/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Lide af kramper?
Fra : Chrillemand
Vist : 570 gange
90 point
Dato : 18-07-05 01:43

Hey...

Jeg har altså det problem, at jeg meget ofte får kramper... Det kan være lige fra kramper i benene, til kramper i ryggen... Altså stort set over det hele, lige med undtagelse at nakken... Det kan komme uventet mens jeg sover i benene, og så kommer det ret så kraftigt, og det er en uudholdelig smerte det frembringer. Eller det kan komme når jeg strækker mig, mest i armene, eller når jeg samler benene oppe under en stol. Og i foden for den sags skyld. Altså hvad som helst, hvor musklerne er spændt i et stykke tid, giver anledning til krampe. Dog ikke når jeg løfter ting og sager.

Er det noget jeg skal være bekymret for, eller er der midler mod det? Eller er det bare alderen? (15år)

Håber i kan hjælpe

\\Cræsse

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 18-07-05 06:00

det mest sansynlige er at du på en eller anden måde får lukket af for blodtilførslen, så vil krobben naturligt reagere på den måde, det er ikke noget alvorligt , det er der mange der har prøvet i en periode

det kan også være vokseværk , med den alder du har, det går over af sig selv, men tror nu mest det er det første

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-07-05 07:32

http://www.gomotion.dk/artikler.asp?mode=detail&p_id=70&a_id=68&title=art
Ifølge ovenstående link, skyldes det mangel på energi og vædske til musklerne.
Jeg har selv samme problem af og til og har derfor surfte lidt for at finde ud af noget mere, en ting jeg fandt var at det også skyldes mangel på magnesium, det var en længere smøre og jeg husker ikke lige nu hvilken side jeg så se på. Jeg har selv sørget for at fåmere protein og magnesium og vædske og har ikke døjet med det et stykke tid siden. Sørger også for at lave strækøvelser når jeg har lavet noget anstrengende fysisk .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 09:36

Det kan nemlig være mangel på magnesium - eller både calcium og magnesium - lad lægen vurdere det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 10:17

Det er fordi du pludselig "over"belaster en muskel der normalt åbenbart ikke bliver belastet.
Det kan undgåes ved at dyrke mere motion......

Kommentar
Fra : mulberry