/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Dalmatiner?
Fra : janiefreiler
Vist : 2245 gange
50 point
Dato : 12-07-05 08:40

Jeg står og har fået tilbudt en 1 årig dalmatinerhan. Men har intet kendskab til racen som sådan. Er der nogle der her kan skrive lidt om denne race, eller har nogle gode links? Gerne både positive og negative ting, da jeg vil vide så meget som muligt, før jeg beslutter mig!

Mange smil fra Janie

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 12-07-05 08:44

Hejsa.

Dalmatiner er ikke en nem hund, den kræver erfaring.

Hvorfor skal den skifte ejer? Er den trænet?

Kig her: http://www.hundeleksikon.dk/

Vh Maj-Britt

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 12-07-05 08:45

Her linket til specialklubben:

http://www.dalmatinerklubben.dk/

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 12-07-05 08:55

Den dalmentiner jeg kender er absolut ikke til pænt brug. Den hugger alt mad som den kan komme til når den ikke er i snor, som eksempler kan nævnes en culottesteg (direkte fra grillen - og ikke ejerens grill), en bakke æg (direkte fra indkøbsposen (ikke ejerens), en pose godbider (ikke ejerens) og sådan kan jeg fortsætte

Jeg har valgt efterhånden at se hunden som en hund der er dårligt opdraget, men den er ualmindelig god af sind. Den virker dog lidt DAMP-agtigt, men tror igen det er grundet opdragelsen, eller mangel på samme.

Sørg for at gå på boblioteket og lån nogle bøger om dalmentiner - gerne fra Dansk Kennel Klub, de kommer også med gode eksempler på racens gemyt og ikke kun beskrivelser.

Vi overtog vores egen hund da den var 4 år (dog ikke en dalmentiner) og den er faldet ualmindeligt godt til - det er den bedste beslutning vi har truffet. Hvis du kender den tidligere ejer, er det vigtigt at få så meget at vide om hunden og dens "særheder" som muligt. Det vil hjælpe dig med at se hvorfor den gør som den gør, vores er eksempelvis afsindig vandskræk.

Hvis den tidligere ejer ikke har kunne styre dalmentineren, skal du være sikker på at du/I har det overskud der skal til, til at få rettet op herpå og vinde dens tillid.

Mvh. AMP

Accepteret svar
Fra : maj_britt

Modtaget 60 point
Dato : 12-07-05 09:03

Ampere beskriver dalmatiner ret godt.

Jeg er gammel ringtræner i DKK ( udstillingstræning) og har haft racen på holdene, enig, de er DAMP-hunde.

Jeg har personligt kendskab til 3, det er jo så et lille antal, men alligevel.......

Den første, en tæve, MEGET dominerende, blev aflivet 2 år gammel, da hun bed ejers søn i armen, hun VILLE have hans mad, han skubbede hende væk!!!!!!!!

Den anden er en hanhund, SØD overfor mennesker, bidsk overfor andre hunde, men han er lidt undskyldt, hans ejer behandler han som en lille baby........

Den sidste ser jeg hver dag, han bor på næste sidevej, han jagter andre hunde, han stikker af og render ind til køerne, ignorerer ejers kalden, stormer ud i hegnet og GALPER op, når man går forbi hans have...........og meget af det bunder såmænd også i dårlig opdragelse.

HVIS du kan tumle en selvstændig race, og du gider gå til træning, så kan du da godt få en god hund...........hvis du "bare" vil have en selskabshund, så lad være med at vælg ham.

Klubbens hjemmeside er DØDSYG, intet om racen???????

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 12-07-05 09:09

Tænker lige på.......kunne du lave en aftale med ejer, lån hunden i 14 dage og så se ham an? Hunden vil ikke vise hele sit sind, men du vil få et indtryk af ham i omgang med mennesker og andre hunde og han kan sagtens tåle at være på ferie i 14 dage hos dig.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 12-07-05 09:09

Inden du siger ja til at få dalmentineren, er det vigtigt at du ser om den kan med din nuværende schæfer (har lige set din profil) - det vil give alt for mange problemer hvis de ikke kan være sammen. Selvom det er en han og en hun, er der ingen garanti for, at de kan sammen.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 12-07-05 09:14

Amp, problemet her vil nok nærmere være at han vil lægge beslag på den tæve og holde andre hanhunde væk og det vil han gøre overbevisende.

