/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvor mange år efter ?
Fra : jensgertson
Vist : 421 gange
200 point
Dato : 20-07-05 18:29

Jeg sad bare lige og tænkte.... Altså jeg har en ven som laver prof. musik som han har tænkt sig at udgive.... Men i de fleste af hans sange har han sådan stjålet lidt fra andre musikere gennem tiden... Fx. beats, i sangene, osv.... altså kan man godt det ? eller skal der gå nogle år før man kan ?... Mener nemlig ikke selv man bare kan ?

På forhånd tak :D

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 18:46

Du må da gerne spille andres musik - du må bare ikke påstå det er dit eget - resten er et pengespørgsmål.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 20-07-05 19:59

Prøv at forhører dig hos www.koda.dk

Kommentar
Fra : Donholme

Dato : 21-07-05 08:38

Hej..

Jeg er helt sikker på at man må lave sin egen version af et nummer... Altså genindspille nummeret...
Men lige så snart man "låner" dele af originalen, skal man ha´ lov...

Feks. så lavede mc. ejner "det´jul det´ cool" og lånte en bid af et gammelt amerikansk julenummer... Og han fik en retsag på nakken...

MVH

Kommentar
Fra : Donholme

Dato : 21-07-05 08:43

Hej igen..

Det er osse derfor at "Bastard" numrene på p3 ikke må udgives... de består nemlig af ene dele af originale numre...

Kommentar
Fra : Achalia

Dato : 21-07-05 15:27

Så vidt jeg ved må man heller ikke gøre det uden tilladdelse fra kunstren.. Og mener også at man skal betale en sum penge for det..

Godkendelse af svar
Fra : jensgertson

Dato : 21-07-05 18:25

Tak for svaret Nordsted1. Vil jeg da prøve så ;)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-05 18:39

selv tak