/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tandrem til skoda
Fra : jacob.s.p
Vist : 452 gange
1 point
Dato : 15-07-05 11:40

Min tandrem er gået sig en tur og det gjorde topstykket også. Det giver min en regning på ca. 11.000 dkr. Men skoda siger den skal kunne holde 4 år el. 90.000 km. Det gjorde den ikke, det blev til 2 år 10 mrd + ca 55.000 km. Kan det passe man skal finde sig i det???????

Vil gerne høre om der er andre med samme problem.

M.V.H Jacob

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 11 point
Dato : 15-07-05 12:06

Nu kan jeg se, at du har to næsten ens spørgsmål.

er det både kilerem og tandrem der er gået?

og hvordan gik det til.
Nogen motorer er sådan indrettet, at i værste fald kan kileremmen hvis den springer, komme ind og ødelægge tandremmen, hvilket igen medfører at topstykket (ventilerne) bliver smadret.
Og i sådan et tilfælde, hjælper det ikke meget at tandremmen skal kunne holde til ca 90000 km.

Men nu ved jeg ikke hvad det er for en model din Skoda, men hvis ikke det er en af de nyere, mener jeg ikke det kan betale sig at koste 11000 på sådan en. Så finder man i stedet en brugt motor og lægger i.
Og hvis bilen ikke er ældre end de der 2 år 10 mdr. og har kørt ca 55000,- tror jeg desværre alligevel ikke du kommer nogen vegne med at klage, for der er jo nok ikke noget garanti på den mere, og købelovens reklamationsret gælder kun i 2 år fra købsdatoen.

mvh dova

Kommentar
Fra : jacob.s.p

Dato : 15-07-05 12:51

Det er tandremmen og ventilerne er der gået. Bilen er en Felicia 1,6 fra 1997
Den har været til alle eftersyn og er 100 % iorden "var"
Men hvis der bliver sagt at den skulle holde de 4 år eller 90.000 km kan det ikke passe at den går i stykker så hurtig.

Godkendelse af svar
Fra : jacob.s.p

Dato : 15-07-05 12:58

Tak for svaret dova.