/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
totalt skadede motorcykler
Fra : grevelund
Vist : 1220 gange
50 point
Dato : 22-07-05 18:42

Hej

Jeg har hørt at motorcykler meget nemt bliver totalt skadede selv om skaderne er meget små, og at man derfor kan købe dem meget billigt uden at der er det store galt med dem.. Er der noget godt sted at købe dem, fordi jeg kan ingen finde..
Jeg vil også gerne høre om man nogle steder kan købe motorcykler med smadret motor, da jeg så vil købe en motor hjem fra tyskland og sætte den på det dansk ind. reg. stel...

På forhånd tak

Kasper

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 22-07-05 18:47

Det kommer meget an på, hvor dyr en motorcykel er, om den bliver totalskadet eller ej.

Og hvis man køber en totalskade, har toldvæsenet papirerne, og så skal man betale fornyet registreringsafgift for at få genopbygget og plader på igen.

Nogen enkelte, kan man søge om afgiftsfritagelse for, det er dem der bliver frigivet som totalskade til genopbygning, det kommer an på hvori skaderne består, men så må man kun bruge brugte dele, og det hele skal godkendes hen ad vejen under opbygningen, af taksatoren.

nogen gange har forhandlerne dem til at stå, det er bare at høre rundt omkring.

mvh dova

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-07-05 19:35

Dem politiet krøller kan købes på Bilauktionen i sydhavnen - københavn
Men nogen gange er de foldet rimelig pænt sammen.....
Andre sender bare det skadet til ophugning, motorer kan nok med fordel købes i tyskland, måske kan du endda få en ny til samme pris som en brugt koster i danmark.
Så lidt surfing på nette kan vist god betale sig.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 10-08-05 12:26

prøv www.ebay.de
Der har jeg fundet en masse til min, men har ikke haft råd til noget endnu.
Danmark er så forældet hvad motorcykler angår. afgiften gør at ikke mange folk gider MC som i andre lande.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 12-08-05 17:51

Jeg tror ikke rigtigt på ideen !
MC'er bliver jo sjældent total-skadede til forsikringsudbetaling, på en motor-skade.....
Det er som regel noget med styrt, påkørsel eller tyveri og gedigen mishandling - så chancen for at finde en cykel, som du beskriver, er nok minimal.
Se dig om efter en MC i Tyskland, Holland eller Italien, og hent den selv til DK - det er nok en bedre løsning.

Godkendelse af svar
Fra : grevelund

Dato : 18-05-06 23:45

Tak for svaret dova.