Men janie træner sin schæfer, så det er grundlaget for et godt hundeliv lagt for den dalmatiner.

Lån ham og se ham an.

Kommentar
Fra : janiefreiler

Dato : 12-07-05 09:20

Hej igen......

Den nuværende ejer vil gerne give ham et nyt hjem, da han er chefkok, og ansat i nyopstartet restaurant. Han er væk hjemmefra 16-18 timer i døgnet alle ugens 7 dage, og bor i lejlighed i midt byen.

Min søn har gennem det år de har arbejdet sammen fortalt om min hverdag med den schæfer jeg har, og han er meget opsat på at få ham hertil.
Han HAR sagt, han har meget energi, men ellers skulle der ikke være nogle problemer. Energi har jeg ikke har jeg ikke et problem med, da jeg har have, ikke kan træne nok, elsker spor og søg og går hjemme. Elsker naturen, og er på mark, strand eller skov hver dag med tøsen.

Og nej, jeg er ikke førstegangs hundeejer. Jeg har haft hunde, racerene som blandinger, altid flere ad gangen, i nu 32 år.

Og, deres hjemmeside er ikke til noget som helst!!!

Mange smil fra Janie.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 12-07-05 09:29

Janie, tag den hund, det kan sq ikke gå helt galt med din erfaring.

Men du skal vide at han IKKE vil arbejde for at gøre dig glad, han vil arbejde, hvis det belønner sig. Der er forskellen på ham og din schæfer.

Min shetland sheepdog arbejder FORDI jeg beder hende om det, mine mynder arbejder HVIS de synes det er sjovt.

Han har en god alder.........giv ham masser af opgaver og bare klø på.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 12-07-05 09:31

Maj-britt - Jeg har oplevet at han og hunhunde af forskellige racer ikke kan sammen/vil være sammen. Vores egen hanhund nægter fx at komme i et hjem med en hunhund - den vender simpelthen om og går, når vi kommer hjem til dem. Det skyldes at hunhunden er alt for voldsom, i forhold til vores egen. Til gengæld elsker han hunner der ikke gider ham - han nyder når de gør af ham og prøver at jage ham væk. Hunner der er interesseret i ham, gider han simpelthen ikke, men han er helt tossede med hunner der ikke gider HAM.

AMP

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 12-07-05 09:34

Enig med Maj-britt i, at du godt kan tage imod dalmentineren, når du har så god tid, og erfaringer med hunde. Men som tidligere nævnt - lad lige hundene være sammen før du siger "Ja".

AMP

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 12-07-05 09:38

AMP, passer det gamle ordsprog: som hund, så man ejer..............på dig?

Jeg har jo 4 tæver og passer BUNKER af hanhunde året rundt, alle ELSKER at mine tøser tæver dem, jo mere knibsk, jo mere spændende at prøve at komme tæt på dem.

SÅ MANDIGT

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 12-07-05 09:42

Jeg kan kun tilslutte mig alt det ovenstående.
Dalmatineren er en skøn hund, men den kræver en flokleder, der står fast.

Den er et selvstændigt energibundt, der har selektiv hukommelse og hørelse - mere udtalt end hos mange andre racer.
Hvis du står fast, kan du godt få en hund, du bliver glad for - forudsat, at DU bestemmer rangordenen hjemme.
Held og lykke

annitta

Kommentar
Fra : janiefreiler

Dato : 12-07-05 09:43

Jeg må indrømme, jeg er varm på sagen. Men jeg skal se ham i aften for første gang. Min plan er, at se ham, få en god snak med ejer (mens jeg "studere"), og gå en tur alene med ham. Jeg vil godt have et indblik i hans sociale status blandt mennesker, i trafik osv.

Skulle han herefter stadig være en tiltalende hund, vil jeg i en uges tid mødes med ejer, eller låne ham, og gå ture sammen med hundene. Går det godt, siger jeg ja, med det forbehold, jeg har returret i 14 dage.

