/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Barbere Ben
Fra : bublebee
Vist : 2955 gange
50 point
Dato : 11-07-05 22:50

Nogen der har et godt tip til hvordan man forhindrer hårene på benene i at vokse så hurtigt ud igen. Jeg barberer ben hver 2 dag.
Har en gang hørt at man kunne smøre motoroloie på, men det er da temmelig klamt.

Ser frem til nogle gode forslag.

Mvh Bublebee

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-05 22:53

Det ville heller ikke virke med motorolie

Hvem f..... finder på sådn noget crap.

Der er ikke rigtigt noget der kan forhindre håret í at vokse hurtigt ud.
så skal du bruge andre metoder som voksfjerning, der varer det længere inden de kommer igen.

mvh dova

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-07-05 22:56

hehe av av det gør jo ondt dova.

Virker de der cremer man kan købe ikke??

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 11-07-05 22:56

jeg kender ikke nogen tip der forhindrer hårvækst udover at pille hårene med hårsækken ud af benet. Det er nok lidt smertefuldt.

Men under alle omstændigheder, må du absolut ikke begynde at smøre motorolie eller lignende på din krop. Det er giftigt, trænger ind gennem huden og fordeler sig i din krop, og i værste fald kan du få det der kaldes "olie-filipenser" - små bumseagtige knopper, som kan komme ved vedvarende/jævnlig hudkontakt med olieprodukter....så udover at være klamt, så er det også skadeligt for dig.

mvh berpox

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-05 22:58

Jo, det gør de, og holder da også hårene væk længere end ved barbering, men det er ret skrappe kemikalier, så læs brugsanvisningen nøje.
og nogen kan ikke tåle dem og får udslæt af det.

mvh dova

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-07-05 23:01

øvs, håbede der var et eller andet nemt ikke så smertefrit :(

Men det lyder ikke sådan så

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-05 23:04

jo Hanne Bang´s hårfjerner - der er cremer - voks - spray - strips osv - og de er ikke dyre osv

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 11-07-05 23:10

Du kan købe en creme, der nemt og smertefrit fjerner uønsket hårvækst, og det holder i alle tilfælde længere end barbering, mindst en uge - har selv brugt det flere gange - desværret er navnet hoppet ud af min senil-demente hukommelse, men det er et gammelt sikkert mærke, selv om jeg selvfølgelig ikke kan garantere, at du ikke er allergisk overfor det.

Held og lykke - Knus Ripley

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 11-07-05 23:12

Kommer bare mere langsomt når man er 47
Cremen hedder Veet!

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-05 23:13

veet er udemærket - også som spray - men kan give allergi - hanne bangs produkter giver iflg hudlægen ikke med mindre man er meget ramt af netop allergi overfor visse af de stoffer

VED JEG !!!!!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-07-05 23:37

Ja det her er faktisk ikke noget jeg ved noget som helst om da jeg bare lader hårene på benene gro vildt

Men jeg har været på stranden idag og der lå jeg og læse i Ude og Hjemme. Der var der en kvinde med et tip om at når hun barberede ben med skraber, dyppede hun den i madolie, så blev den så utrolig glat at den aldrig skar hende, da den gled af på alt. Jeg spurgte fruen om det nu kunne passe og hun troede faktisk på det.

Hun spurgte så godt nok om det var fordi jeg ville til at barbere ben

Fijala

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-05 23:39

- barberskum eller god sæbe - for så vidt shampo - og nu olie - jamen den der smør godt...................

ville du det fijala ????????

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 11-07-05 23:39

Hvis jeg var dig ville jeg spørge arne.jakobsen til råds. Han ved vist en del på det område.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-05 23:41

nu er du lige gået over stregen - igen upyoursmate !!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-05 23:43

bublebee - sorry for misbrug af din tråd !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-07-05 23:47

Lad nu være med at blade nogen ind i denne tråd som end ikke er med i den.

Nej miridk det var ikke planen at jeg ville til at barbere ben, men på stranden skulle jeg jo fortage mig et eller andet, da jeg ikke egner mig til at ligge og kigge op i solen, så det gik ud over Ude og Hjemme.

En mand skal vel også være halvlådden eller hva' (selv om det efterhånden er ved at falde af på hovedet)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-05 23:49

tyngdekraftens virkninger fijala

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-07-05 23:57

Jeg har nu fået at vide at det har noget med hår og forstand (Jo mere hår jo mindre ......

Har dog også hørt flere sige at jo flere mandlige hormoner jo mindre hår

Den står vist for egen regning.

Undskyld misbrug af tråd.

Fijala

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-07-05 23:59

I disse tour de france tider, skal mandeben være glatte-ben!! Hørte selv Michael Sandstød fortælle forleden, at han stadig barberer benene - selvom han ikke cykler prof mere..... så måske der det der, de gode råd skal indhentes

Vaxen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-05 00:02

Og jeg har ikke engang en cykel.
Hvad skal det dog ikke ende med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-07-05 00:02

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-07-05 00:05

Fijala

har nu hørt, at tab af hovedhår, kan skyldes at sengen er for kort, så det bliver slidt af

mvh dova

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-05 00:09

Hej Dova.

