/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Feliway
Fra : Gogzi
Vist : 584 gange
300 point
Dato : 19-07-05 11:37

Har anvendt en Feliway siden d. 10/6, for at afhjælpe uvenskab imellem mine to katte. Fik at vide at der ville gå cirka 1 måned inden jeg ville kunne se en forskel. De sidste par dage har min gamle kat virket utrolig sløv og træt. Spiser og drikker fint nok. Vil denne sløvhed fortage sig når min kat har vænnet sig til Feliway, eller vil den fortsætte, for så må jeg da hellere droppe den.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-07-05 11:41

Hvad er Feliway?

Vaxen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-07-05 11:59

Prøv evt at ringe detil hvor du har købt din Feliway og spørg dem hvad der kan være galt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 12:01

Nogen siger det virker andre at det ingen virkning har.

Hvis ikke du selv føler det har en positiv virkning så drop det.

Der findes ingen beviser på at det vitterlig har en virkning.

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 310 point
Dato : 19-07-05 12:04

Nu har jeg lige undersøgt sagen og ser, at feliway er kunstige feromoner, som skal virke beroligende på katten.
Jeg har svært ved at forestille mig, at katten skulle få de bivirkninger, du beskriver. Jeg ville kontakte dyrlægen og spørge ham til råds - eventuelt få katten undersøgt.

Vaxen

Kommentar
Fra : akle

Dato : 19-07-05 12:12

Drop Feliway for en periode. Katten var jo alllerede begyndt at tilpasse sig den nye kat, så jeg tror du skal lade tiden gøre resten, mht. de to kattes tilpasning og indbyrdes forhold. Din voksne kat er åbenbart let modtagelig for det sløvende/beroligende stof. Se tiden an uden Feliway.

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 19-07-05 12:14

Din gamle kat er sikkert blevet sløv af sommervarmen.
Det er måske heller ikke så smart at dope dem med kunstige feromoner.
Hold en pause med Feliway - og se hvad der sker.
Good luck

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-07-05 12:21

Ja nu har den trods alt siddet der i en periode, nu har kattene vel efterhånden vænnet sig til hinanden?
Prøv at fjerne den og se hvad der sker

Godkendelse af svar
Fra : Gogzi

Dato : 19-07-05 12:26

Tak for svaret vaxen.