Min schæfertøs er i sidste ende jo den der kommer til at bestemme, om han kommer ind i varmen eller ej. Forelsker hun sig ikke i ham med det samme, kan det være ligemeget. Hun plejer dog ikke at have problemer med hanner, men det skulle da lige sket, hun ikke kan med ham!

Mange smil fra Janie

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 12-07-05 09:53

Aiiiii, nogen vinder jo ved nærmere bekendtskab.

Mine tæver ser hannerne an i lang tid...........

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-07-05 10:04

Ja, nu skriver du i din profil, at din Schäfer ikke er en nem hund.
det har du forhåbentlig fået ændret på, da du ellers risikerer at få store problemer med den, hvis du anskaffer en hund mere.

og så til dalmatineren.
den er blevet det der kaldes en "modehund".
Og en af de racer som har fået hæftet på sig, at intensiv avl har ændret temperamentet til det uheldige hos mange af eksemplarerne, og så vidt jeg husker også nogen fysiske skavanker.
DAMP-hund er egentlig et meget rammende udtryk.
Og nogen nævner dårlig opdragelse, tjaee, jeg hælder mere til, at nogen af dem er umulige at opdrage, selv at få til så enkle ting som at komme når man kalder o.s.v., selv om de generelt er venlige hunde.
men det er jo ligesom bare ikke helt nok.

jeg ville betænke mig rigtig meget over at overtage en hund på den alder og af den race (og især hvis der er ting der "halter" i opdragelsen).
Anderledes hvis det havde været en 8 ugers hvalp hvor man fra begyndlesen kan være forberedt på hvad racen kræver, og kan gøre et ihærdigt forsøg på at sætte sit præg på den.

mvh dova

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 12-07-05 12:56

Mai-britt: Nej, jeg kan "desværre" ikke tilslutte mig "som hund så man ejer".
Vores hanhund havde det også inden vi fik ham, og den er absolut ikke en hund der gør ting for at behage - den overvejer gerne hvad den synes der er nødvendigt at lystre på - en MEGET selvklog hund (collie). Den skal vide hvem der bestemmer, og gør det faktisk også, men det er absolut ikke ens betydende med at den føler at VI mennesker træffer de rigtige beslutninger.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-07-05 15:01

Hej, janie.. Det er i sidste ende kun dig selv, der kan sige, om du skal tage hunden.
Har du overvejet, hvordan du vil træne med de 2 hunde? -For træning skal der da vist til, hvis projektet skal lykkes, og det er du vist også mere end indstillet på.

Men Kira er bare 1½ år og har også stadig brug for træning og din udelte opmærksomhed.. Hvis hun var et par år ældre, så var jeg slet ikke i tvivl om, at dalmatineren næppe ville kunne komme et bedre sted end hos dig. Det lyder, som om du vil tage ham som en kærkommen udfordring og du vil klø på med krum hals for at få løst de problemer, der måtte være. --Men det skulle jo ikke ret gerne gå ud over Kira.
Er din søn hjemmeboende? Jeg tænker på, om han kunne drages ind i træningen, så I sammen kunne træne både Kira og den nye hund på én gang..

Og så skal du være indstillet på, at der KAN være ting i vejen med hanhunden, som ikke kan rettes ved intensiv træning og opmærksomhed. Nogle hunde ER "DAMP-hunde", -enten de er blevet det gennem tidlig forsømmelse eller det er medfødt.
Jeg har før hørt folk beskrive deres dalmatinere som DAMP-hunde. Og jeg kan ikke helt gennemskue, om der vitterligt er tale om hunde med en medfødt forstyrrelse eller om ejerne bare ikke havde gjort sig klart, hvor meget arbejde, træning og opmærksomhed en jagthund og arbejdshund kræver. Begge dele findes sikkert.
--Så du skal nok lige overveje, hvad du vil stille op, hvis du står overfor en hund, der er "udenfor pægagogisk rækkevidde". Dalmatinere er jo venlige og indtagende hunde, så du KAN risikere at stå med en hund, der god og rar, men gør lige hvad der passer den, -og som ikke kan opdrages.

-------Men du kan også være heldig at rende ind i en succeshistorie, hvor din nye hund bliver en helt anden under din kyndige og kærlige behandling. Og du samtidig lærer en masse nyt om dalmatineres stærke og svage sider..

