Søren

NB: Pizztt Coliniiii... hvad er det lige dova skriver?
Citat
Nu er 75 cm sædehøjde ikke særlig meget, dog er der en del modeller der overholder det og en del endda mindre, og især hvis du går over i "harley-efterligningerne" Suzuki Intruder, Honda Shadow, Yamaha Virago o.s.v., men det er så en noget anden stil end du er vant til.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 25-07-05 10:00

CLAN: Det er en meget fin indlæg fra dova. Vi har nok krydset hinanden?? Men det er en meget fin udtagelse alligevel

Colin...

Kommentar
Fra : Need4Speed

Dato : 25-07-05 16:22

En anden oplagt mulighed er en Ducati 900 Superlight fra 1994.....den vejer 176 kg tør og har en standard sædehøjde på 75 cm....den skulle der vist ikke være så meget knallert over....

Kommentar
Fra : lakunen

Dato : 27-07-05 10:00

Hej Dova.

Jeg er glad for dit grundige svar, men jeg er bare ikke til Harley og dens efterligninger. Jeg havde håbet at der fandtes en motorcykel man forholdsvis nemt kunne sænke. Men jeg er blevet klar over at det ikke sådan lige er at gøre. Men tak for alles kommentarer. Og NEED4SPEED....suk, den har jeg ikke råd til For det havde bestemt været en mulighed!

Kommentar
Fra : Need4Speed

Dato : 28-07-05 21:37

Hmmm, ok. Hvilken prisramme bevæger du dig indenfor? Der er andre muligheder, specielt eftersom du ikke vejer så meget vil det på nogle motorcykler være muligt at sænke bagenden v.h.a. en anden dæmper og/eller andre "kødben", derudover kan en sadelmager hurtigt kappe et par cm af sædehøjden ved at fjerne noget af polstringen og vupti...så er vi nede omkring det ønskede...men for at nævne et par mulige emner skal jeg lige bruge en prisramme.

Det er ikke alle mc´er det kan lade sig gøre med og frihøjden mellem en evt. kåbe og forskærm skal være tilstrækkelig til at også forenden kan sænkes da der ellers opstår ubalance mellem for- og bagende.

Mvh
Need4Speed

Kommentar
Fra : lakunen

Dato : 28-07-05 23:28

Hej Need4speed.

Nu har jeg købt mig en anden mc. En CBR 400 RR og det er et køb jeg er sikker på at jeg bliver meget glad for!

Tak for din lyst til at hjælpe.

Lakunen

Kommentar
Fra : Need4Speed

Dato : 29-07-05 15:31

Hej!

Ja....den tror jeg egentlig også du bliver glad for, det er en god sund konstruktion og motoren holder væsentligt længere end Suzuki´s GSX-R400!
Og så er den sjov at runde hjørner på

Tillykke med den!

Mvh.
Need4Speed

Kommentar
Fra : hamgeniet

Dato : 30-07-05 00:46

prøv en husuong
kan ikke lige huske hvad modellen hedder , men den minder en den om dukati

Kommentar
Fra : annabassand

Dato : 30-07-05 18:11

Hejsa

Tillykke med cyklen. Hvis du stadig synes der er lidt langt til jorden kan du måske også overveje at købe de nye "kvindestøvler" fra Daytona med indlæg i bunden. Det er lavet så man ikke kan se det og giver raskvæk ca. 3 cm under hver fod. Det er efter sigende guld værd

Mvh
Anna