/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Myrer!!!
Fra : schrecker
Vist : 3855 gange
100 point
Dato : 22-07-05 20:24

Hjælp! Jeg har mange myrer mellem fliserne.
Jeg har (også i Kandu.dk) læst mange gode og mindre gode råd om alt fra kogende vand, kanel, kisel, gift, gær mm.
Jeg mangler dog guldkornet: En gift som myrerne slæber med ned i boet, og som dræber æggene/larverne.

Det nytter jo ikke noget at dræbe 50 myrer, hvis der er yderligere flere tusinde nede i boet..

Kom også gerne med lidt dokumentation, evt. link, der bekræfter virkningen af løsningen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-07-05 20:29

Helt almindeligt myrepulver burde vel klare problemet....

Kommentar
Fra : schrecker

Dato : 22-07-05 20:32

Jeg har endnu ikke set en pakke, hvor der står andet end at det dræber de myrer der bliver ramt. Det efterlader stadig en del "venner" i boet...

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-07-05 20:33

Det kogende vand er altså yderst effektivt.

Tror du ikke på det løber ned i boet ?
Prøv det, og du vil give mig ret.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 22-07-05 20:39

Jeg er med Jakjoe.. jeg købte for 6 år siden noget gift til at blande i kogende vand. jeg brugte det på ca halvdelen af terassen og på den andet halvdel brugte jeg bare kogende vand.. der er stadig ingen myrer nogen steder, så jeg tror nu på at kogende vand gør sit... men brug rigeligt.. du skal ned og skolde hele boet...

Junior

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 22-07-05 20:39

glemte lige at sige at jeg da gerne tar et billede af terassen som dokumentation

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 22-07-05 20:57

Jeg bruger også kogende vand, det virker og er jo ikke dyrt.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 22-07-05 21:37

Prøv at hælde sprit på, og en tændstik, kunne være det fik dem til at flytte.

Kommentar
Fra : schrecker

Dato : 22-07-05 21:50

Prøver lige den med vandet om et par dage. Så vender jeg tilbage og smider enten en stak points eller en kande kogende vand i hovedet på Jer

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-05 22:45

Baythion til udvanding har været sagen hos os:
http://www.husoghave.bayer.dk/bayer/Internet_hh_dk_new.nsf/content/095E!open Det kan købes de fleste steder. Det har netop den effekt du efterlyser, at det virker så tilpas langsomt, at myrerne når ned i boet. Myrer vil have orden i deres bo. Derfor går nu et stort antal myrer igang med at fjerne de giftige døde myrer og bliver selv smittet.
Vi blander en stor portion, som vi kan bruge af i en beholder med tynd hældetud/slange. Som pudder til at strø, blander vi pulvereret med almindelig mel og vupti har vi myregift på dåse til billige penge.
Det er nøjagtig samme gift der er i myrelokkedåserne, men til en brøkdel af prisen - Jem & Fix er billige med ovennævnte.
Du ved sikkert at det er formålsløst at bekæmpe de enorme mængder flyvemyrer, som vælter op af boet nu. De vender nemlig ikke tilbage til boet.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 23-07-05 01:33

enkelt. bland en del kartoffelmel med en del flormelis og strø det ud hvor myrerne ses, de tager det med ned i boet og de dør alle sammen og flyvemyrerne, da det forhindre dem i at flyve foruden det tørrer dem ud.

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 23-07-05 03:27

Hej Schrecker du kan købe dig fattig i myrelokkedåser, myrespray m.v. disse investeringer er kortsigtede.

Nej min mand har brugt i flere år ganske almindelig husholdnings eddike og sprit halv af alt efter hvor mange myre du har og prøv så om du kan finde selve boet. Nu ved jeg godt at kogende vand også er godt men du kunne måske prøve at blande det hele sammen, men det var bare lige min egen ide evt. 5 liter kogende vand, ½ liter eddike & ½ liter sprit
Min mand er pedel på et plejehjem og han har altid dræbt myrene på denne måde [hør] Forsat god sommer og jagt på myrene.
Med venlige sommer hilsner fra Dorthe

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 23-07-05 06:09

Guldkornet hedder: BORAX. Tidligere kunne det købes hos Matas til en brøkdel af hvad en myrelokkedåse koster, men er formentlig blevet forbudt i DK, hvorfor vides ikke, men det kan stadig købes syd for grænsen.
Bland Borax og honning og myrerne guffer det i sig og viser sig ikke mere.

Kommentar
Fra : schrecker

Dato : 03-08-05 20:03

Coops myregift med kisel ser ud til at gøre tricket. Jeg takker

Kommentar
Fra : schrecker

Dato : 03-08-05 20:08

...og kogende vand virkede ikke umiddelbart...
Kiselproduktet er desuden giftfrit (Det er naboens nysgerrige vovse glad for..) og langtidsvirkende.

Kommentar
Fra : schrecker

Dato : 04-08-05 09:36

Anyway får points for trods alt at komme med et link

Godkendelse af svar
Fra : schrecker

Dato : 04-08-05 09:37

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-08-05 22:24

Mine myrer er igen døde, efter en tur med kogende vand.

mvh
jakjoe