/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Ansvar i knallert forsikrings-sag
Fra : cwarnich
Vist : 583 gange
100 point
Dato : 12-07-05 12:49

Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg har været i et trafikuheld med en anden knallert på en cykelsti.
Jeg var ved at dreje til højre, da der kom en anden knallert om hjørnet med for meget fart, og han kunne derfor ikke komme over i sin egen bane. Så han undviger til den side jeg drejer.

Nå, men han havde en forsikring, så jeg tog den med til en scootermand og fik anmeldelsen ordnet osv.
Så har jeg ikke hørt noget i lang tid men nu er der så kommet et brev hvor der står, at jeg har fået halvdelen af skylden (og derfor kun får 50% af mine penge).
Det synes jeg ikke om, da jeg for det første ikke var skyld i uheldet, og for det andet slet ikke har aflagt forklaring om hvad der skete.

Jeg ville høre hvad jeg nu skal gøre, og hvad jeg har af rettigheder overfor et forsikringsselvskab for at klage.

VHCW

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 12-07-05 12:54

du kan skrive til ankenævnet for forsikring
http://www.ankeforsikring.dk/

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 12-07-05 13:03

De påstår sikkert at du ikke har orienteret dig godt nok, inden du foretog højresvinget - at den anden så har kørt uforsvarligt er "bare ærgeligt".

Brug Mones link for at klage.

AMP

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-05 13:28

Det lyder præcist som Codan. Man afviser pr automatik.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 12-07-05 13:41

I første omgang skal du klage over afgørelsen hos det forsikringsselskab den anden knallertkører har, og som skal dække skaden.
De skal så vurdere skaden om ud fra det du forklarer.
og hvis de så stadig ikke vil betale, skal du bruge det link som Mone har lagt ind.

Men når det så er sagt, kommer det meget an på omstændighederne, hvorvidt du får noget ud af en klage.
Jeg regner med, ud fra din beskrivelse,at det har drejet sig om en cykelsti med færdsel i begge retninger.
Og så kan du få svært ved at få medhold, idet det der er begges ansvar, at passe på der ikke sker noget.
Noget andet er hvis modparten har lavet noget ulovligt, evt. kørt i den forkerte retning eller lign.
Så har du større chancer for at få medhold i en klage.

mvh dova