/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Mænd eller Kvinder?
Fra : arne.jakobsen
Vist : 632 gange
200 point
Dato : 11-07-05 18:55

Når unge mennesker af begge køn stiller spørgsmål om sexualitet her på Kandu, hvem er så bedst egnet til at besvare disse? Er det sådan at når en ung mand stiller spørgsmål, er det pigerne der er de bedste svarere? Og visa versa?

Der er kun 4-5 piger der svarer på unge mænds spørgsmål, disse hævder at kunne udtale sig om spørgsmålet fordi de selv har bryster o.s.v. De samme piger siger til alle mænd der blander sig i spørgsmålene, at vi godt kan holde vores kæft. Da vi ikke selv har bryster o.s.v. har vi INTET at skulle have sagt.

Jeg har været sexuel og følsom med adskilligt flere piger end disse selvudnævnte eksperter. Og når det er en ung mand der spørger, mener jeg at mine svar og råd er mere værd end 4 tilfældige Kandussers.

Hvad mener I?

P.S.: Jeg har aldrig set et spørgsmål, hvor en ung pige spørger om noget tilsvarende. Så den viden er pigerne åbenbart født med.

Selvom der er lidt grin, er det altså alvorligt ment.

Accepteret svar
Fra : calista

Modtaget 210 point
Dato : 11-07-05 19:00

Nu bliver man(d) jo ikke ekspert af at have hygget sig med mange, kvalitet frem for kvantitet. Men det skal da ikke skille os ad, AJ

Uanset hvilket spørgsmål de unge mennesker kommer med her på Kandu, så vil der være lige så mange foskellige svar, som der vil være svarere. Simpelthen fordi vi er SÅ forskellige. Også os med bryster

Aj, man(d) kan jo ikke vide hvordan det føles for en pige, medmindre man spørger hende, og svaret afhænger jo af den der svarer, ikk?

ps: tror unge kvinder snakker med hianden om den slags ting, fremfor at lægge et spørgsmål her

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-07-05 19:00

Men det spørgsmål som Gertrud88 stillede, kan da kun besvares af en kvinde, hvis det er det du hentyder til?.
Du ved da forhåbentligt ikke hvordan LIGE det føles

Men ok. I mange andre sammenhænge kan man da som mand godt udøse af sin erfaring med det andet køn.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 11-07-05 19:00

Jeg mener at det helt kommer an på hvilket spørgsmål der stilles. Hvis der er tale om hvorledes kvinder føler når de har en penis oppe i sig - kan en mand jo ikke svare - vi kvinder kan jo heller ikke svare hvorledes mænd føler det når de er inde i en kvinde (kan højest prøve at forestille sig det).

Er der derimod tale om generelle spørgsmål, fx om følelser, forslag mv. , er det vel altid rart at høre begge køns meninger og erfaringer - det er med til at give en dybere forståelse og bredere svar generelt.

AMP

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 11-07-05 19:02

Med din selvtillid ................ så er det vist kun dine svar der bør og kan bruges. Når du selv skal sige det.
Men du besider åbenbart også en utrolig viden inden for alle områder.

Kommentar
Fra : gertrud8888

Dato : 11-07-05 19:06

Hvor mange piger har du været sammen med Arne?

Vil bare ligne sammenligne vores erfaring.

Det er ikkeo ndt ment

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-05 19:11

jamen jøsses da AJ.
Du er jo også selv kun en tilfældig Kandu'er

derudover afhænger det af hvad spørgsmålet går på, hvem der er bedst til at svare.

og nu nævnes gertrud88's sprgsmål, og det var jo tydeligt nok, henvendt til kvinder.

og hvem der er bedst til at svare på unge mænds spørgsmål, ja, igen kommer det an på spørgsmålet, men hvis der bedes om råd og vejledning til sexlivets små "mysterier", er det helt klart kvinder der er bedst til det........Det er det sgu for øvrigt også på langt de fleste andre spørgsmål i kategoreien sexualitet

og hvorfor er det så det ???

Jo, for uanset de kan lide at høre det eller ej, har mange mænd desværre en vis evne til langt at overvurdere egne evner, og det ender nemt ud i en gang ukvalificeret mandehørm

mvh dova

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 11-07-05 19:15

Gertrud - det er vel ikke mængden der er afgørende. Hvis man har været sammen med mange, betyder det måske at man ikke har det der skal til for at holde på én!

At man har været sammen med mange, siger ikke noget om, om man er en god elsker.

AMP

Kommentar
Fra : gertrud8888

Dato : 11-07-05 19:16

Nej det er måske rigtigt nok.