Jo det hænder da også at jeg ligger lidt uroligt om natten hvis fruen kravler over, men sengen er nu ikke for kort.

Det sker dog også at det er mig der kravler den anden vej men hendes seng har samme længde.

Nå spøg til side, det var de ben vi var ude i

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-07-05 00:18

Jeg har gennem årene prøvet alle slags hårfjerningsmidler, tror jeg.
Lige fra Veet, voks, sukker kogt ind til karamel med citronsaft(tyrkiske kvinder fjerner hår på denne måde og bruger sukker karamellen som vi bruger voks) til Ladyshaver og Epilator...og er de sidste 12 år havnet på KUN at barbere mig med barberblade hver morgen i bruseren.
Epilatoren kræver lige en forklaring....: Det er et rent torturinstrument som består af masser af pincetter, som drejer rundt og flår hårene ud af benene på én. Det gør så ski.. hamrende ondt, så det krævede 1 hel flaske rødvin OG at min søster sad ovenpå mit ben, mens hun gjorde det. Ganske rædselsfuldt...kan IKKE anbefales. Fik oveni købet rigtig grim hud på benene efterfølgende; halvdelen af hårene knækkede bare og voksede hurtigt ud igen, - resten voksede frem under huden, så de lavde røde knopper og ting og sager.
Jeg barberer somsagt mine ben hver eneste morgen i bruseren, da jeg godt kan lide helt glatte fine ben, som ikke stikker, når man rører ved dem.
Jeg bruger nogle gode herre-barberblade, som man ikke skærer sig på: Gilette Censor Excell. Du behøver ikke barberskum; jeg bruger en super showergel, som er fænomenal til at barbere ben: Thermal SPA fra Palmolive, den er rigtig god og billigere i drift end barberskum.
Barberbladene er dyre, men hvert blad holder ca. 7-10 dage, når jeg barberer ben hver dag. Min erfaring er, at det er en god idé at gøre under bruseren, da huden så er blød og varm og porerne åbne, så du får mest muligt af hårene barberet af.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-05 00:20

Axelise

Hvad med den med at dyppe skraberen i madolien

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-07-05 00:21

Okay...ser lige nu at du egentlig kun efterlyser en metode, så hårene ikke vokser så hurtigt ud. Så må du nok vokse dem, men det kræver at du hver gang lader hårene vokse helt ud og blive lange, så voksen har noget at gribe fat i. Det er ikke en god metode for mig, for de fleste af mine hår knækker bare og bliver ikke hevet ud, så jeg ender ikke med at få silkeglatte ben, som jeg gerne vil have. For ellers synes jeg at det kan være ligemeget....men det er jo en smagssag.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-07-05 00:25

Ja skraberen dyppet i madolie har jeg altså endnu ikke prøvet....Men jeg tror jeg holder mig til Palmolive's Thermal SPA, - den dufter så dejligt!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-05 00:29

Det er jo lige det

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-07-05 11:39

miritdk
hvor køber man den slags henne ???

Kommentar
Fra : calista

Dato : 12-07-05 12:14

Natusan Hair minimizing creme hjælper synes jeg. Hårene er lidt længere om at komme tilbage, og så er de knap så stive som ellers.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-07-05 12:53

ja den har jeg hørt om calista. Men den hjælper sys du? Hehe ja det er jo værd at prøve.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 12-07-05 13:13

Ja, bubblebee. Det synes jeg, men lad være med at forvent mirakler. Det kommer formentligt helt an på , hvor lidt eller hvor meget "pels" man har.

Accepteret svar
Fra : Addicted_to_antrax

Modtaget 50 point
Dato : 14-07-05 20:46

:D jeg er en dreng så jeg barbere aldeles ikke ben men syntes lige jeg ville minde jer om de programmer der har været i TV lige netop om mærket veet.... og dem der havde brugt det havde fået store brandsår osv på benene... syntes bare man skal tænke sig om og ikke lade sådan en bagatel gå ud over helbredet...

stor hilsen <M>

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 14-07-05 22:40

ss det skal jeg nok huske Addicted_to_antrax

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-07-05 15:57

fik du svar på dit spørgsmål ?????

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 23-07-05 18:23

Hehe nææ ved ikke rigtig hvad jeg skal prøve - så i øjeblikket barberer jeg dem bare som jeg plejer. Man må vel bare acceptere at sådan er det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-07-05 22:22

så sq da nej hvis det er generende - men prøv dig frem - du finder nok et og andet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-07-05 22:26

ps.. bla hanne bangs hårfjerner er meget effektive - prøv dog - den fås i matas og sådan her og der

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 02-08-05 17:13

Tak for svaret Addicted_to_antrax.

Også rart at få svar fra en fyr da ;)