/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Rygestop litteratur på nettet gratis?
Fra : PeterOgUlven
Vist : 1982 gange
194 point
Dato : 22-07-05 09:36

Er der nogen der ved om der er et sted på nettet hvor man kan få lidt inspiration til at stoppe med at ryge?
Altså noget litteratur af en art.
Eller skal alle slå plat på det og tjene penge?
Der må da være nogen der har lagt noget godt ud gratis, et eller andet sted?

Alt kan bruges.

Lukker helt sikkert spørgsmålet.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 22-07-05 09:40
Accepteret svar
Fra : Backtee

Modtaget 204 point
Dato : 22-07-05 09:41

Det er vel ikke at slå plat på det for de mennesker der har udviklet og nedskrevet metoder der hjælper dig til at hodle op med at ryge.

Men der findes da en masse interessant læsning på www.cancer.dk www.exhale.dk

Vær bare opmærksom på at de fleste "gratis" tilbud er betalt et eller andet sted, og ofte er det producenterne af nikotinpræparater (tyggegummi og plaster) der betaler, så det du bliver anbefalet er at skifte til deres produkter, du bliver godt nok fri for at ryge, men du er stadig afhængig af nikotin.

Der findes bedre metoder, men søg nu bare de gratis igennem først

Min anbefaling er et kursus (www.easyway.dk) det er ikke gratis, men du får pengene tilbage hvis du ikke holder op med at ryge, og hvis du holder op med at ryge, så er de 2000 kr. hurtigt tjent ind

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 22-07-05 09:45
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-07-05 09:50

Jeg husker, at der var nogle gratis ryge-stop kurser på apotekerne førhen... Måske de stadig findes ?

Vaxen

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 22-07-05 09:51

Backtee:

Ja man bliver måske afhængig af nokotin i et stykke tid. Men det er tusind gange lettere at stoppe med nikotin tyggegummi/inhalator oa. end det er at stoppe med at ryge.
Desuden er det næsten ikke usundt at indtage ren nikotin i små mængder i forhold til hvor meget skadeligt der er i en cigaret.
Det er jo ikke nikotinen der slår ihjel men tjæren og andre stoffer i cigaretten.
Jeg har selv været der og ved hvad jeg snakker om.
Brugte nikotin inhalatoren i 2-3 måneder, men havde den på mig i et halvt år. Automatisk med tiden uden at tænke over det nedtrappede jeg brugen af inhalatoren. Til sidst havde jeg den bare på mig for en sikkerheds skyld, uden udgifter da jeg ikke brugte den.
En dag lagde jeg den på skrive bordet, og glemte at tage den med, og havde derefter slet ikke brug for den længere.

Men ok, du har ret i at det sikkert er bedre uden. Men med mit temperrement, så skal der mere til end en kold tyrker for at stoppe.
Nikotin inhalatoren virkede på mig på den måde at hvis jeg sugede rigtig kraftigt i den, så kunne jeg nærmest ikke ryge bagefter.
Og så er den billigere end cigaretter.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-07-05 09:51

Hmmm... Sorry hansen9... Jeg tjekkede først dit link efter jeg havde skrevet indlægget... Der står de jo allesammen

Vaxen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-07-05 10:05

rygestop.dk
er en mulighed
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 22-07-05 10:11

Sygate
Je ghar desværre set mange mennesker der ikke kan lægge nikotinen på hylden, du har ret i at det ikke er nikotinen der giver cancer og andre ting, men det er nikotinen der skaber afhængigheden.

Nogle mennesker har lettere ved det end andre og du er tilsyneladende en af de heldige.

Min baggrund for at udtale mig er jo at jeg hver dag ser en del kursister der er afhængige af nikotin, hvadenten de så ryger, tyger tyggegummi, eller bruger plaster.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 22-07-05 10:19

Prøv:

http://www.drstop.dk/

opret en profil, og der kan du få masser af materiale under hjælpemidler, og så er der fire debarforums, hvor man kan græde ved en skulder eller lave bølge med andre der er stoppet.
Også mulighed for at få sin egen stopven............og alt er ganske gratis.

Hilsen og pøj pøj fra en med armene oppe steen

Kommentar
Fra : Ggaz

Dato : 22-07-05 10:54

Jeg har lige hørt om nogle lægeordinerede piller, som gør for rygere hvad antabus gør for alkoholikere. Jeg ved ikke, hvad de hedder, men de som havde prøvet var altså stoppet med at ryge?

Kommentar
Fra : farai

Dato : 22-07-05 11:05

http://www.modspil.dk/politik/lidt_om_rygestop__iii.html

Kold tyrker er vist at foretrække når man på nettet kan læse om nikotins (nervetox) virkninger på centralnervesys.
men er selv ikke fri for at tygge nu og da.
den nye medicin mod rygning er vist også behæftet med en del bivirkninger, tjek netdok.

Sorry - ville ikke virke negativ men er selv på afvænning

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 22-07-05 12:21

Ggaz

Det er Zyban, et antidepressiv som bliver brugt til rygeafvænning, de kursister jeg møder der tidligere har provøet Zyban har skrækkelige ting at fortælle om bivirkninger, ligefra diarre til depressioner

farai

Den kolde tyrker er glimrende, men i virkeligheden kan det gøres meget nemmere, nikotinen er ude af kroppen i løbet af 21 dage, men allerede efter 5-6 dage er kroppen ikke længere i stand til at registrere abstinenser, så det eneste der gør det svært er hele den mentale afhængighed, det er den du skal arbejde med

Godkendelse af svar
Fra : PeterOgUlven

Dato : 24-07-05 12:37

Tak for svaret Backtee.