Jeg har faktisk slet ikke været sammen med en pige endnu

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 11-07-05 19:17

hvad sker der?

Jeg har læst Arnes indlæg og jeg kan sørme ikke se, at han udråber sig ikke til ekspert eller anfører at han er vidende. Som jeg læser det skriver han blot at han har erfaring og selvfølgelig skal alle da have lov at bidrage.

Det specifikke spgs. med hvordan en kvinde føler tror jeg godt at AJ ved han ikke kan svare på.

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 11-07-05 19:18

sorry for stavefejl - der skulle have stået at jeg ikke kan se, at han udråber sig til ekspert, der har sneget sig et ikke mere ind. Øv jeg er ikke ekspert

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 11-07-05 19:22

gertrud -

AMP

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-05 19:41

Nå - OK. gertrud8888 kommer med et spørgsmål lidt tidligere på dagen. Selv om HAN kalder sig Gertrud, ER han en dreng. Han skriver i sin tråd, at han KUN vil have svar fra kvinder. I sin tråd skriver han også at det er fælles for alle mænd at de KUN får glæde af sex ved at deres PIK bliver gnedet til udløsning. Alt i alt en stor omgang vrøvl fra en dreng, der først lige har fundet ud af, at han overhovedet HAR en PIK.

Hvem stiller han så sit spørgsmål til? KUN KVINDER. Det er squ da åndssvagt.

oberwelt - Du har ret, jeg er IKKE ekspert, men jeg er vidende.

ampere - Jeg deler din forundring.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-07-05 19:46

Kære Arne
Jeg er overbevist om at ikke alle svar på Kandu er visdom....
Jeg er overbevist om at mange udtaler sig om emner de ikke har en klap forstand på (muligvis fordi der er point i det...)
Jeg er overbevist om at det er spørger der bedømmer og svaret er godt eller skidt. Fordi mange spørgsmål om f.eks følelser og bla. seksualitet ikke handler om eksakt viden - men at finde der svar der svare til det som spørger selv mener. Næsten som brevkasser i Dameblade...
Nogen på kandu føer sig forudrette når point falder til fordel for et mindre inteligent svar - eller at "de forkerte" mennesker ytre deres holdninger.
Jeg syntes Kandu er et sjovt medie der tilgodeser mennesker med både lidt og meget viden, og jeg syntes det er godt når en spørger får et svar de kan bruge og giver deres point for det...
Om svaret er det "rigtige" elelr om den svare har "tap" eller ej er i min verden mindre interesant.
Men jeg tror også på at kvinder i mange tilfælde ved mere om f.eks mænds seksualitet end vi selv ved. De ved ihver tilfælde noget om hvordan de opfatter kønnet mand. Det samme ved vi mænd jo også om kvinder...
Jeg at bare det at udveksle erfaringer er godt for inteligensen, jeg syntes jeg får mange gode tanker ved bare at læse indlæg også i debatter hvori jeg ikke skriver indlæg...
Men jeg håber da at man som bruger af kandu er bevist om at ikke alle ord er visdom - og det er bestemt ikke alle råd der er tilrådelige at følge... Nogle er direkte farlige....
Det var bare et par syspunkter...

god aften.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 11-07-05 19:46

Ja Arne. Må erkende, du er vidende om alt ........... næsten da.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 11-07-05 19:48

AJ - selve Gertruds spørgsmål kunne kun besvares af kvinder, men hans bemærkning om mænd, kan jeg godt forstå at du ikke kunne lade være med at kommentere.

AMP

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-05 19:51

Benjamin - Tak for dit indlæg. Men du svarer jo egentligt ikke på spørgsmålet?

grethes - Tak for "næsten da"

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-07-05 20:07

Argh AJ Har du klippet ved siden af igen og fået en hjerneblødning?!

Du er fiseme det mest komplekse menneske jeg nogen sinde er stødt på AJ!!

Hvad hede hule snot laver du i et spørgsmål, hvor der spørges om noget så kvindeligt som hvorledes det føles at mærke en penis i skeden?!?
Du har INGEN forudsætnig for at svare, vel?! ..men alligevel skal du ind og gylpe et eller andet af dig.. Hvor er det typisk dig! - har du helt glemt, at du tidligere idag i et andet spørgsmål svarer en bruger, at du ikke mener man skal gå ind i et spørgsmål, bare for at kommentere andres indlæg?! ..Ja, det må du jo have glemt - for det var præcis hvad du gjorde i omtalte tråd..

Det springer sq en i øjnene, at du starter denne tråd med ordene.

