/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
ingen signal fra dvi
Fra : lindapn
Vist : 723 gange
200 point
Dato : 17-07-05 21:06

Er der nogen der ved hvorfor jeg ikke får signal på min skærm når jeg tilslutter den til dvi udgang på min pc ? Skærmen er medion 19" tft sxga ( fra aldi ) og har et kabel med 2 tilslutninger, dvi-d og vga. Graffik kortet er nvidia geforce fx 5200 og har vga, svcd og dvi-i udgang. Vga tilslutning virker fint. Har den seneste driver fra nvidia. Jeg har prøvet at tilslutte min gamle crt skærm til vga og den nye fladskærm til dvi men stadig intet billede på fladskærmen. Egenskaber til graffikort kan godt finde fladskærmen og har prøvet den wizard til flere skærm tilsluninger uden held.

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 17-07-05 21:36

Tja, kan være mange ting..
Har du en knap på skærmen til at skifte mellem vga og dvi så prøv og brug den.
Har du sat både dvi og vga (skærm 1 og skærm 2) Til at være aktive i windows? Optimalt at sætte den til at køre noget "klon" hvis det er... Næmlig ikke altid at windows selv fatter at det er dvi porten den skal smide billedet ud på hvis den har kørt vga..

Det var lige et par forslag til at starte med...
Men skriv lige om det er noget du allerede har prøvet eller når du har prøvet det...

Mvh. Djkruntz

Kommentar
Fra : lindapn

Dato : 17-07-05 22:19

Tak for svar djkruntz men jeg har allerede prøvet de 2 ting du anbefaler . Jeg kan lige tilføje at jeg kun kan vælge menu knappen når begge stik (dvi-d og vga) fra skærm er tilsluttet og kan ikke se den når der kun er dvi-d stik tilsluttet. Når jeg vælger klon i grafikkortets egenskaber kan jeg godt få signal fra svcd udgang ( har prøvet at sætte tv til ) men intet fra dvi-i. (Jeg prøver selvfølgelig en tilslutning ad gangen og genstarter pc hver gang.)

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 17-07-05 22:27

Ok, men man ved jo aldrig hvad folk har prøvet og hvor meget de kender til det forskellige..
Hvis det er at du mener at du har prøvet alt med nye drivere og den slags, er det jo en træls konklution man kommer frem til..
Skal lige høre om et par ting..
Har du prøvet at sætte skærme til på en anden pc med dvi?
Har du prøvet at have en anden skærm sat til dit skærmkort via. dvi?

Det er 2 muligher jo, for at finde ud af om det er skærmen eller grafikkortet det er galt med...
(Har selv et grafikkort hvor dvi ikke virker pga en fejl på kortet)

Mvh. Djkruntz.

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 17-07-05 22:28

skærme=skæmen

Kommentar
Fra : lindapn

Dato : 17-07-05 22:47

Jeg har læs lidt på nettet angående dvi .

Jeg har byttet skærmen i aldi en gang fordi jeg troede der var noget galt med den . Grafikkortet er lidt over et år gammelt og det er første gang jeg har tilsluttet noget til dvi. Jeg kender ikke nogen lige pt hvor jeg har mulighed for at prøve skærm eller kort af. Men det er en god måde og finde ud af hvad er galt. Måske kan jeg spørge nogen på arbejde i morgen.

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 17-07-05 22:51

Ja, for det er svært sådan lige at sige om det er det ene eller andet, medmindre man prøver sig frem.
Men det er jo stadig ikke så godt at det ikke bare kører. Kunne jo tyde på at en af delene ikke dur 100%..
Men prøv om du ikke kan finde en der kan hjælpe dig med at teste og så skriv tilbage når du kommer så langt..

Kommentar
Fra : lindapn

Dato : 17-07-05 23:01

Det vil jeg gøre . Du høre om et par dage eller så snart jeg får mulighed for at prøve at teste det på en anden pc

Kommentar
Fra : lindapn

Dato : 19-07-05 23:57

Har endlig afprøvet fladskærmen på en anden pc og den virkede med det samme uden at lave om på nogle indstillinger. Han havde ikke en fladskærm så jeg kun ikke prøve mit grafikkort af. Nu er jeg klar over det er noget med mit grafikkort men er usikker på om det er noget med indstillingerne eller et nyt kort. Det er lidt mærkligt hvis det drejer sig om et nyt kort fordi som jeg havde skrevet før , så er det lidt over et år gammel og det er første gang jeg har prøvet at bruge dvi udgang..! :(

Accepteret svar
Fra : Djkruntz

Modtaget 200 point
Dato : 20-07-05 08:10

Ja, men det kan jo være at der har været fejl på kortet fra start af ligesom mit.
Men hvis du sætter din skærm til med dvi og starter computeren, kommer der så slet ikke noget billed under opstart?
Skal vise opstart med bios og det der..
Det skal den gøre hvis du kun har sat en skærm til i dvi udgangen... det skal kortet selv finde ud af.
Hvis den ikke gør det skulle jeg mene at du godt kan frygte at dit kort ikke er iorden.

Mvh, Djkruntz

Kommentar
Fra : lindapn

Dato : 20-07-05 19:05

Jeg har prøvet dvi udgang med en skærm, og den viser absolut intet... kun "ingen signal" og så går den i standby. Nu har jeg også prøvet det med de gamle nvidia drivers men stadig intet billede . Ikke engang dos opstart billede.
Er det ikke mærkligt at når jeg går ind i grafikkortets egenskaber så kan den godt kende navn og model nummer på den skærm der er tilsuttet til dvi. Der må være noget der virker i dvi forbindelsen.
Nu tror jeg jeg vil på udkig efter et ny kort ... der er bare så mange at vælge imellem. Kender du et godt kort til ca 500 kr..?

Kommentar
Fra : lindapn

Dato : 22-07-05 23:16

Nu har jeg fundet ud af hvad der var galt . Har lige prøvet et andet grafikkort i min pc og dvi udgangen virker. Det er lidt trælst mit grafikkort har overskredet garantien og dvi har aldrig virket. Tak for dit forslag.

Godkendelse af svar
Fra : lindapn

Dato : 22-07-05 23:19

Tak for svaret Djkruntz.

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 26-07-05 20:58

Du er velkommen lindapn