/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tomos A35
Fra : neccc
Vist : 735 gange
50 point
Dato : 10-07-05 10:21

mit problem er at jeg har en tomos a35, som jeg virkelig har problemer med, den er ikke glad for at holde i tomgang, med mindre den får chocker, har renset kaburatoren, har checket alle pakninger, uden held så fik jeg fat i en anden motor, men der har jeg samme problem, men det skal så siges at kaboratoren og cylender + top, er det samme, så jeg tror fejlen ligger der, kunne det være membran pladerne?? skal også siges der er sat en større dysse i tror det er fordi, ham der har haft den før har haft samme problem...

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-07-05 12:25

Hvis membranpladen ser hel ud, er det ikke den. Har den vacum benzinhane, hvis den har, så prøv at lave en direkte forbindelse til tank-karburator, det er ikke sikkert den kan suge i tomgang.
Har du prøvet at justere luftskruen.

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 10-07-05 14:23

Hej Smxxx

Den har ikke nogle bladningskue sådan en og den kører hellere ikke med vacum benzinhane, det er bare lige ned, lige som en ciao, eller puch..

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-07-05 14:26

Hvordan kører den ellers,

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-07-05 16:00

Har selv haft en, det er den arigeste knallert/eu jeg nogensinde har haft.
Men du kan prøve at høvle lidt af topstykket, eller købe et racerstempel, det hjalp lidt på min.
Hvis den kører "normalt" kommer du sikkert til at leve med det.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 10-07-05 17:02

Du siger at karburatoren er renset, men det lyder nærmest som om tomgangs dyssen er blokeret. Derved er man tvunget til at bruge chocker.
Jeg går udfra at det er den samme karburator du har benyttet på begge motorer.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 10-07-05 17:07

Jamen kører ok, men fuld gas, ikke så hurtigt, men den kører som sådan en nu gør..

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-07-05 17:11

Det kan muligtvis være at sjokeren "hænger" eller kan du høre den lukker op med et smæk,,,,,,,hvis det er samme karburatortype, som min.