Citat
Jeg har været sexuel og følsom med adskilligt flere piger end disse selvudnævnte eksperter. Og når det er en ung mand der spørger, mener jeg at mine svar og råd er mere værd end 4 tilfældige Kandussers.

Kunne du ikke prøve at forklare, hvad fan... det er der gør, at du mener du er så skide speciel?! - og at vi andre blot er tilfældige kandusser?!
Du er kort fortalt skide selvglad - og overvurderende, når du skal fortælle om dine egne evner. Men når nu du mener, at du er så skide erfaren, vidende og følsom rent seksuelt, så kunne jeg virkelig godt tænke mig at vide, hvorfor du i andre spørgsmål herinde nedlader dig til at bruge nedenstående vendinger?!

Citat
Fissehøg.
Vatpik.
Har du ikke fået fisse for nyligt?
Nej, det er derfor du ter dig som en lille liderlig hanhund.
Fatter du ikke, at man godt kan være et mandfolk uden hele tiden at svinge med sin ynkelige lille tissemand.

Du må virkelig undskylde mig, men disse gloser signalerer sq ikke en erfaren og følsom mand!! - tværtimod.

Det viser derimod en mand, der har uanede ressourcer i retning af ikke at tænke - og at det du så åbenlyst savner i intelligens opvejes af din indbildskhed..

Vor herre bevares Arne!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-05 20:07

Til alle: Uanset køn.

Det drejer sig ikke om DIN tilfredstillelse, men din partners. Hvis du sørger for at din partner er glad, kommer glæden tilbage til dig selv. Læg mærke til ordet GLÆDE. Det er det, det hele drejer sig om.

Glem alt om gnidning af kønsdele. INTET er mere ligegyldigt.

Kærlig hilsen Arne jakobsen.

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-05 20:18

Tak for svaret calista. Ikke blot var det dig der kom først, men jeg synes også at din kommentar var rigtig god. Du nævner Kvalitet frem for Kvantitet. Der er vi også enige. Du kender jo intet til den af mig leverede Kvalitet. Men jeg ville ikke have kunnet nå den grad af kvantitet, hvis der ikke også havde været et vist mål at kvalitet. Og jeg vil stadig holde på at vi mænd på Kandu ved mindst lige så meget om at elske kvinder som kvinder gør.

Læg mærke til de 5 *.

Kærlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 11-07-05 20:18

Creamygirl!
Rigtig godt skrevet. Kan kun tilslutte mig mig dine bemærkninger.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-05 20:28

Citat
Men jeg ville ikke have kunnet nå den grad af kvantitet, hvis der ikke også havde været et vist mål at kvalitet.

Aaarrrhhhh, ka' det nu os' pas'

Det med kvaliteten ved de vel først bagefter

Og spørgsmålet er om kvalitet kan måles på f.eks. 500 engangsknald, eller om kvalitet måles på den måde, at nogen gør det så godt, at kvinderne gentager successen med ham igen og igen og igen...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-05 20:32

KMPLAG

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-05 20:35

Ajiiii jeg brækker mig..... Troede fandme ikke det var muligt. at man kunne være så selvglad og indbildsk.

Selvfølgelig har AJ ikke fået klager over sine præstationer... En vaginasubstitut brokker sig jo ikke og falder heller ikke om af grin, når idioten med tyndt slips og fiskeånde efter at have ejakuleret, hans konkurrencegen ihukommende (læs point) sidder og tæller hvor mange spermatozoner der var i skuddet. LOOOOOL

Helooo babe... der var 300 mere denne gang. Er jeg ikke dygtig LOOOL

Han er og blir den mest ubehagelige, indbildske og oppustede nar der nogensinde har huseret på Kandu. Fy for helvede........

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-05 20:52

Jeg behøver sikkert ikke henlede jeres opmærksomhed på, hvem der først kommer ind i tråden og laver lort EFTER at tråden er lukket. Den lille dumme krampeonanist Klumme, havde ikke nogen kommentarer. Det havde jeg heller ikke forventet. Ha.

dova: Kender DU kvaliteten før bagefter? Hvis du altid skal vente til BAGEFTER før du træffer en beslutning, hvad får du så? Nej dova, man træffer en beslutning. Og så kan det være godt eller skidt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-05 21:06

Alle sømænd er glade for piger
men min skat, du kan stole på mig
Det er fuldstændig sandt når jeg siger
at mit hjerte kun banker for dig
Og lidt for Susanne, Birgitte og Hanne
og Tove og Anne og Lissi og Kis
Foruden Agnete Elisa og Grete
og AnneMerete og Molly og Lis

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-05 21:10

Citat
Kender DU kvaliteten før bagefter? Hvis du altid skal vente til BAGEFTER før du træffer en beslutning, hvad får du så? Nej dova, man træffer en beslutning. Og så kan det være godt eller skidt

Nemlig.

