/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hjælp Min kat graver i naboens have...
Fra : BentAgent
Vist : 594 gange
200 point
Dato : 14-07-05 21:48

Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg - eller rettere min nabo kan undgå, at min kat ødelægger min nabos blomsterbede?
Jeg behøver vel ikke at skrive at AFLIVNING er udelukket.
Jeg tænker på et eller andet der kan vandes med, eller noget andet katten ikke er glad for.
Håber at nogen kan hjælpe, da det er et seriøst problem.

Hilsen
Bent

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 14-07-05 21:51

Få din nabo til at asfaltere sin have.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-07-05 21:52

-Jeg vil da tro, at det nemmeste er at få din kat til at syntes det er mere spændene at grave i din have...

Måske ved at lave en udendørs kattebakke?? eller et sted det er tilladt at den lægger sine "miner"

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-07-05 21:54

>Flash77

Hihi.. eller selv ringe og arrangerer asfalteringen.... og så sige at det var en MISforståelse...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-05 22:04

Har hørt at en smule hjortetakolie skulle kunne løse problemet.
det lugter så grimt, at dyr ikke vil være i nærheden af det.

mvh dova

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 14-07-05 22:40

Jeg har læst, at katte ikke bryder sig om lugten af citrus. Måske var det en mulighed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 22:43

Sæt en sprinkler der hvor katten ikke må være og vær klar til at tænde for vandet.

2 fluer med et smæk - katten fortrækker og naboen får vandet sit bed med dit vand.

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 14-07-05 23:10

Forær naboen en af de store vandpistoler der skyder langt. det er effektivt

Kommentar
Fra : Innocent

Dato : 15-07-05 00:39

Sørg først for at du altid har et sted med løs nygravet jord, så tør som muligt, i din egen have, og følg ellers Thais råd. Jeg tror at din nabo foretrækker sin haves rosenduft fremfor hjortetaksolie.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 15-07-05 00:49

tal med naboen og sørg for at han/hun i nogle omgange kan slippe afsted med at give katten en omgang vand (altid koldt - ellers trænger det for meget i pelsen og det er ikke godt for katten) - så er chancen for at katten forbliver væk temmelig stor - de husker godt

ps - en nabo her har fundet ud af at hælde eddikkesyre langs hæk og plankeværk - det hjalp !!!!

Jeg selv har af og til netop samme problem - har selv kat - men smider jeg eddikke hvor jeg ikke vil have min kat - eller andres katte - så hjælper det faktisk også.

Vil da lige sige - når jeg afkalker med edikke så holder min egen sig længe fra køkkenet -

Godkendelse af svar
Fra : BentAgent

Dato : 16-02-06 12:31

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-06 16:05

selvtak - forresten - fik et råd om at kaste med små dimser der er ufarlige ( i dette tilfælde var det i farten lige en håndfuld pastiller der var ved hånden ) - DET kan forskrække en kat gggg - men man skal være varsom med hvad der bruges - både katte og hunde er nysgerrige og vil gerne prøve at spise det jo