/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
yamaha fs1,ny tun. hjælp den 4 -takter
Fra : rda1
Vist : 2742 gange
150 point
Dato : 18-07-05 00:52

haløjsa . jeg har lige mont. nye lejer + nyt protuna cyl + stempel 44,5mm. , 17,5 kaburator , kulfibermenbran,(bøjet stopplade (som da jeg var ung, da kørte den 100 med 8,5 hk. tun))dyse 200,ny krumptap,5,3 hk. udstødning,poleret alt,
nål indstilling 3 hak fra oven,tænding ny , hvidblå gnist ,tænder 1,9mm. før top , gearing 15 for,43 bag.gennem målt alt m.h.t. tænding ok efter værkstedshåndbogen .starter fint og kan godt tage omdregninger men den kan ikke køre mere en ca. 25km/t for den 4-takter at h.til ( dette skulle jo skyldes for meget benzin ,men jeg har prøvet med en 170 dyse , samme resultat).hvad kan der være galt ??? ps. husker tilbage til da jeg var ung (1977) der kom der et tunsæt på 10,5hk.
som jeg aldrig fik til at køre ordenligt , men det gl. 8,5hk. tun kørte 100km/t med en 5,3 udstødning med nogenlunde samme indstillinger som beskrevet . jeg har også andre udstødninger la..et eller andet , og et andet til de store tun , men de larmer VIL bruge 5,3 udstødning det må da kunne lade sig gøre , hullet i en sådan er rigligt stor nok til at den kan komme af med gasserne , men måske husker jeg forkert .
hilsen en gl. maskinarb./automatikmek.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 01:12

Hej, tror du ikke en dyse på omkring 100 er hvad der skal til, 200 lyder af temmeligt meget

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 18-07-05 09:53

prøv en dyse 160....... Du skriver ikke om den kører godt med de andre udstødninger...???

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 150 point
Dato : 18-07-05 10:01

Du skal have en 190 dyse i.
Husk at sætte en lille slange på toppen af karburatoren, og ud gennem bunden, da vaccummet omkring karburatoren ellers hæver benzinstanden, hvorved den 4-takter.
Er det stadig galt så skift luftfilteret, eller prøv at tage det helt ud.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rda1

Dato : 18-07-05 10:15

hej pallebhansen
ups.den med den lille slange ud gennem bunden ,havde jeg glemt , det vil jeg lige prøve ved nærmeste lejlighed
m.v.h. rené

Kommentar
Fra : rda1

Dato : 18-07-05 13:16

hej igen pallebhansen
maskinen køre fint nu , dog uden luftfilter. en finjust af tændingen hjalp også , just til o,35mm.m/søgerblad.
tror jeg beholder den 200 dyse som sad i, for jeg gider ikke ødelægge st.+cyl.
men tak for rådet , er sgu nok gået hend og blevet glemsom hi hi.
m.v.h. Renè

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-05 13:28

OK, ja behold 200 dysen hvis den er rigtig.
Men noget tyder dog på den er lidt for stor, når luftfilteret skal af.
Men forøvrig skal en FS1 4-takte i de små gear, fordi den så ikke har noget at trække.
Den endelige test for at se om dysen er rigtig, er i 4 gear, henad og lidt nedad, da må den ikke 4-takte, men kun når det går stejlere nedad.
Gad forresten vide om der kan blive plads til et powerfilter, derinde, men det kan det jo nok ikke.
VH Palle Hansen
Hvis du ikke har flere spørsmål, kan du jo lukke spørgsmålet, forsat god ferie.

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 18-07-05 20:20

desperat ældre herre! men et godt svar

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-07-05 00:07

jeansgade du har åbenbart dine spørgsmål stående i mere end 1 1/2 år
http://www.kandu.dk/dk/spg/36564
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Suzuki_K50

Dato : 19-07-05 22:58

hvis luftfilter er sat på med den samme gummislange som suzuki k50 kan man godt få et stylepro luftfilter hvis man er lidt fingernem
jeg har selv gjordt det det for ikke mere fart men det giver en fed lyd syntes jeg

det kan fåes på http://www.kgi.dk/ inde under scooterreservedele og så univesal derefter luftfilter

m.h.v Mathias

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 07-08-05 19:09

Til alle dem som har problemer med karburator SE HER...

http://www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm

Der finder du svar til hvordan den virker.

Godkendelse af svar
Fra : rda1

Dato : 10-08-05 23:33

Tak for svaret pallebhansen.
         ps
hvordan lukker spørgsmålet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-08-05 00:19

Selv tak, håber den kører ordentlig nu.
Jeps sådan lukkes det, men du mangler bl.a. også at lukke: http://www.kandu.dk/dk/spg/35872
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hva_satan

Dato : 24-08-05 14:46

den får for meget benzin, du skal såmen bare sætte en længre nåleventil i. min gjorde det samme, det gør den ikke mere