/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Samsung 171B og pivot funktion
Fra : oscarp
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 07-10-02 22:33

Jeg har lige købt en hvid Samsung SyncMaster 171B bla pga. pivot funktion - dvs. mulighed for at dreje skærmen og skærmbilledet 90 grader.
Skærmen er OK, men jeg kan ikke få den til at dreje rundt, idet der er fast baslag med 4 skruer. Pivot funktion er heller ikke beskrevet på den vedlagte "user´s guide".

Er der forskellige typer 171B, eller er den født uden pivot?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-10-02 10:42

Hej Oscar,

eh... er det denne her skærm?
http://www.samsungelectronics.com/mea/english/monitor_171b.htm

det ser nu ret sejt ud det dersens Pivot halløj... -->
http://www.samsungelectronics.com/monitor/tech_info/glossary/glossary_p.html

men jeg downloadede den danske manual til den... -->
http://211.45.27.253/servlet/Downloader?path=%2Fmonitor%2Fsupport%2Fdownloads%2Fattach_file%2F20020118090020171B_171S_181B_Danish.pdf&realname=171B_171S_181B_Danish.pdf
og vil derfor spørge om dit belag ikke ligner det der ca. er på side 17, hvor man kan se bagsiden af skærmen, hvor det ser ud til at beslaget ka' vippes frem og tilbage, samt det ka' dreje skærmen på den måde fra billedet med pivot funktionen, så man ka' vende billedet horizontalt...

eller hvordan er det beslag?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 21:45

>Er der forskellige typer 171B, eller er den født uden pivot?
>
>--
Iflg. Proconsults specs er der ikke pivot i 171B. Det er måske derfor den er
lidt billigere.
Gad vide egentlig om man bruger den funktion ret meget?
venlig hilsen
Tove

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 21:50

>Iflg. Proconsults specs er der ikke pivot i 171B. Det er måske derfor den
er
>lidt billigere.

>

Jeg var lige lidt for hurtig, for 171 B i sort og silver har åbenbart pivot,
Sorry.
Tove

Kommentar
Fra : oscarp

Dato : 09-10-02 00:22

Opfyldning:
Samsungs support oplyser af netop min model af 171B kan ikke drejes (dvs. ingen Pivot funktion).
Det viser sig at 171B er ikke bare 171B. Der er tale om flere modeller som kun kan skelnes gennem serienummer på bagsiden af skærmen.

Kontakt med Samsung i Sverige.
Det er ikke deres hovedpine. Distributøren i DK er blevet orienteret at der var tale om Samsung modeller uden pivot. Jeg skal derfor kontakte forhandleren i DK.

Kontakt med butikken = Phoenix-computer på Falkoner allé.
Det er ikke deres problem. Jeg har købt en Samsung 171B og de har aldrig lovet mig at skærmen ville have pivot funktion. Den er pakket ud og kan derfor ikke tages retur eller byttes.

Morale:
Der er nok intet at gøre. Samsungs produkt web-page omtaler kun 171B som model med pivot funktion. Jeg føler mig derfor snydt.
Næste gang skal man vel huske at spørge om skærmen er i farver inden udpakning.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 09-10-02 00:39

Hej Oscar,

prøv da forbrugerklagenævnet... nu ved jeg ikke om Phoenix-computer på Falkoner allé, har nogle Samsung 171B med Pivot, men hvis de har det og det er en sådan en du har bedt om, ska' de også ta' den retur, idet de så har givet/solgt dig en forkert... men den gælder selvfølgelig kun hvis de ligger inde med sådanne modeller... eller har reklameret med det... idet det så er falsk reklame...

men jeg ka' sgu' godt forstå at du føler dig snydt, det ville jeg fa'eme også gøre...

håber du får det løst...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-10-02 20:56

Ved ikke med de sorte, men den hvide er født uden pivot
"oscarp" <oscarp.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ksFo9.84431$Qk5.3792531@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige købt en hvid Samsung SyncMaster 171B bla pga. pivot
> funktion - dvs. mulighed for at dreje skærmen og skærmbilledet 90
> grader.
> Skærmen er OK, men jeg kan ikke få den til at dreje rundt, idet der er
> fast baslag med 4 skruer. Pivot funktion er heller ikke beskrevet på den
> vedlagte "user´s guide".
>
> Er der forskellige typer 171B, eller er den født uden pivot?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-02 05:53

Hej

oscarp wrote:
> Skærmen er OK, men jeg kan ikke få den til at dreje rundt, idet der er
> fast baslag med 4 skruer. Pivot funktion er heller ikke beskrevet på den
> vedlagte "user´s guide".

Pivot funktionen ligger ikke i hardware, men i softwaren. Du skal
installere noget software og vupti, så er det på plads. Den kan et eller
andet sted downloades i en prøveudgave. De skærme som "har" funktionen,
har den i kraft af at omtalte software er vedlagt skærmen.

Hvis du har et GeForce kort, så får du Pivot funktionen med i Detonator
40.x, men vent med at hente den til den er kommet ud over betastadiet.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-10-02 01:04

Hej Tove

> Gad vide egentlig om man bruger den funktion ret meget?

Hele tiden! Min skærm er lodret lige nu, og jeg nyder det! Fantastisk
til internet, tekstbehandling, programmering, PDF-filer osv. Spil er
noget andet, det kræver nok en horisontal skærm, men det interesserer
mig ikke.

Hilsen
Martin

--
=====================================
To reply please remove the "spamfree"
part of the email address
=====================================