/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sænkning
Fra : clm1978
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 20-07-05 10:41

Jeg har netop erhvervet en Ford Focus TDCI Stc. fra 2004. Den er monteret med originale Ford Alufælge i størrelsen 16".

Jeg mener, at det vil være flot for bilen, hvis den blev sænket 30-35mm, men jeg er noget nervøs for, hvordan dette vil influere på køreegenskaberne. Bliver den ekstremt hård og upraktisk i hverdagen? Jeg hører gerne jeres erfaringer.

Er der i øvrigt nogen, der har erfaring med chiptuning af denne model? Hvad koster det og hvad kan jeg opnå?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 10:49

Tillykke med din nye bil.
Jeg syntes lige du skulle snakke med FDM eller nærmeste synshal inden du begynder at ofre en masse penge på projektet.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 20-07-05 12:23

Vi har en mazda 626 der er sænket 40 mm. Den bliver lidt mere hård i affjedringen, men det vænner man sig til. Men tilgengæld føles den meget bedre at køre i fordi den ligger meget bedre på vejen nu. Den nærmest "suger" sig fast til vejen og ligger utrolig godt på vejen.

Så alt i alt er vores bedre at køre i end hvis den var normal højde. Men rigtig nok, du skal nok undersøge om det er iorden at sænke denne. Og hvis der er træk på skal dette tages af ved sænkningen....

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-07-05 02:28

kontroller lige vognens nuværende frihøjde over vejbump og f. eks. din indkørsel m.v.

Kommentar
Fra : hamgeniet

Dato : 02-08-05 07:58

hejsa
ved at sænke undervognen får du en mere "go-kart"ligende bil at køre i dvs at når du kan køre hurtigere rundt gennem kurver uden at hjulene "slipper" , men til gengæld meget stiv at køre i , du vil mærke flere ujævnheder i vejen m.m.
der er ikke noget ulovligt i at sænke din undervogn , men du skal være opmærksom på at din bærekugler kan blive slidt hurtigere pga de får en anden vinkel .
med hensyn til chip tuning så ligger prisen fra 3500 og opefter , du kan typisk hente 15 - 30 % HK/NM

Kommentar
Fra : Iceman77

Dato : 23-10-05 22:56

Hvis du vil sænke din vogn skal du være opmærksom på flg: Du må sænke den max 40 mm. Når du har sænket den vil jeg anbefale at du får den 4-hjuls udmålt og indstillet din undervogn, da du ellers vil have forkerte vinkler på dine hjul, hvilket medføre udnødigt slid på dæk, og bærekugler etc.
Det bedste vil være en gevind-undervogn, men den koster noget mere end hvis du "bare" smider nogle andre fjedre på.
Det er muligt at få en lavere undervogn uden at give helt afkald på komfort, men det afhænger helt af hvilket mærke du køber, og igen hvor mange penge du vil bruge på det. prøv at høre hos www.bildillen.dk
Med hensyn til tuning kan du kigge lidt på disse firmaer: http://www.bilgalleri.dk/html/links.asp?categoriID=1

Mvh Iceman