Men fatter så ikke hvordan du kan skrive:

"Men jeg ville ikke have kunnet nå den grad af kvantitet, hvis der ikke også havde været et vist mål at kvalitet."

For det er da en klar udmelding om, at du mener du har scoret så mange fordi de har kendt kvaliteten

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-05 21:13

Nej dova. Det er en fejlfortolkning. De har taget chancen og FÅET kvalitet. Og de tog IKKE chancen i blinde.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-05 21:15

En vaginalsubstitut kan ikke se LOOOOOOOL

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 11-07-05 21:17

Uha ......... uha, man sætter da godt nok ikke sit "lys under en skæppe"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-05 21:26

Endnu en gang LORT fra Klamme Klumme:
Citat
Fra : Klumme Dato : 11-07-05 21:15
En vaginalsubstitut kan ikke se LOOOOOOOL

Hans kommentar er TOTALT uden betydning. Og han kan stadig ikke stave til LOL.

grethes - Nej, hvorfor skulle man det?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-07-05 21:54

Det er da nemt lillearne
LOL staves LOL
LOOL staves LOOL
LOOOL staves LOOOL osv osv.

Men jeg må konklutionere, at det har du ikke rescourser til at lære LOOOOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-07-05 21:55

Jeg har lige foræret dig 20 point

Så du tillader mig vel at citere dig selv Arne

Citat
Fatter du ikke, at man godt kan være et mandfolk uden hele tiden at svinge med sin ynkelige lille tissemand.

Forresten læste jeg noget yderst interessant i Herning Folkeblad idag!

Citat
Arnolog = Person der studerer Arnologi.

Fænomenet Arne indeholder en kompleks samling af de dårligste egenskaber man kan finde hos menneskeracen. Det diskuteres om fænomenet i det hele taget tilhører denne race, da fænomenet i så mange henseender afviger fra hvad der normalt betegnes som et menneske..

Disse frastødende karakteregenskaber som gør, at dette fænomen afviger fra hvad vi normalt kalder for et menneske, er ualmindelig dårlig begavelse, påståelighed, dårlig hukommelse, asocial adfærd, udpræget selvglæde, latrinært og seksueltorienteret sprogbrug..

Udseendet er karakteristisk med ekstrem lille øjenafstand, lavt siddende ører, lodret stillede tommelfingre (dårligt pincetgreb som aber), uregelmæssig tandstilling, højt hvælvet gane, samt tendens til tvedelt tunge (besværliggør spisning uden underlige lyde)..

Alvorligt talt, så er denne variant af mennesket med sin abnorme adfærd, som spontant og uforudsigeligt rettes mod alle, en pestilens i enhver sammenhæng. Sammenfattet er den grundet det markant lille hjernerumfang behæftet med så mange mangler og fejlfunktioner, samt generelle afvigelser, at man kan sammenfatte det i et selvstændigt syndrom – "AJsyndromet".

Betydningen af ordet syndrom forklares her: syndrom -et, -er [-drom] (gr. syndrome, syn- + dramein løbe) et antal symptomer der tilsammen karakteriserer en vis sygdom; sygdomsbillede..

Fænomenet studeres ivrigt af antropologer, medicinere, socialarbejdere, misbrugseksperter og retsmedicinere, men man skønner det vil vare en årrække før den endelige kortlægning af dette komplekse syndrom er tilgængeligt..

Fænomenet bør omgås med varsomhed. Det er formentlig ganske harmløst, og skal blot holdes i kort snor, da tendensen til at AJsyndromets indbyggede tendens til storhedsvanvid ellers hurtigt vil dominere dets adfærd og terrorisere hvor den end befinder sig..

Ps. Angående folks evne til at stave AJ, så lad mig fortælle dig, at jeg forleden bemærkede du havde skrevet et af dine indlæg i word. Det var lige efter din tråd angående folks maglende evne til at stave og formulere sig, så måske du lige skulle have en stavekontrol på..Bare sån' for en sikkerheds skyld *LOL*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-05 22:14

Citat
Aj, man(d) kan jo ikke vide hvordan det føles for en pige, medmindre man spørger hende, og svaret afhænger jo af den der svarer, ikk?

arne.jakobsen

Hvor meget har du betalt for at få et "svar"