Jeg er spændt på, hvad du beslutter dig for, -du fortæller forhåbentlig om hvordan aftenens møde forløber?

Kommentar
Fra : janiefreiler

Dato : 13-07-05 13:38

Hej alle sammen.....

En lille opdatering:

Jeg har endnu ikke set Dallermand (som jeg kalder ham). Hans ejer er blevet syg, og har det rigtigt dårligt. Så vi har udsat til næste uge.

Jeg vil senere fortælle jer lidt om, hvordan det er gået, og hvad valget ender med at blive. Bare så I ikke tror, jeg ikke gider svare jer :0)

Mange smil fra Janie.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 13-07-05 14:05

Tak!
Og god bedring med Dallermands ejer.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-07-05 15:26

Det var da ærgerligt!
Men det er jo, hvad der kan ske. Vi venter bare på at høre nyt..... om øh...Dallermand....?? Hedder han det? eller har du bare ikke fået hans rigtige navn endnu?

Har du tænkt over det med at træne 2 unge hunde?

Kommentar
Fra : janiefreiler

Dato : 13-07-05 15:38

Hej Birgitta.

Jeg ved ikke hvad han rigtig hedder, men Dallermand er hvad jeg kalder ham på nuværende tidspunkt i mit hoved.

Det med at træne 2 unghunde, er absolut ikke noget problem. Faktisk kunne vi have 3-4 ;0)
Jeg har en familie, der alle er hundefanatikere, og bare elsker det med at træne. Jeg træner pt Kira alene, men må dagligt slås med søn (19 år), datter (10 år, hvis vi ender med en lille hund) og min mand, for mine rettigheder. Og jeg bliver overvåget med falkeøjne af dem alle.

Jeg har jo så også den fordel, at jeg går hjemme, og bor i hus med stor have. Så en del af både træning og aktivitet kunne foregå i haven om dagen. Tiden og lysten er der!

Mange smil fra Janie.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 13-07-05 15:58

Det lyder optimalt i mine øren!
Jeg bliver mere og mere sikker på, at det er Dallermands held, at du lige var (og er) der, på det rigtige tid og sted!

Held og lykke

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-07-05 18:47

Nåååh. så må vi jo se at finde et par hunde mere... Jeg mener da, at vi jævnligt har folk, der efterlyser nye ejere til en hund... Så kunne I jo lave jeres eget træningshold i stedet for at melde jer til etellerandet...

Men det er nu også hyggeligt, når hele familien drager af sted med hver sin hund.. Og der kan jo gå sport i, hvem der kommer længst med prøver o.s.v. --Det er helt tarveligt, at du så er tyvstartet med Kira.

Din søn må da vide, hvad Dallermand hedder i daglig tale?
Nåmen det er nok vigtigt at slå koldt vand i blodet til du har mødt fyren, især når der er børn involveret. Der KAN jo være et eller andet, der gør, at du siger nejtak...

Men jeg er da rigtig spændt..

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 15-07-05 01:08

Det lyder godt at du kan have hunden på "prøve" i 14 dage,da hundede måske kan have det fint sammen et par dage og så blir din hun hund måske jaloux eller måske noget helt andet.
Nogle hunde kan sammen,andre kan bare ikk.

Men jeg håber på det bedste så den bette fyr kan få et godt hjem hos dig

Kommentar
Fra : janiefreiler

Dato : 16-07-05 21:06

Hej alle sammen....

Operation Dallermand er desværre gået i vasken. Ejeren rodede sig efterhånden ud i lidt for mange selvmodsigelser i de sidste dage (telefonisk), til at jeg føler, jeg kan stole på ham.

Jeg tør ikke tage en 1 årig, jeg ikke har de rette oplysninger på, når jeg samtidig har Kira der ikke er så gammel endnu, samt mindre børn. Jeg er blevet tilbudt at se ham i denne week-end, men har på forhånd takket nej. Der er kommet lidt for mange halve hentydninger frem, som så bliver ignoreret eller stammet væk med mange forklaringer, når man spørger direkte.

Jeg er sikker på Dallermand er en super skøn hund når han kommer til de rette. Men jeg trækker følehornene tilbage.

