/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
overførsel fra en computer til en anden
Fra : anette11
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 10-07-05 20:37

Hej
Er der nogen som ved hvad det hedder det program man kan overføre data fra en computer til en anden - hvor man forbinder de to computere via et kabel. Kan man evt. downloade et sådant - og hvad er det for et kabel man forbinder de to computere med. Den ene computer køber i windows98 (1. udgave) den anden kører i xp.

mvh Anette11

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-07-05 20:46
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-07-05 21:00

Men du skal også lige købe et USB data Link kabel evt. fra Thansen.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=517346825&n=496908102&pn=805242800

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-07-05 07:14
Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 11-07-05 10:06

Hej, var det ikke nemmere bare at brænde det du skal have overført, koster ikke alverden.

Kommentar
Fra : anette11

Dato : 11-07-05 10:27

Hej,

Jeg har først forsøgt overførsel via usb-memory, men den gamle maskine kører med windows 98 (1. udgave) og kan ikke læse denne memory. Så har jeg forsøgt at brænde dataene på en cd-rom, men på den gamle maskine kan jeg ikke få kontakt med cd-rom drevet - jeg er lidt i tvivl om om det kun er musik.

Det er temmelig mange data der skal overføres og det fylder en del. Jeg fik anbefalet fastlynx, men der kan kun overføres 10MB - så er programmet ikke gratis mere. Jeg går udfra at softwaren skal installeres på begge computere. Mangler stadig hjælp til at få løst min problem - har netop købt et kabel så der skulle kunne overføres data mellem computerne.

mhv Anette11

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 11-07-05 10:36

Kender ikke så meget til det, men begge pc´er skal have mapper der er "åbne for filoverførelser" noget med at give tilladelse, til deling af mapper, men ved ikke om det virker på en 98 / Xp, og dette skal foregå over et netværk, hvis jeg har forstået det rigtigt.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 11-07-05 13:07

du skal gøre det over netværk med en switch eller router også lave de to mapper og gi tilladelse til deling men husk og sætte din firewall til det også så den ikke lukker af for den anden pc.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-05 17:34

Så brug denne:
http://www.kandu.dk/dk/spg/70426#759561
der følger en CD med driver til win 98

Men din USB memory - er der ikke en CD-rom med.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 22:38

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?