/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Dværgpinscher
Fra : Ady_A
Vist : 821 gange
100 point
Dato : 18-07-05 21:50

Hvad koster en dværgpinscher egentlig?
Ikke fordi hundekøbet skal gå op i penge udelukkende men er alligevel nysgerrig, da jeg kraftigt overvejer om dette skal være racen hvis det er.
/mette

Accepteret svar
Fra : skagensnero

Modtaget 110 point
Dato : 18-07-05 22:05

Der er meget forskelligt, men en god hund med en anerkendt stamtavle skal du regne med mellem 4.000 til 7.000 kr., for, der kan være meget forskel fra opdrætter til opdrætter, men lad ikke pengene afgøre dit valg

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 18-07-05 22:05

Der er meget forskelligt, men en god hund med en anerkendt stamtavle skal du regne med mellem 4.000 til 7.000 kr., for, der kan være meget forskel fra opdrætter til opdrætter, men lad ikke pengene afgøre dit valg

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 18-07-05 22:05

Der er meget forskelligt, men en god hund med en anerkendt stamtavle skal du regne med mellem 4.000 til 7.000 kr., for, der kan være meget forskel fra opdrætter til opdrætter, men lad ikke pengene afgøre dit valg

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 18-07-05 22:05

Der er meget forskelligt, men en god hund med en anerkendt stamtavle skal du regne med mellem 4.000 til 7.000 kr., for, der kan være meget forskel fra opdrætter til opdrætter, men lad ikke pengene afgøre dit valg

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 18-07-05 22:07

Jeg skulle til at skrive det samme - men du har gjort det så godt og grundigt, at jeg vil spare på blækket! ) )

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 18-07-05 23:19

Hej Sannie
Jeg ved ikke hvad der gik af min mail, men pludselig var den sendt 3 gange, om det var sommervarmen der kom over den ved jeg ikke.

Nå men en enkelt kommentar skal du og Ady da lige have, i virkeligheden er det vigtigste nok at huske at tænke på at det ikke så meget er prisen for hvalpen der betyder det store, da man meget let med forsikring, dyrlæge, foder, hundetræning, evt. kontingent til specialklub og måske en udstilling i ny og nær, så koster den dejlige hobby at have vores mest værdifulde eje hurtigt det samme som hunden kostede hos opdrætteren.

Men alle dejlige hobbyer koster jo penge, og uanset om hunden er stor eller lille så giver den så mange dejlige oplevelser i hverdagen, at det ikke kan gøres op i penge.

Fortsat god sommer, og held og lykke uanset hvilken hund du så vælger, men husk inden du vælger din hund at besøge den opdrætter du vil købe hunden hos, og se begge forældre.

Mange hilsner
Skagens Nero

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 18-07-05 23:37

Pt. er dagsprisen for en Dværgpinscher 4000 til 6000 kr. her i Danmark, den er ca. 6000 svenske kr. i Sverige den er ca. 850 euro i Tyskland og ca. tilsvarende i Holland. Håber det kan give dig svaret på din forespørgsel.

Du er altid velkommen til at kontakte mig privat bevi14@gmail.dk du kan finde oplysninger på http://bevidata.dk eller http://www.vedhauge.dk/ Det er Dværgpinscher opdrættere.

Med venlig hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 18-07-05 23:47

vaxen

Ved du hvad!
Det var så befriende - jeg tror ikke, du kan pege på ret mange på nettet, der ikke har prøvet enten "klumper på nettet" - "knuder på ledningen" - "tastaturkrampe" - "fejl i stavepladerne" o.s.v.!
Det var bare så herligt, at jeg ikke er ne om det - det er så dejligt IKKE at føle sig alene!

JA!!!! Se begge forældre - og se om du kan finde noget læseligt om de endnu ældre aner.
Det er SÅ let at falde for en skøn hvalp - men det gør ÅHHHHH så ondt at skulle skille sig af med den igen, - "bare" fordi man ikke har checket nok op på, hvem og hvor hunden stammer fra - og det så viser sig, den har en alvorlig brist ... enten fysisk eller/og mentalt.

Stort held og lykke - kommer du lige forbi og holder os underrettet?

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 19-07-05 00:07

Hej Sannie

Heldigvis er ingen fejlfri, hverken den 40 cm. fra skærmen, eller computeren, og selv min store 67 cm. høje og 50 kg "lette" hvide schæfer, griner når den 5 årige skurk er på spil, eksempelvis når han siger "fornat far" nu snupper jeg strømmen ved kontakten her på gulvet hvor jeg lægger.

Så jo tak et befriende smil har vi alle brug for, kan i alle have en god aften og fortsat og sommer ( ferie til mange af os ).

Godkendelse af svar
Fra : Ady_A

Dato : 20-07-05 16:39

Tak for svaret, og nej, prisen skal på ingen måde afgøre det, men jeg kan ikke hive 6000 raskt ud af lommen, så jeg må jo spare sammen. Og så er det at det er rart at vide hvor jeg skal starte