Jeg takker jer alle for den interesse I har vist. Og jeg er nu mere interesseret i hund nr. 2 end før. Men jeg køler lidt ned, og ser tiden an.

Mange smil fra Janie

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 17-07-05 08:46

Hej Janie.

Det er sikkert en klog beslutning, du der har taget.

Hør her..........jeg har jo en gammel sheltie på 13 år, hun holder ikke et år mere. I 1985 mistede jeg min gode schæfertæve på 9 år og jeg lovede mig selv, at når mine børn en dag var blevet så store at jeg havde tiden, så skulle jeg igen have schæfer ( de var på det tidspunkt 5½ år og 6 måneder), nå ja, så kom der jo lige et par forhindringer og andre knap så tidskrævende racer i mit liv.

Nu er mine yngste knægte 10 og 7½, NU er tiden der, så når den gamle sheltie er væk, så HÅBER jeg der kommer hund herfra: http://www.lyagers.dk/avlstaver/cindie_info.htm

Jeg vil i nær fremtid maile dem og lægge billet ind på en hvalp.

Jeg har, som dig, også haft hunde i mange år, altid flere af gangen, og jeg har da erfaret at visse racer går bedst med deres egne, visse racer går slet ikke godt sammen, og visse racer skal man bare lade være.......sådan drager vi jo nok alle vores erfaringer med hunde.

For mig (og knægte) har schæfer altid været drømmehunden, jeg vil så altid have x-antal whippets omkring mig, det er jo en nem race, sheltien er smuk, men jeg er sq ikke til den pelspleje.

Det jeg vil frem til, Janie, er.....måske du burde vende blikket mod en shæfer til, en 8-ugers hvalp, Kira vil nok sætte pris på en af sin egen race, hunde er jo racister.

Mine whippets forstår IKKE min sheltie, de vil jo lege tag-fat.....hun vil samle flokken.

Nu ved jeg ikke, hvor i landet du bor, men kig på schæferklubbens hjemmeside og så kunne du da besøge deres udstillinger, hovedavlsskuer og se på avlsdyr.

Grundlaget for en god hvalp er jo ofte gode forældre, en god opdrætter og en optimal prægning.

Vh Maj-Britt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-07-05 14:41

Det var synd for Dallermand og dig, at det ikke blev til noget, Janie. Men sikkert en klog beslutning. Især når du har børn også. Og det er en hel del sværere at levere hunden tilbage, hvis man først har haft ham hjemme i en uges tid, -selv om man kan se at der er nogle lidt for store problemer...

---Vi hører jo nok her på kandu hvis du gør alvor af at anskaffe hund nr. 2.. Hvis det er en "genbrugshund" du ønsker, så er der sikkert en lang række herlige kræ på dyreinternaterne.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : janiefreiler

Dato : 17-07-05 15:59

Hej igen....

Selvfølgelig skal jeg da prale når der kommer en ny i huset. Og profilen laves om med det samme :0).

Nu er det mit første indlæg på denne liste, og jeg er ikke helt klar over hvordan ingene foregår. Så kan nogen lige give et lille tip om, hvordan det foregår når et indlæg afsluttes?

På forhånd tak!

Mange smil fra Janie.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 17-07-05 17:13

Tråden afsluttes ved, at du godkender "et svar".

Jeg synes ikke altid, det er lige let.

Jeg glæder mig meget til at høre nyt - når dén tid kommer.

Jeg tror, du (og dine derhjemme) er godt tjent med, at Dalmatineren ikke kommer hjem til dig.
Sagen "lugter lidt".

Taberen er (som alt for tit) vovsen.
Men vi kan jo umuligt redde alle vovser. Det værre.

Pøj pøj

Sannie

Kommentar
Fra : janiefreiler

Dato : 17-07-05 19:24

Hej igen.....

Takker meget for vejledningen Sannie.

Jeg blive dog liiiiiiige nødt til at fortælle, at Kira ER blevet storesøster, før jeg afslutter dette indlæg. En dejlig lille blandingshvalp (han) på 5 uger. Vi skal besøge ham hver onsdag og søndag fra nu af, men vores hjerter er allerede smeltet. Han er købt i dag, og jeg glæder mig allerede helt vildt, til at få ham hjem.

