/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad størrelse kaburator?
Fra : 127tage
Vist : 436 gange
25 point
Dato : 11-07-05 20:15

hvad størrelse kaburator skal jeg bruge til det her:?

40mm cyl der er boret, med 28 mm tuncylinder og den køre med et 40 mm stempel fra en yamaha.

vil helst have en bing... kan kun finde en 15 mm bing med rund bundkar. men er det nok... vil gerne have at den trækker godt og kan køre omkring de 60

Kommentar
Fra : scoot89

Dato : 11-07-05 21:15

hvad er det for en knallert???

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 11-07-05 21:36

puch monza 4-g

Kommentar
Fra : gossip

Dato : 11-07-05 21:57

Find en fra en 4 gears Yamaha. Det er nok det nemmeste

Accepteret svar
Fra : BasilWild

Modtaget 25 point
Dato : 12-07-05 01:12

Monza er fed!

15mm kan nemt levere nok luft til at trække dyret op til de 60.
Hvis det er en original cylinder der er boret vil jeg også foreslå at du filer udstødningsåbningen i cylindervæggen lidt højere: ca. 3mm skal der til. Vær hysterisk omhyggelig med at dække af så der ikke bliver mærker i væggen overfor udstødningen. Sørg for at afgrate kanten.
Derudover skal du lege med tændingstidspunktet. Ved de højere omdrejninger skal der mere fortænding til.
Ellers kører motoren for varm og ødelægger tændrøret
Til slut skal man da også huske på at det hele skal ud af udstødningen igen. Så bor hullerne i fløjten lidt op, suppler evt. med et par ekstra huller.

Held og lykke

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 12-07-05 05:21

28mm cylinder,,,,, er det en hækkesaks eller?????????????

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 12-07-05 05:23

Har en gammel Bing 17/19mm

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 12-07-05 09:52

hvad skal den bing koste og hvor kommer du fra ?

Godkendelse af svar
Fra : 127tage

Dato : 06-08-05 19:11

Tak for svaret BasilWild.

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 13-11-05 17:15

www.protuna.dk og gå ind på puch og så puch monza og køb dig en 17 mm karbu så kan den trække 70