/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Går død når jeg giver bundgas
Fra : razk
Vist : 754 gange
50 point
Dato : 19-07-05 20:16

Hey jeg har en cpi popcorn, har lige sat et powerfilter på, men den går død når jeg giver bundgas. er dysen (str.66) for lille eller hva? skiverne er pillet og et 70 km/t forrør er sat på. hjælp mig!

Accepteret svar
Fra : hvidtiger

Modtaget 60 point
Dato : 19-07-05 21:20

Ja når du skifter til et powerfilter, skal dysen være mellem 5-10 nr større, da motoren får meget mere luft og mindre benzin.Derfor skal dysen være større så den igen får den mængde den skal have.Det svare lidt til hvis du har en cyklepumpe og bore et lille ektsra hul i den og det originale hul og luften der kommer gennem der skal forestille at være benzinen og dysen på din scooter.Hvis du pumper hårdt nok kan du godt pumpe dækket op, men i dit tilfælde har du sat et powerfilter på, dvs at det lille ekstra hul som du lavede i pumpem er blevet en del større.(Det ekstra hul skal forestille at være dit filter)..Jamen så er vakumet ikke så stort længere og den suger ikke så meget benzin med et powerfilter og original dyse.Derfor skal dysen være større..Host det var sku noget af en forklaring, men det er ca sådan det virker..Tror jeg.-D

Mvh Tigeren

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 19-07-05 21:22

Kort sagt får den fpr meget luft og for lidt benzin..Du skal så finde en dyse der er større for og få den rigtige indstilling igen..Og der må du prøve dig frem med en større dyse..men ca mellem 5-10nr større..

Godkendelse af svar
Fra : razk

Dato : 19-07-05 21:43

Tak for dit meget godt beskrevet svar :D

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-07-05 21:52

Rart at se nogen der lukker deres spørgsmål, så mangler du hvidtiger at lukke nogen af dine, feks:
http://www.kandu.dk/dk/spg/42335
http://www.kandu.dk/dk/spg/43168
VH Palle Hansen