/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bærbar: PC-kort og Memory Card-læser
Fra : maya123
Vist : 419 gange
100 point
Dato : 20-07-05 16:55

Hej
Hvad bruger jeg PC-kort og Memory Card-læser til? På den bærbare sidder der "skuffer" til disse ting.
Det lyder spændende, men hvad bruger man dem til, jeg har et ældre digital camera med et kort i CompactFlash kan jeg bruge det direkte i den bærbare og har I andre gode/sjove ideer. Jeg har ikke vidiocamera eller spillekonsoller.
Mange hilsner fra Maya123

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 20-07-05 17:01

Pc kort er til udvidelser af forskellige ting fx. trådløst netkort o.lign. Og memory Cardreader er ligesom du selv siger til læsning af div kort. Kan fås til forskellige typer. Og ja du kan sætte dit CF kort direkte i når pc kortet først er installeret

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 20-07-05 17:05

Mange Tak for svaret Fijala.
Har lige et par små tillægsspørgsmål, hvis det er ok.
Du skriver trådløst netkort o. lign....hvad mere?

Er det ligemeget hvilket memory Card, hvis jeg nu køber et nyt digitalt camera? Der er vist forskellige slags, ik.
Mange hilsner fra Maya

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-07-05 17:49

Ja du kan faktisk sætte alt muligt i denne port, hvis det ellers kan købes USB/Firewire tilslutning, trådløst netkort, der er mange muligheder.

Kortlæseren skal selvfølgelig passe til kortet, men der kan købes modeller med op til 12 forskellige kort.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-07-05 17:51

Tak igen Fijala og god aften.
MVH Maya

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-07-05 17:57

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=154777

Dette er en PC-kort memory kortlæser til CompactFlash II til 76,- + forsendelse

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-07-05 17:59

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=157992

13-1 kortlæser til usb. Så skal der bare købes en PC-kort til usb og så koble den dertil.

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-07-05 20:16

Tak igen og god aften