/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
zip der ikke kan køre godt
Fra : Rene182
Vist : 232 gange
40 point
Dato : 10-07-05 20:24

Hej er der nogen der kan hjælpe mig jeg har en zip som der stater men når den få noget gas og skal tage nogle omdringer så prutter den lidt i det som om den ikke giver en gnist.. har prøvet at skrifte dyse mange gange og indstille på tomgang og luft skruen.. har også prøvet at sætte en anden karburator på den men det hjælp ikke.... er der nogen der kan forklare mig hvad det er der så er galt om det er tændingen det er ved at gå eller hvad det er..?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-07-05 21:17

Nyt tændrør og hætte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Rene182

Dato : 10-07-05 22:54

jeg har prøvet at sætte ny tændrør i og en anden hætte på og dethjalp ikke.. kan det være tændspolen som skal skiftes eller statoren..?

Kommentar
Fra : Rene182

Dato : 10-07-05 22:56

for det har virket helt vildt godt på en tidspunkt men så sad tændrørs hætte løs på og bliv ved med at falde af siden har den kørt dårligt..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-07-05 00:21

Ja hvis tændrørshætten tit har faldet af, så overbelastes CDIèn så den godt kan skades, men det er svært at vide.
Har du prøvet at køre med en lille tændrørsafstand, så bliver de elektriske dele ikke belastet så meget.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Rene182

Dato : 11-07-05 00:43

hvad mener du med en lille tændrørs afstad..? at jeg skruer tændrøret lidt ud..?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-07-05 07:05

Næ, det skal sidde fast, men du slår den bøjede jernelektrode lidt tættere til midterelektroden, så der næsten kun kan komme en tommelfingernegl imellem, så bliver gnistafstanden lille. Normalafstanden er 0,6 mm, men du skal ca. ned på det halve. Skulle den komme for tæt sammen, så bøjes den lidt ud igen med en fladskruetrækker.
VH Palle Hansen