Mange smil fra Janie, der bare ikke kunne vente da Dallermand faldt på gulvet!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-07-05 19:28

Neiiiiiiiiiiiii, dog!!
Hvad er han da for en blanding?
Fortæl fortæl!
Det ER altså rart at følge sin hvalp fra han er helt lille.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 17-07-05 19:33

Til lykke!
Det lyder dejligt.

Jeg kender godt dén følelse - og sjælen og hjertet får ingen ro, før .....

Held og lykke med familieforøgelsen!

Kommentar
Fra : janiefreiler

Dato : 17-07-05 20:05

Ja, jeg er vild med ham. Jeg sad i dag på nettet, og kom ind på Roskilde Dyreinternat. Her var de sødeste små 5 ugers hvalpe. Jeg kan ikke sige hvorfor, men jeg var helt væk i den lille Gnavpot.

Sønnen kom, og vi blev enige om, det ikke kunne skade, at køre derud og bare kikke. Ikke købe, bare lure lidt! På vejen grinede vi lidt af, at jeg havde forelsket mig i Gnavpot, sønnen i Pluto. Ha, sagde jeg til ham, jeg køber altså kun Gnavpot!

Da vi kom derud, fik vi oplyst, der kun var en enkelt tilbage. Men de kunne ikke lige huske hvem det var. Men pyt, vi skulle jo bare kikke!

Ude i deres lille rare rum, lå alle og sov så sødt. Jeg satte mig på gulvet, og vupti, så kom den lækreste lille sorte klump over, snusede, kravlede op på mit skød, slikkede mig i hele hovedet, lagde sig godt tilrette og gnavede så løs i mine hænder. Jeg var solgt! "Fortæl mig nu ikke, det er den her, der er tilbage" sagde jeg, og for pokker hvor hun grinede. For jo da, det var såmænd lille Gnavpot, som tilfældigvis også var den sidste. Ok, jeg tror på skæbnen! Og skæbnen ville altså have mig til at købe Gnavpot!!! Så det er hermed gjort. Og han er min nu. Han skal få det bedste hjem i hele verden sammen med den skønneste, dejligste og trofasteste schæfertøs i hele verden!

Så nu er jeg den lykkelige ejer af to underskønne hunde!

Mange rigtig glade smil fra janie

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 17-07-05 20:23

Jeg er enig med dig.
Intet er tilfældigt! ;)

Altså hvor lyder det dejligt!

Stort vovsetanke-knus

Sannie

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 17-07-05 21:16

janie, vi kan træne sammen, du må da bo tæt på mig.

Kommentar
Fra : janiefreiler

Dato : 17-07-05 21:23

Hej Maj britt...........

Vi er da næsten naboer :0). Jeg bor på en lille sidevej til Roskildevej i Albertslund. Så vi kan da saktens finde ud af noget. Træning, lufteture eller andet. Det lyder utroligt hyggeligt.

Mange smil fra Janie.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 18-07-05 08:03

Og jeg bor i Sengeløse........vi skal da en tur i Hakkemosen eller på Albertslundbjerget.

Så kan din nye hvalp og Kira lege med 2 af mine whippets

Kommentar
Fra : janiefreiler

Dato : 18-07-05 10:22

Hej Majbritt

Den er jeg bare helt med på. Jeg skal bare lige have børnenes ferie overstået, og manden sendt på arbejde igen. Kira vil ikke være med, da hun p.t har meget svært ved andre hunde efter et slemt overfald. Det vil blive trænet væk, håber jeg, men på nuværende tidspunkt går den ikke. Dog er hun bare den bedste til hvalpe.

Men den lille herremand vil meget gerne møde dig og dine. Vi kan eventuelt finde ud af noget om nogle uger på den private mail. Jeg er mere end med på den!

MSF Janie

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 19-07-05 07:42

Hej Janie.

Jeps, men tag du bare Kira med, så kommer min gamle whippet på 9, hun ignorerer andre hunde og vi beholder dem bare i snor.

Det finder vi altsammen ud af, når tid kommer

Godkendelse af svar
Fra : janiefreiler

Dato : 19-07-05 08:24

Tak for svaret maj_britt.