/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Eventyr serie
Fra : Mads1980
Vist : 759 gange
300 point
Dato : 19-07-05 13:41

Hejsa I kloge KanDu-brugere

Jeg håber i kan hjælpe mig ang. en serie som jeg ikke kan huske hvad hedder!

Den kørte på DR da jeg var yngre... måske en 10-12 år... så det må have været i 1990 - 92 eller noget i den stil (er ikke helt sikker)

Men det jeg kan huske er, at det er en mand og hans hund, der sidder ved en kamin og fortæller nogle eventyr. Jeg mindes at de var en smule uhyggelige?...kan ikke huske om det var tre små historier eller en enkelt. Men jeg mener at enten manden eller hunden er en dukke, noget i stil med Jim Hensons dukker.

Er der nogen derude der kan huske den series navn?

På forhånd tak.

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 19-07-05 13:49

Kan det vaere Tales from the Crypt? - hvor de praesenterer smaa uhyggelige historier? (det her et rent gaet, for jeg kan ikke huske om der er en hund med i Tales from the Crypt!)

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 19-07-05 13:51

Hej Acilia

Nej desværre det er ikke tales from the Crypt :) ellers tak for gættet...

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-07-05 13:52

Jeg mener at serien hed "Tales of the Unexpected" og manden var Roald Dahl. Engelsk novelleforfatter af Norsk oprindelse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 13:53

Hvis det er den jeg tænker på, kører den stadig fra ZDF eller ARD.
Den går ud på at lære børnene hvorfor nogle ting er som de er.
Personerne er en eneboer og hans hund - alle de andre der deltager er nogle der bor bag væggene i hans hus.

Er det den du tænker på.....

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 310 point
Dato : 19-07-05 14:19

http://www.connery.dk/?artikelid=3640
CITAT:
Nu har jeg hørt mange sige: ” kan I ikke huske den der børnetime, der var engang med den der hvide løve, eller med den der mand, der fortæller historie i sin gamle stol sammen med hans talende hund”. Og det er det samme hver gang, folk kan ikke huske, hvad den hedder, men det er nogle fortællinger, vi bare ikke kan glemme.

Men kære venner, historierne udspringer sig faktisk fra Jim Hensons ”Storyteller”. Dets klassiske folkeeventyr, fabler og legender blev prisbelønnet og rost til skyerne. De vandt bl.a. Emmy Awards, Gabriel Award, Golden Hugo Awards, Parents Choise Award the Ohio State Award, Grand Award, Houston International Film And Video/Festival Of The American Gold Medal Awards og en BAFTA Award. Succesen blev så stor, at han et par år efter producerede The Storyteller - Greek Myth.

Det var oprindelig Jim Hensons datter, Lisa Henson, der kom med ideen til lave en tv-serie om de gamle eventyr, da hun læste folkeeventyr på Harvard University. Jim sprang på ideen, og flere ugers research gik i gang. Han samlede et hold af kendte manuskript forfattere, kostumefolk og producere, og selv hans søn kom med ved at lægge stemme til John Hurts (The Storyteller) hund.
DVD´en som kan købes i de danske butikker nu indeholder alle ni afsnit

http://timstvshowcase.com/storyteller.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-05 14:30

bravolink Palle

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-07-05 15:08

Å, ja ja man kan jo sin børnetime.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 19-07-05 15:19

For dælan Palle det er godt gået det der...tusinde tag for det! :)

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 19-07-05 15:20

For dælan Palle, det er godt gået det der...tusinde tag for det! :)

Mvh. Mads

Godkendelse af svar
Fra : Mads1980

Dato : 19-07-05 15:21

:) Så er dvd'en snart i hus...tak for det