/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD drev låser windows xp
Fra : CerwinVega
Vist : 297 gange
100 point
Dato : 13-07-05 13:13

Hej
Har lige instaleret windows xp og har problemer med mit dvd drev som ellers virkede inden jeg formaterede det hele.

Når jeg sætter en audio cd i ,så læser den fint cd´en men når jeg sætter en data cd i så tænker den lidt og låser mit windows total så jeg skal genstarte. Selv hvis jeg sidder data cd.en i mens den loader windows xp så låser den alt før den når ind i windows.

Det kan ikke passe mit dvd drev bare sådan går i stykker fra dag til dag selvom det ikke er helt nyt.

Jeg har ikke pillet ved kablerne..de sidder som de altid har gjort og virket før.

Jeg har dog en cd brænder ved siden af som fint aflæser begge cd´er, men kan dog låse windows hvis jeg sætter en cd i mens windows loader. ! Det burde ikke ske !?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 13:24

Har du husket at opdatere alt?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-07-05 14:16

Prøv at gå ind i enhedshåndtering>DVD-cd-rom-drev>dobbeltklik på omtalte drev>driver>fjern og genstart
så pc'en og lad XP så geninstallere driveren automatisk.
Manse9933

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 13-07-05 15:56

Har opdateret alt og prøvede ligeat fjerne dvd i enhedsliste og det virkde ikke..den låser stadig windows efter den forsøger at læse data cd´en..mon den er gået i stykker ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 16:00

Prøv med en anden CD - den kunne jo være defekt

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 13-07-05 22:15

Prøvede lige med et andet cd -rom drev..og det virkede fint..kan det virkelig passe mit dvd drev er i stykker efter at have formateret det hele ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 13-07-05 22:22

Tja - hvis et andet virker, er det jo drevet.

Kunne være du manglede en driver til det.

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 15-07-05 16:50

Dvd drevet er i stykker..lukker lige denne tråd ..ellers tak for indslagende :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-05 16:53

Selv tak