Det der er problemet med GSXeren, er at den er så lav i forenden, og derfor er den svær at manøvrere.
Kender flere piger der har "smidt" sådan en, når de skulle holde i et kryds, køre langsomt eller bare trække med den.
Men, selv om du synes, at en CBR400, kun er en knallert, skal du også tænke på, at når du ikke er så stor, giver det nogen begrænsninger i hvad du har kræfter til at håndtere. Der er desværre mange der overvurderer deres egne kræfter og evner til hvad de kan håndtere.
Jeg kører selv på en Suzuki 400, og den vejer knap 200 kg, og jeg er kun 160 cm høj.
men selv om mandens BMW ikke er meget tungere, kan jeg slet ikke tumle den, fordi tyngdepunktet og vægten ligger helt anderledes, og den føles utrolig tung. (En Goldwing 1200 Aspencade føles faktisk ikke engang så klodset som BMWen selv om den vejer 100 kg mere)
Så det behøver ikke være vægten der afskrækker dig.
Nu er 75 cm sædehøjde ikke særlig meget, dog er der en del modeller der overholder det og en del endda mindre, og især hvis du går over i "harley-efterligningerne" Suzuki Intruder, Honda Shadow, Yamaha Virago o.s.v., men det er så en noget anden stil end du er vant til.
Nu havde det været lidt nemmere hvis du havde opgivet lidt om, hvor meget den må koste, om det skal være nyt eller brugt.
Om det skal være cruiserstil eller mere racerpræget med kåbe o.s.v.
Men et par forslag:
Kawasaki VN 800 Classic
Suzuki VL 800 Volusia
Susuki VZ 800 Marauder
Yamaha FZS 600 Fazer
Yamaha XJ 600 N
Kawasaki ER-5
mvh dova