/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
spil over nettet
Fra : bonfils
Vist : 586 gange
20 point
Dato : 07-10-02 16:13

Hvordan spiller man over nettet mod en anden computer, da mig og min ven havde modem, skrev vi bare ens tlf nummer og ringede op, og så kunne vi spille, men efter vi begge to har fået adsl, kan vi ikke finde ud af det, er der nogen som vil skrive en udførlig vejledning.
Ps. Vi spiller golf links 2001.

Kommentar
Fra : Forvirret

Dato : 07-10-02 16:21

I skal kende hinandens IP - eller den ene af jer skal i det mindste. En IP er fire tal adskilt af punktum.

Jeg kender ikke spillet, så jeg ved desværre ikke hvordan man gør, men du kan se din på http://myip.dk/

Kommentar
Fra : Mikael2002

Dato : 07-10-02 18:21

Hej Bonfils.

Det er ikke helt nok at I bare kender hinandens IP adresser, men det er en start.

Det kræver nemlig at spillet understøtter netværksspil via TCPIP. HVIS det gør det, så er der et menupunkt hvor man går ind i for at spille netværksspil.

Her inde (i selve spillet) skal den ene PC så vælge at agere server, spilstarter eller hvad nu det enkelte spil kalder den PC der styrer forbindelsen til de andre PC'ere. Når den PC er klar, så står den og venter på de andre PC'ere.

De andre (kan være op til mange PC'ere alt efter spil), skal så gå ind i et menupunkt under Netværksspil som fx. kan hedde 'tilslut til server', 'connect to host' eller andet. Her skal man så angive IP adressen på den PC der er server. Nu er det så op til spilserveren at modtage den anden, og man vil se en eller anden OK på at man nu har forbindelse.

Jeg kender ikke golf links 2001, men navnet 'links' indikerer måske at det er en netversion ?.

Har selv tidligere spille Age of Impire over lokalnetværk, og det var ovenstående senarie, men har set flere andre eksempler på det, fx fra Red Alert.

Håber det gav mening for dig, og at du kommer videre.

Mvh Mikael

Accepteret svar
Fra : Mikael2002

Modtaget 20 point
Dato : 07-10-02 18:58

Var det svar nok ?

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 07-10-02 20:21
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 19:47

"bonfils" <bonfils.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:csFo9.84422$Qk5.3792505@news010.worldonline.dk...
> Hvordan spiller man over nettet mod en anden computer, da mig og min ven
> havde modem, skrev vi bare ens tlf nummer og ringede op, og så kunne vi
> spille, men efter vi begge to har fået adsl, kan vi ikke finde ud af
> det, er der nogen som vil skrive en udførlig vejledning.
> Ps. Vi spiller golf links 2001.

I skal blot kende hinandens IP-adresse. Se mere på
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q151059
________________________
Jakob Houkjær
Jeg repræstenterer med dette indlæg ikke TDC Internet A/S

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-10-02 01:28

Hej Bonfils,

har du fået løst dit problem eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : bonfils

Dato : 25-10-02 12:55

Hej' Strarup
Nej, jeg kan stadig ikke få forbindelse med min ven, er der en chance for at du kunne hjælpe mig, for det er ikke sjovt, ikke at kunne spille over nettet, glæder mig til at høre fra dig
Bonfils
email. Bonfils@privat.tdcadsl.dk

Kommentar
Fra : bonfils

Dato : 25-10-02 12:56

Hej' Strarup
Nej, jeg kan stadig ikke få forbindelse med min ven, er der en chance for at du kunne hjælpe mig, for det er ikke sjovt, ikke at kunne spille over nettet, glæder mig til at høre fra dig
Bonfils
email. Bonfils@privat.tdcadsl.dk